Vraagjes van een nieuweling

Graav

Rookie
25 jan 2002
7
0
Utrecht
Hallo, ben nieuw op MF, lees al wel een tijdje. En ik wilde jullie als doorgewinterde MF\'ers een paar vraagjes stellen.
Ca. 2 mnd geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en nu houd ik het niet meer uit om zonder motor te zitten.
Ik heb mijn oog laten vallen op een \'84 honda cb650 nighthawk.
Weet er iemand iets van deze fiets, qua rij-eigenschappen en evt. ellende?
Is hij geschikt voor een beginner?
Weten jullie goede alternatieven?

Het idee is om voor niet te veel geld een lekkere motor te kopen om vooral te touren en soms wat woon-werk verkeer (als ik geen pak aan hoef) :)
 
Hallo, ben nieuw op MF, lees al wel een tijdje. En ik wilde jullie als doorgewinterde MF\'ers een paar vraagjes stellen.
Ca. 2 mnd geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald en nu houd ik het niet meer uit om zonder motor te zitten.
Ik heb mijn oog laten vallen op een \'84 honda cb650 nighthawk.
Weet er iemand iets van deze fiets, qua rij-eigenschappen en evt. ellende?
Is hij geschikt voor een beginner?
Weten jullie goede alternatieven?

Het idee is om voor niet te veel geld een lekkere motor te kopen om vooral te touren en soms wat woon-werk verkeer (als ik geen pak aan hoef) :)

Is de eerste motor die ik gehuurd heb na \'t behalen van m\'n rijbewijs. Makkelijk apparaat. Geen idee of er rare dingen/ellende aan is, kan komen.
Er zijn nog al wat andere opties.

Waar wil je \'t liefst op rijden? Een sportieve motor of iets anders? Deze zit ergens tussen alles in.

Wat dacht je van een GSX600F, GS500, CBR600, ZZR600 en ga zo maar door. Zijn motoren die al jaren meegaan en ook voor een redelijke prijs te koop zijn.
 
Er zijn nog al wat andere opties.

Waar wil je \'t liefst op rijden? Een sportieve motor of iets anders? Deze zit ergens tussen alles in.

Wat dacht je van een GSX600F, GS500, CBR600, ZZR600 en ga zo maar door. Zijn motoren die al jaren meegaan en ook voor een redelijke prijs te koop zijn.

Je hebt gelijk, de keuze is nogal groot. Het rare met mij is dat ik juist de wat oudere modellen, zoals een motor er vroeger uit zag, zeg maar, het mooiste vind. Dit betekent dat ik moeilijk gewoon een stel fietsen kan huren, want die modellen zijn nergens te huur. Een echte chopper (Virago ofzo) past niet echt bij me, en ook een sportieve motor (cb1, voor een beginner) is niet echt wat ik zoek. Vandaar de voorlopige keuze op de Nighthawk. Het valt me op dat er weinig over te vinden is (of zoek ik niet goed?)
 
Kan je niet helpen aan meer info. Houd zelf meer van \'t nieuwe spul.
Er komen hier vanzelf wel wat wetenswaardigheden op te staan.

Succes en hopelijk rijd je snel ergens op rond :]
 
Ik zal het alvast maar zeggen, anders doet Skoezie het namelijk zelf: Ik weet nog iemmand met een Rebel uit \'86 te koop |( |(

Oke, dat hebben we weer gehad. De fiets waar je nu naar kijkt is een leuke alleskunner die je waarschijnlijk voor een leuke prijs kan kopen. Voorals als je van de oudere modellen houd, is dit een goede keus. Ervaringen heb ik niet met dit model, maar ik ben zelf op een CBX van 19toen begonnen en dat oude ding deed het altijd!! Niet kapot te krijgen. :}

Honda Roels :]
 
JoKing had zo\'n fiets gekocht geloof ik voor z\'n vriendin, misschien dat hij nog wat info hierover heeft. :)
 
JoKing had zo\'n fiets gekocht geloof ik voor z\'n vriendin, misschien dat hij nog wat info hierover heeft. :)

Waarom, waarom worden de vriendinnen van jullie vaak \'afgescheept\' met een oude (leer?)motor??? :j :j :j :j

Tot nu toe heb ik daar geen \'last\' van gehad. Al rijd ik nu ook al niet op een brik, ik krijg zelfs een R1 van mijn vriendje als er nog wat geld over is na onze verhuizing (over een paar dagen) betuigt dit van echte liefde?? :?

CAT
 
Laatst bewerkt:
Waarom, waarom worden de vriendinnen van jullie vaak \'afgescheept\' met een oude (leer?)motor??? :j :j :j :j

Tot nu toe heb ik daar geen \'last\' van gehad. Al rijd ik nu ook al niet op een brik, ik krijg zelfs een R1 van mijn vriendje als er nog wat geld over is na onze verhuizing (over een paar dagen) betuigt dit van echte liefde?? :?

