vraagjes aan de soes gs850 mensen

shithead

MF'er
24 jun 2003
129
0
oldenzaal
Ik heb een gs850 gekocht en heb een paar vraagjes,

het is een gs850 uit 1979 met 42000 op de teller

* hoe kun je zien welk type je hebt van de 850 ? op mijn frame plaat en kentekenbewijs staat verder niets

* waar kan ik terrecht voor onderdelen

* kleppen zijn naar mijn mening beetje rammelig (waarschijnlijk lang geleden gesteld of iets anders ... ? wat slijt er in deze blokjes en waar moet je op letten qua revisie, en wat kost kost zoiets ?

mvg Shitty

Laatst bewerkt:
lol ja eh,,
vincent

oldenzaal (ja tukkerland)
pc nerd enz vrienden heb ik nie wel paar geslachts en rare kontziektes en speel in vrijetijd op mijn zaag het liedje de vlieger. :)

Onderdelen zijn nog goed te krijgen. Je moet alleen een beetje geduld hebben omdat al die rommel altijd besteld moet worden.

Ja, ik zie hem :P .
Mijn GS850 komt uit '80 (zonder kickstarter) en ik heb hem nog niet zo lang. Kleppen moet je kunnen horen zoals bij al deze luchtgekoelde motoren. Die van mij waren in het begin erg stil en er waren er dus 4 waar geen speling meer op zat :X . Na het stellen ritselt alles weer mooi :) .

Als je het geluid niet vertrouwd: speling controleren is zo gedaan, maar je hebt er wel een nieuwe kleppendekselpakking voor nodig a 24,50 (en een voelersetje van <5,-).

Ze staan er om bekend erg slijtvast te zijn en 42Mm is dan ook weinig (100Mm moet geen probleem zijn met normaal onderhoud). Koppeling kan uitharden door ouderdom.
Ik heb er Castrol GPS in gekieperd en dat geeft geen problemen met de koppeling (hooguit in het begin wat plakken).

Ja, ik zie hem :P .
Mijn GS850 komt uit '80 (zonder kickstarter) en ik heb hem nog niet zo lang. Kleppen moet je kunnen horen zoals bij al deze luchtgekoelde motoren. Die van mij waren in het begin erg stil en er waren er dus 4 waar geen speling meer op zat :X . Na het stellen ritselt alles weer mooi :) .

Als je het geluid niet vertrouwd: speling controleren is zo gedaan, maar je hebt er wel een nieuwe kleppendekselpakking voor nodig a 24,50 (en een voelersetje van <5,-).

Ze staan er om bekend erg slijtvast te zijn en 42Mm is dan ook weinig (100Mm moet geen probleem zijn met normaal onderhoud). Koppeling kan uitharden door ouderdom.
Ik heb er Castrol GPS in gekieperd en dat geeft geen problemen met de koppeling (hooguit in het begin wat plakken).

Waarom doe je niet gelijk de afstanden in mm's?

Terug
Bovenaan Onderaan