vraagje

jacaladillen

Rookie
2 nov 2011
21
0
sorry als ik niet goed gezocht heb maar kon mijn antwoord niet terug vinden...

ik pas mijn motorrijbewijs en moter gekocht nu wilde ik er xeno in bouwen nu weet ik niet of dit wel kan en mag...

nu weet ik dat je elke set tekoop heb alleen ik vraag mijn af de warmte die de xeno lamp uitstraald (smelten van glas)

ik hoor het graag

mvg alwin
 
Alleen aanzetten als je rijd, als je even stilstaat smelt je koplampglas binnen 2 minuten.
Beetje lullig als de witgloeiende druppels glas dóór je spatbord heen op je band komen..
 
Laatst bewerkt:
Alleen aanzetten als je rijd, als je even stilstaat smelt je koplampglas binnen 2 minuten.
Beetje lullig als de witgloeiende druppels glas dóór je spatbord heen op je band komen..
Ik mis dit :+

Xenonlampen zijn 35 W, ongeveer de helft van een halogeenlamp. Opgewekte warmte is dus veel minder. Daarbij is het rendement ook hoger, dus nog minder warmteverlies.
 
Ik mis dit :+

Xenonlampen zijn 35 W, ongeveer de helft van een halogeenlamp. Opgewekte warmte is dus veel minder. Daarbij is het rendement ook hoger, dus nog minder warmteverlies.

Staat nochtans in de handleiding, dat als je even voor de overweg of om de één of andere reden stil staat, je zo snel mogelijk je licht moet uitzetten :+

sorry als ik niet goed gezocht heb maar kon mijn antwoord niet terug vinden...

ik pas mijn motorrijbewijs en moter gekocht nu wilde ik er xeno in bouwen nu weet ik niet of dit wel kan en mag...

nu weet ik dat je elke set tekoop heb alleen ik vraag mijn af de warmte die de xeno lamp uitstraald (smelten van glas)

ik hoor het graag

mvg alwin


Als je een paar dingen wil nalezen

How-to: HID H4 bi-xenon inbouwen

HOW-TO inbouw Bi-xenon voor meerdere lamp types (bijv H7)

How-to - pilot xenon inbouwen BMW R1100S
 
sorry als ik niet goed gezocht heb maar kon mijn antwoord niet terug vinden...

ik pas mijn motorrijbewijs en moter gekocht nu wilde ik er xeno in bouwen nu weet ik niet of dit wel kan en mag...

nu weet ik dat je elke set tekoop heb alleen ik vraag mijn af de warmte die de xeno lamp uitstraald (smelten van glas)

ik hoor het graag

mvg alwin

Het kan wel.

Het mag niet.
 
Er wordt alleen nog maar gekeken naar het lichtbeeld wat door de koplamp wordt afgegeven. Of daar nu Xenon of een kaars in zit maakt niks uit. Als het lichtbeeld maar niet verstoord wordt.

Keurletters/nummers op de komplampglazen welke aangaven voor welke lichtbron ze geschikt zijn wordt niet meer naar gekeken.
Het wordt dus meer praktisch bekeken.
 
Leuk alle grappen en grollen... sorry ben Dysleckt, dus sta niet stil bij hoofd letter, en de punten of de comma

het is toch echt een serieus vraag

Onzin. Waar een wil is is een weg. :Y

Heb zelf ook enorm veel last van dyslectie maar neem wel de tijd om het zo goed mogelijk te verwoorden. Dus ik hou het op gemakzucht. B|


Maar om antwoord op je vraag te geven.

Nee je koplamp glas zal niet 123 smelten. :Z

Heb je echt moeite gedaan? :N Maar goed we zijn niet te beroerd om wat moeite te doen. O-)

http://www.stefter.nl/index.php?page=shop.browse&category_id=40&option=com_virtuemart&Itemid=64


Have fun :W
 
Leuk alle grappen en grollen... sorry ben Dysleckt, dus sta niet stil bij hoofd letter, en de punten of de comma

het is toch echt een serieus vraag
Typische dyslectenfouten maak je niet, je spelt vooral dyslect verkeerd. Interpunctie heeft ook niets met dyslexie te maken, is grammaticaal. Misschien iets anders mis, maar typisch dyslectisch ben je niet voor zover ik kan zien :+
 
Er wordt alleen nog maar gekeken naar het lichtbeeld wat door de koplamp wordt afgegeven. Of daar nu Xenon of een kaars in zit maakt niks uit. Als het lichtbeeld maar niet verstoord wordt.

Keurletters/nummers op de komplampglazen welke aangaven voor welke lichtbron ze geschikt zijn wordt niet meer naar gekeken.
Het wordt dus meer praktisch bekeken.

Het mag niet.

Waar naar gekeken wordt is iets anders.
En trouwens: door wie wordt er naar gekeken?

'ze'?
 
Tjonge wat zijn we weer behulpzaam met zn allen.
Het is niet zo dat zijn tekst compleet onleesbaar is zoals hier ook wel eens voor komt.

Heb af en toe het idee dat ik hier op nujij.nl zit te lezen ipv op het motor-forum.

Wat is er mis met een serieus antwoord op een serieuze vraag? Motorrijders onder elkaar zouden elkaar moeten helpen ipv te zaniken over een punt of komma die verkeerd staat.

@ts, kijk hier eens:
http://www.motorcorner.nl/xenon-lam...dwords_xenon&gclid=CLnJiYCf0K8CFYSIDgodZi7ADw

Bovenaan op die pagina een stukje over xenon, laatste alinea gaat over het wel of niet mogen voeren van dit soort verlichting.

Volgens mij mag het officieel niet, maar mits correct afgesteld zal er echt niet iemand moeilijk over gaan doen.
 
Tjonge wat zijn we weer behulpzaam met zn allen.
Het is niet zo dat zijn tekst compleet onleesbaar is zoals hier ook wel eens voor komt.

Heb af en toe het idee dat ik hier op nujij.nl zit te lezen ipv op het motor-forum.

Wat is er mis met een serieus antwoord op een serieuze vraag? Motorrijders onder elkaar zouden elkaar moeten helpen ipv te zaniken over een punt of komma die verkeerd staat.

@ts, kijk hier eens:
http://www.motorcorner.nl/xenon-lam...dwords_xenon&gclid=CLnJiYCf0K8CFYSIDgodZi7ADw

Bovenaan op die pagina een stukje over xenon, laatste alinea gaat over het wel of niet mogen voeren van dit soort verlichting.

Volgens mij mag het officieel niet, maar mits correct gespeld zal er echt niet iemand moeilijk over gaan doen.


:X

8-)
 
Deze discussie is al eens eerder geweest hier op MF, een motorrijder met later ingebouwde xenon verlichting werd toen bekeurd. Er kan altijd een (over)ethousiaste motordiender komen die je bekeurt voor het feit dat je motorfiets niet meer voldoet aan gegeven van het kenteken (dus zoals hij ooit gekeurd werd)
zie ook : xenon verlichting toegestaan? laatste post van JanB.
 
Laatst bewerkt:
Een Xenon lamp in een normale reflector KAN je niet goed afstellen.
Het brandpunt van een xenonlamp zit op een andere plaats dan die van de halogeen broeder, het brandpunt is ook heel anders.
Daarom is er dan ook sprake van strooilicht en dat is meteen weer een ruime vermindering van het beoogde rendement.
 
Een Xenon lamp in een normale reflector KAN je niet goed afstellen.
Het brandpunt van een xenonlamp zit op een andere plaats dan die van de halogeen broeder, het brandpunt is ook heel anders.
Daarom is er dan ook sprake van strooilicht en dat is meteen weer een ruime vermindering van het beoogde rendement.

Dat vind ik vreemd, want ik heb ook een xenon lamp gemonteerd gehad, en de bevestiging komt gewoon overeen met een H4 lamp.
(Heb de lamp later weer verwijdert, want op een Harley stond het gewoon niet).
 
Ja, zoals gezegd heb ook een xenon lamp gehad.
De licht verdeling is wel wat anders, iets breder, maar het niet zo dat het alle kanten opgaat, en toevallig ook de goede.
Ik had een zee van licht, maar nooit seinende automobilisten gehad.
 
Laatst bewerkt:
Geeft dat Xenon nou echt veel beter licht?
Of is het meer een hype?

Ik zou op mijn motor ook wel wat meer licht kunnen gebruiken, kan ik misschien hier ook int donker rijden zonder constant bang te moeten zijn dat je, of een kangaroe/waliby aan rijdt, of over een pas dood gereden karkas van voorgenoemde heen stuitert... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan