vraagje !

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrLeon

MF veteraan
7 jun 2008
1.609
0
Kampen
Facebook
Ik heb vrijdag men avd en als ik slaag ga ik Zaterdag een kawasaki zx6r kopen.
Ivm met niemand anders met een A die hem terug kan rijden wou ik dit zelf dan maar doen.
Als ik vrijdag men RDW aanvraag bij de gemeente krijg ik hem pas na het weekend.
Dus rij ik dan wettelijk zonder A rijbewijs ? En als ik door de politie word aangehouden krijg ik dan hiervoor een boete?
 
Je rbw wordt door de gemeente uitgegeven, het CBR bepaalt slechts of je geschikt bent om te rijden. Dus ja, totdat je je pasje hebt ontvangen rij je zonder rijbewijs en kan je een boete krijgen, om maar te zwijgen van het feit dat je verzekering verdomd moeilijk kan gaan doen als je een ongeluk veroorzaakt.
 
boete is nog niet het grootste probleem, je rijd dan namelijk ook onverzekerd rond je hebt een groter probleem als je brokken maakt
 
Laatst bewerkt:
Kans dat je aangehouden word is wel heel erg klein, maar ja krijg je een ongeluk ben je goed de sigaar :X
 
Ja, nu is de kans klein als je rustig terug rijdt, maar..............

stel dat je op je plaat gaat, en er komt politie bij, zal er naar je rijbewijs worden gevraagd. En dan is het wel handig op hem te hebben.

Mijn gas was blijven hangen op de 1e dag, en toen was er ook ambulance en politie gekomen, en werd mij ook dus om me rijbewijs gevraagd.(die ik dus wel had, anders had ik wel een prent gekregen i guess)

Ik zou het risico niet nemen in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
boete is nog niet het grootste probleem, je rijd dan namelijk ook onverzekerd rond

Ook dat is niet helemaal waar.

``dan wordt de schade aan de andere partij (mits deze geen schuld heeft aan de aanrijding) gewoon door de verzekeraar vergoed. Deze zal echter vervolgens regres plegen op de bestuurder danwel de verzekeringnemer. Verzekeringnemer loopt vervolgens een grote kans op royement en plaatsing op de "zwarte lijst" zodat hij alleen nog bij Rialto verzekeringen mogelijk terecht kan.``
 
boete is nog niet het grootste probleem, je rijd dan namelijk ook onverzekerd rond

als jij je motor verzekerd rijdt je helemaal niet onverzekerd rondt... Hoe komt iedereen daar toch bij...

edit, zie verhaal hierboven
 
Laatst bewerkt:
Mr Leon, waar woon je ? misschien kan ik iets voor je betekenen? Als het voor mij nie te ver is natuurlijk ( ik zit in vlaardingen) pb staat open
 
als jij je motor verzekerd rijdt je helemaal niet onverzekerd rondt... Hoe komt iedereen daar toch bij...

edit, zie verhaal hierboven
De verzekering zal zich beroepen op een clausule waarin staat dat je je niet aan de afspraken hebt gehouden. de verzekering zal het uitgekeerde bedrag dus terug claimen.
 
De verzekering zal zich beroepen op een clausule waarin staat dat je je niet aan de afspraken hebt gehouden. de verzekering zal het uitgekeerde bedrag dus terug claimen.

Dus je bent gewoon ``verzekerd``. Dat je tot het einde der dagen aan een loonbeslag vast zit omdat je iemand invalide hebt gereden is een ander verhaal. In eerste instantie ben je gewoon verzekerd.
 
Laatst bewerkt:
Mr Leon, waar woon je ? misschien kan ik iets voor je betekenen? Als het voor mij nie te ver is natuurlijk ( ik zit in vlaardingen) pb staat open

Iets te ver weg ik woon bij zwolle in de buurt
ma bedankt voor het vragen :)
 
Dus opzich als ik verzekert ben en ik niet word aangehouden is der geen probleem?
 
Dus je bent gewoon ``verzekerd``. Dat je tot het einde der dagen aan een loonbeslag vast zit omdat je iemand invalide hebt gereden is een ander verhaal. In eerste instantie ben je gewoon verzekerd.
Heb ik anders gezegd dan?
 
Als je het zo bekijkt wel ja. Feit blijft staan dat je iets doet wat niet mag natuurlijk.

Tja we doen alemaal wel eens wat niet mag :+
En ik wil de motor gewoon zo snel moggelijk opgehaalt hebben.
Ik ben nog al druk met werk maak lange dagen dus kan hem ook niet op een andere dag ophalen en ik wil ook niet nog een week wachten :P
 
Tja we doen alemaal wel eens wat niet mag :+
En ik wil de motor gewoon zo snel moggelijk opgehaalt hebben.
Ik ben nog al druk met werk maak lange dagen dus kan hem ook niet op een andere dag ophalen en ik wil ook niet nog een week wachten :P
Tsja, als dit voor jou DE optie is. Geen topic openen he als het is misgegaan natuurlijk ;)
 
Tja we doen alemaal wel eens wat niet mag :+
En ik wil de motor gewoon zo snel moggelijk opgehaalt hebben.
Ik ben nog al druk met werk maak lange dagen dus kan hem ook niet op een andere dag ophalen en ik wil ook niet nog een week wachten :P

Waarom huur je voor die paar tientjes dan niet gewoon een (motor)aanhanger?
 
Als je em vrijdag aanvraagt met spoed staat het zeer waarschijnlijk al in het systeem.
Was bij mij wel het geval. Vrijdag aangevraagd, zondag aangehouden B|, gingen ze dus nakijken, (uiteraard niet gezegd dat ik em nog niet had.) en ik mocht doorrijden met een boete voor iets anders.

Dus direct naar huis en een stuk of 20x me kop tegen de muur aan gemept en m'n sleutel doorgeslikt zodat ik em de volgende dag pas kon uitpoepen nadat ik m'n pasje had opgehaald.

Maar zonder gekheid, ik scheet 10 kleuren en zal zo iets in het vervolg niet doen.

En dan hebben we het nog niet gehad over de problemen die je krijgt als je brokken maakt bij een ander.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan