Vraagje

ST-er

Die hard MF'er
5 apr 2003
481
0
Belgisch Limburg
Wiens combinatie staat er op bijgaande foto?

Rijd dat goed ?????

Vraagje omdat het motorgedeelte al in m'n bezit is en ik sterk overweeg om eenzelfde ombouw te doen.

full
 
Wiens combinatie staat er op bijgaande foto?

Rijd dat goed ?????

Vraagje omdat het motorgedeelte al in m'n bezit is en ik sterk overweeg om eenzelfde ombouw te doen.

(Afbeelding)

Doe iig maar alvast een zoek aktie op velorex (zo 'n bakkie is 't) en van een onaangepaste motorfiets met een karretje ertegen geknoopt moet je niet al te strak stuur gedrag verwachten. ;) (maar alles went... :P )
 
ik heb ergens een oude motorrad liggen met een rijverslag van zo'n combinatie.
ze zijn er best tevreden over.
de motor is een en al koppel dus die kan het makkelijk hebben.
je kan er ook nog redelijke snelheden mee halen.
ik zou alleen om te beginnen het stuur vervangen door een dragbar.
zonder voorvorkaanpassing zal hij niet vlinderlicht sturen.
heeft zo'n ravage geen 15" achterwiel?, dan kan er ook mooi een autoband op :P
tjopperts zijn niet mijn ding maar als combinatie is dit een goeie
 
De combi staat iig voor de deur bij Verstegen in Schaijk. Daar zal ie ook wel gebouwd zijn.

Klopt, de foto komt van de site van Verstegen. Hij staat er wel onder een verkeerde benaming. Volgens Verstegen is dit een Intruder, in werkelijkheid heet hij Savage ( LS650P )


Misschien kunnen ze jou in contact brengen met de eigenaar ?

Kunnen we proberen. 't Was natuurlijk veel toffer geweest mocht de eigenaar ook hier op 't forum rondhangen.
 
Laatst bewerkt:
Doe iig maar alvast een zoek aktie op velorex (zo 'n bakkie is 't) en van een onaangepaste motorfiets met een karretje ertegen geknoopt moet je niet al te strak stuur gedrag verwachten. ;) (maar alles went... :P )


Zoekactie is gestart! Liefst een model 700 en niet té prijzig.

Niet al te strak stuurgedrag??? Erger dan met de Dnepr zal niet wezen ( hoop ik dan maar) :)
 
Laatst bewerkt:
heeft zo'n ravage geen 15" achterwiel?, dan kan er ook mooi een autoband op :P
tjopperts zijn niet mijn ding maar als combinatie is dit een goeie

Pas op, op een velg van een 15" motorradje past niet zomaar een 15" auto band
scheel een paar millimetertertjes. O-)
 
dat verhaal heb ik eerder ergens gelezen.
ik vrees dat hevu gelijk heeft |(
het schijnt wel mogelijk te zijn om met enig overtuigen een autoband erop te krijgen.
anders moet je je velg af laten draaien, als je voldoende vlees hebt.
op auto's zitten dus afwijkende inches
 
heeft zo'n ravage geen 15" achterwiel


Ravage??????? Savage is de enige echte benaming van dit stukje technisch vernuft!!! Bij mijn weten , met z'n 652 cc, nog steeds de grootste 1 cilider 4 takt . Dit exemplaar van 't bouwjaar 91 heeft amper 7000 Km op de teller en verblijft nog altijd bij z'n eerste eigenaar ( ikke dus )

Achterband is inderdaad een 140/80-15. Tubeless op een stalen velg !!! afdraaien lijkt me dus GEEN optie.

De bedoeling van het hele opzet is een iets meer betrouwbaar transportmiddel te verkrijgen dan de Dnepr MT 16 ( alhoewel die me nog nooit in de steek heeft gelaten). Als het goed lukt zal "de rooie Rus" volgend jaar weer eens van eigenaar wissellen
 
Mijn Dnepr heeft , spijtig genoeg , geen schommelvoorvork.
Meen wel al eens op de site van Verstegen een soort van hulpstukken gezien te hebben , die op/om de vorkbenen gemonteerd worden en zodoende de as voorwaarts verplaatsen. Leek me toen al een simpelle en goedkope oplossing om de voorloop te wijzigen.


Heeft er hier iemand een E-adres van Verstegen ???? Kan dat niet weervinden op z'n site!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Als ik de foto zie, een Suzuki savage met zijspan vraag ik mij sterk af of het rijgedrag wel goed is. Het zijspan moet ook gekeurd zijn en een apart inlegvel (bij het kenteken) hebben, waar chassie-(hoe spel je dat)nummer van het zijspan in staat. Ooit heb ik zelf mijn zijspan moeten laten keuren bij de RDW.

Als je het mij vraagt is de motor(fiets) te ligt.
Het gaat niet enkel om koppel en vermogen. Het gaat ook om de continuiteit van vermogen en koppel. Bij lage toeren (optrekken) zal de motor bij 1500 toeren 750 klappen uitdelen aan de versnellingsbak en de rest van het mechaniek. Die klappen zijn 2 keer zo hard als een tweecylinder met hetzelfde koppel en vermogen. De vraag is hoe lang alles heel blijft.

Dan nog, om zijspan te rijden moet je het echt leren. Zeker de rechterbochten kunnen je nogal eens verassen.

Gr,
Henk
 
Als ik de foto zie, een Suzuki savage met zijspan vraag ik mij sterk af of het rijgedrag wel goed is. Het zijspan moet ook gekeurd zijn en een apart inlegvel (bij het kenteken) hebben, waar chassie-(hoe spel je dat)nummer van het zijspan in staat. Ooit heb ik zelf mijn zijspan moeten laten keuren bij de RDW.


Dan nog, om zijspan te rijden moet je het echt leren. Zeker de rechterbochten kunnen je nogal eens verassen.

Gr,
Henk

Er is de laatste weken al een paar keer vermeld op dit forum dat het keuren al in de 90-er jaren ergens afgeschaft is. Dus dat bestaat niet meer. En zoals hier al in het toppic staat wil ST-er een "deugelijkere" zijspan dan zijn dnepr :+
 
Denk niet dat Verstegen een email adres heeft, en als-ie het had zou ie waarschijnlijk z'n mail niet lezen. Beetje eigenzinnige man, maar desondanks erg vriendelijk op zijn eigen manier.
Even bellen zou ik zeggen (niet op maandag of dinsdag).

info@verstegenmotors.nl

Je zou et is kunnen proberen of ie reageerd?????????? :?
 
Het zijspan moet ook gekeurd zijn en een apart inlegvel (bij het kenteken) hebben, waar chassie-(hoe spel je dat)nummer van het zijspan in staat. Ooit heb ik zelf mijn zijspan moeten laten keuren bij de RDW.

Ehhehehehehe, RWD ????? ........ dat kennen we in B niet. :+



Dan nog, om zijspan te rijden moet je het echt leren. Zeker de rechterbochten kunnen je nogal eens verassen.

Neem het van me aan, na 1 1/2 jaar russenhossen weet je verheen alles van zijspanrijden ( aan lage snelheden !!!) Alle mogelijke toestanden van "tweewieleren" zijn uitgetest, maar niet allemaal met dezelfde geestdrift herhaald!!!! Vooral bochtje naar links en (achter)wieltje lichten gaf me aardig de kriebels. Niet voor herhaling vatbaar!!!!!
 
Laatst bewerkt:
O.K.
Ik wist niet dat de keuring voor zijspannen niet meer aan de orde is.
Ik heb van 1978 tot 1990 zijspan gereden, zeker de eerste maanden veraste mij het onvoorspelbare gedrag in bepaalde situaties. Bij mijn Dnepr waren vooral de bochten naar rechts het gevaarlijkste omdat ik die steeds te snel wou nemen.
daardoor kwam het zijspan omhoog en zorgde dan voor een angstig ogenblik.
Ook tijdens het achteruitrijden maakte ik een zeer scherpe bocht en kwam het zijspan omhoog. Voortaan erg voorzichtig geweest in zijn achteruit.
Gr,
Henk
 
Wat is er nu mooier dan je span omhoog gooien????

ik heb de rondweg in Houten (s`nachts) geheel op twee wielen gereden..
resultaat, weddenschap gewonnen en wat meer zelfverzekerder op de grote weg.
als ik nu een uitwijk manouvre moet maken en m`n bak komt omhoog dan
schrik ik daar niet meer van....
 
Mooi, maar met een tweewielgedreven uitvoering niet te doen. Rechterbocht wieltje omhoog, dif in actie, geen aandrijving meer en zijspanwiel draait op dubbele toeren. Geen aandrijving = geen snelheid meer en wieltje weer naar beneden, flinke duw naar links als dat derde wiel weerom de grond raakt en niet goed voor je dif en cardan ...........
 
maar dan ben jij weer sterker in de blubber, waar ik weer snel vast blijf zitten...

zo heeft elk voordeel weer een nadeel en omgekeerd
 
Mooi, maar met een tweewielgedreven uitvoering niet te doen. Rechterbocht wieltje omhoog, dif in actie, geen aandrijving meer en zijspanwiel draait op dubbele toeren. Geen aandrijving = geen snelheid meer en wieltje weer naar beneden, flinke duw naar links als dat derde wiel weerom de grond raakt en niet goed voor je dif en cardan ...........

Geef even een seintje als die rooie eruit gaat :) .
 
frituurolie gestookt?????? ;)

Haha.
Neen, maar het kenteken blijft in B na de verkoop!!!!! M.a.w. je zal hem moeten invoeren en dat brengt de nodige kosten met zich mee .....+ Hebben jullie daar niet zo iets als het RDW of RWD ???? Die zal je ook met een bezoekje mogen vereren!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan