Vraagjes over cbr 1000 rr uitlaat

Sphynx1038

MF'er
2 mrt 2004
139
0
Fijnaart
Goede avond mede motor liefhebbers,

Ik heb zitten kijken dmv de zoek functie maar kan of niet goed zoeken of er zijn geen topics over, waarschijnlijk dat eerste, maar ik heb een paar vraagjes betreffende mijn nieuwe motor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb sinds 3 weken een cbr 1000 rr uit 2007, echter zit hier een not legal demper op van akrapovic, deze uitlaat maakt behoorlijk veel geluid, nu heb ik ook een originele uitlaat bij en die zou ik graag eens monteren, kan iemand mij vertellen of die htev klep persé aangesloten moet worden met die kabels, en zo ja waar komen die kabels dan aan vast? Of is het mogelijk de klep continu open te zetten of zelfs te verwijderen?

Tweede vraag, klopt het dat de duoseat cover zwart is bij een hrc uitvoering, eof hoort deze donker blauw te zijn?

En derde en laatste vraag, als ik gas geef van laag toerental klopt het dan dat je een soort fluitend geluidje hoort?
Alvast bedankt
 
Goede avond mede motor liefhebbers,

Ik heb zitten kijken dmv de zoek functie maar kan of niet goed zoeken of er zijn geen topics over, waarschijnlijk dat eerste, maar ik heb een paar vraagjes betreffende mijn nieuwe motor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb sinds 3 weken een cbr 1000 rr uit 2007, echter zit hier een not legal demper op van akrapovic, deze uitlaat maakt behoorlijk veel geluid, nu heb ik ook een originele uitlaat bij en die zou ik graag eens monteren, kan iemand mij vertellen of die htev klep persé aangesloten moet worden met die kabels, en zo ja waar komen die kabels dan aan vast? Of is het mogelijk de klep continu open te zetten of zelfs te verwijderen?

Als de klep in ruststand (bijvoorbeeld met een veer) open staat kan je de kabels eraf laten. Maar dan is de originele demper ook niet legaal want die klep zit er in zodat er minder geluid wordt geproduceerd rond typegoedkeuringskritische toerentallen, en neemt de noodzaak van een enorme reflectiedemper weg.

Aan de andere kant, waarom zou je ze niet aansluiten? Het scheelt vrij weinig qua sound (originele pijpen klinken als een stofzuiger), maar je geluidsemissie klopt wel. Bovendien is het nog simpeler dan het verwijderen van een kuipdeel. Servomotor, twee kabels en een klep. Wooptiedoo.
Tweede vraag, klopt het dat de duoseat cover zwart is bij een hrc uitvoering, eof hoort deze donker blauw te zijn?
Geen idee. Als je achterkuipwerk blauw is en de seatcover zwart zou ik zeggen dat dat niet klopt, maar ik ben geen honda-expert.
En derde en laatste vraag, als ik gas geef van laag toerental klopt het dan dat je een soort fluitend geluidje hoort?
Alvast bedankt

Dat komt vaak door het gaatje wat in de uitlaatmond van de demper zit (tbv de DB-killer). Als deze er uit is draai ik er vaak weer een boutje terug in om dat gefluit te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond mede motor liefhebbers,

Ik heb zitten kijken dmv de zoek functie maar kan of niet goed zoeken of er zijn geen topics over, waarschijnlijk dat eerste, maar ik heb een paar vraagjes betreffende mijn nieuwe motor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb sinds 3 weken een cbr 1000 rr uit 2007, echter zit hier een not legal demper op van akrapovic, deze uitlaat maakt behoorlijk veel geluid, nu heb ik ook een originele uitlaat bij en die zou ik graag eens monteren, kan iemand mij vertellen of die htev klep persé aangesloten moet worden met die kabels, en zo ja waar komen die kabels dan aan vast? Of is het mogelijk de klep continu open te zetten of zelfs te verwijderen?

Tweede vraag, klopt het dat de duoseat cover zwart is bij een hrc uitvoering, eof hoort deze donker blauw te zijn?

En derde en laatste vraag, als ik gas geef van laag toerental klopt het dan dat je een soort fluitend geluidje hoort?
Alvast bedankt
Antwoord 1: nee, je hoeft die 2 kabeltjes niet per sé aan te sluiten. Als deze niet aangesloten zitten staat de klep continu open in je linkpijp. Ik monteer mijn orginele demper alleen als ik op het circuit ga rijden en monteer dan deze kabeltjes nooit.

Antwoord 2: de originele duoseat cover is donkerblauw bij een HRC uitvoering en niet zwart!

Antwoord 3: ik kan niet zeggen dat ik bij mijn 1000rr ooit een soort fluitend geluidje gehoord heb. Misschien moet je eens even luisteren waar precies het vandaan komt.

Ron.
 
Terug
Bovenaan Onderaan