Vraagjes over de CR250

Mantastijn

MF'er
19 okt 2004
52
0
Tilburg
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Honda CR250 uit 1993.

Ik wil graag jullie mening weten met betrekking tot onderhoud om er zo het langst plezier van te hebben.

Wat is de beste mengverhouding voor de benzine?
Wat voor benzine (98 of 95)?
Wat voor olie?

Als ik de motor afspuit van modder waar mag ik absoluut niet komen met de tuinslang?

Hoevaak moet de bakolie verwisseld worden?

Hoevaak is het verstandigst om het luchtfilter te reinigen of vervangen?

Zijn er nog punten waar ik absoluut rekening mee moet houden?
 
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een Honda CR250 uit 1993.

Ik wil graag jullie mening weten met betrekking tot onderhoud om er zo het langst plezier van te hebben.

Wat is de beste mengverhouding voor de benzine?
ik meng 1 op 40 altijd, is niet te vet en niet te schraal naar mijn idee

Wat voor benzine (98 of 95)?
ik gooi er altijd 98 in

Wat voor olie?
ik gebruik castrol tts, maar bijna alle olien zijn wel goed, als je maar niet van die olie van 1euro de liter gebruikt oid

Als ik de motor afspuit van modder waar mag ik absoluut niet komen met de tuinslang?
ik zou je uitlaat niet volspuiten ;). met je tuinslang mag je naar mijn weten overal komen, je gaat immers toch ook de drek door/het water in met je crosser ;). met een hoge druk spuit is het anders vind ik

Hoevaak moet de bakolie verwisseld worden?
pff ik doe 1x per jaar

Hoevaak is het verstandigst om het luchtfilter te reinigen of vervangen?
na elke crossbeurt reinigen

Zijn er nog punten waar ik absoluut rekening mee moet houden?
 
ik vervang mijn bakolie altijd om de 4 uur rijden ongeveer, en het is verstandig een afdekkap voor je filterbox en een uitlaatprop te kopen weet je zeker dat je er geen water in krijgt.
Ik meng altijd 1 op 35 en 98 met motorex crosspower. Filter maak ik ook per keer rijden schoon.
En mischien is het verstandig een schema bij te houden hoelang je zuiger gelopen heeft gewoon per keer opschrijven hoelang je ongeveer gereden hebt en je zuiger optijd vervangen dan hou je er het langste plezier van.
 
Thanx voor de info!! :}

Moet de ketting ook elke keer opnieuw worden ingespoten met vet? (want daar blijft dan toch zand aan het plakken?)

Kan ik gewoon 10W40 semi syntheet gebruiken als bakolie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan