vraagjes remblokken

Stalsie

Rookie
15 mrt 2007
7
0
Lochristi, België
Dag allemaal,

heb vandaag voor de eerste keer de remblokken(schijfrem) van m'n cbf 250 vervangen.

Daar het de eerste keer is heb ik nog enkele kleine vraagjes:

- na het opnieuw monteren heb ik enkele keren gepompt tot er weer druk op de rem kwam. Als ik de moto nu verzet, hoor ik wel dat de blokken nog wat slepen, ik neem aan dat dit normaal is?

- bij het demonteren viel er een klein ijzertje uit de klauw,het was een stukje dat rond de golven van de remblok zat. Kwan van onder de remblokken, dus heb het er maar teruggestoken,maar je kan het natuurlijk in 2 richtingen steken, maakt dit iets uit, of is dit perfect symetrisch?

Alvast dank

Groetjes
 
Dat stukje ijzer is het antipiepplaatje en hoort er op te zitten waar het hoort bij jouw motor :? weet ik niet . Even kijken bij bikebandit.com ---> oemparts of je werkplaatsboek. De nieuwe remblokken zullen iets slepen, meestal maak je de geleiderpennen van je remklauw ook schoon en vet ze opnieuw in zodat deze soepel kunnen bewegen. De rest van je remklauw netjes schoonmaken en al het vuil verwijderen, ook de rubbers nakijken op beschadiging . De remblokken de eerste 100 km rustig inrijden .
 
Terug
Bovenaan Onderaan