CAT


Of dat van echte liefde betuigt.. :?
Volgens mij wil ie eerder van je af
als ie je zo\'n moordapparaat in je handen duwt.. :+ ;)
 
Of dat van echte liefde betuigt.. :?
Volgens mij wil ie eerder van je af
als ie je zo\'n moordapparaat in je handen duwt.. :+ ;)

Sjiiittt.... zeggie zo wat... Is ie meteen van een groot deel van de hiepoteek af...
Hij rijdt zelf ook op moordmasjiene. Dat wordt dan dus een Kamikaze-spelletje? :?

CAT
 
Sjiiittt.... zeggie zo wat... Is ie meteen van een groot deel van de hiepoteek af...
Hij rijdt zelf ook op moordmasjiene. Dat wordt dan dus een Kamikaze-spelletje? :?

CAT

We kunnen nu een pooltje opzetten natuurlijk:

Wie krijgt het huis en hoe lang gaat dat nog duren?? }) })
 
Op vrijdag 25 januari 2002 23:21 schreef Graav het volgende:
.... en soms wat woon-werk verkeer (als ik geen pak aan hoef) :)

Een pak hoef je nooit aan... ik weet alleen niet of het verstandig is ;) Maar die http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2870 (discussie) is al een keer gepasseerd...
 
Volgens bij bedoelt hij als hij geen driedelig pak aan hoeft naar zijn werk (je weet wel, overhemd, colbert en stropdas).....ut is maar een idee!
 
Volgens bij bedoelt hij als hij geen driedelig pak aan hoeft naar zijn werk (je weet wel, overhemd, colbert en stropdas).....ut is maar een idee!

:^ beetje verkeerd geïnterpreteerd.. Dan zoekt hij toch een andere functie (zonder dat een pak is vereist), kan hij iedere dag met plezier naar zijn werk.... ;)
 
:^ beetje verkeerd geïnterpreteerd.. Dan zoekt hij toch een andere functie (zonder dat een pak is vereist), kan hij iedere dag met plezier naar zijn werk.... ;)

Ging inderdaad om een pak met stropdas, meestal tweedelig overigens, deel drie geloof ik wel.
Heeft iemand hier ervaring mee, met een pak op de motor, en dan je motorpak erover heen?
Andere baan zoeken vind ik wel vrij drastisch ... *D
 
Ging inderdaad om een pak met stropdas, meestal tweedelig overigens, deel drie geloof ik wel.
Heeft iemand hier ervaring mee, met een pak op de motor, en dan je motorpak erover heen?
Andere baan zoeken vind ik wel vrij drastisch ... *D
Op je werk omkleden geen optie???? :P :P :P
 
Of zelf een vol leren race pak (laten) ontwerpen dat het net een 2 of 3 delig pak lijkt!
Lijkt me wel lachen.
 
Waarom, waarom worden de vriendinnen van jullie vaak \'afgescheept\' met een oude (leer?)motor??? :j :j :j :j

Tot nu toe heb ik daar geen \'last\' van gehad. Al rijd ik nu ook al niet op een brik, ik krijg zelfs een R1 van mijn vriendje als er nog wat geld over is na onze verhuizing (over een paar dagen) betuigt dit van echte liefde?? :?

CAT

Mijn vriendinnetje rijdt een Blade, en ze moet mijn R1 niet.
 
Ja, heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ik nog een manier vinden om een pak redelijk kreukvrij mee te nemen op de motor.

Dat lijkt me vrij lastig..

Ik heb zelf het geluk dat ik in \'normale\' kleding naar m\'n werk kan en dus met gemak m\'n pak d\'r overheen kan hijsen, maar moet er niet aan denken om nog (apart) een 2 delig (kreukvrij) pak te moeten vervoeren :j :j

Dan moet het wel een hele mooie route zijn!!
 
Op zaterdag 26 januari 2002 10:48 schreef Plastic Power het volgende:..ik krijg zelfs een R1 van mijn vriendje als er nog wat geld over is na onze verhuizing (over een paar dagen) betuigt dit van echte liefde?? :?

CAT

mwoh... vooral van een goed gevulde portemonee. \'k ben al blij als ik een helm voor m\'n vriendin kan kopen, maar dat betekend niet dat ik minder van d\'r hou geloof ik :? :?
 
Dat lijkt me vrij lastig..

Ik heb zelf het geluk dat ik in \'normale\' kleding naar m\'n werk kan en dus met gemak m\'n pak d\'r overheen kan hijsen, maar moet er niet aan denken om nog (apart) een 2 delig (kreukvrij) pak te moeten vervoeren :j :j

Dan moet het wel een hele mooie route zijn!!

Ja, zal wel eens kijken, als ik geen afspraken heb kan ik wel in normale kleding verschijnen.
Het topic begon trouwens over een vraagje van mij over een Honda Nighthawk, volgende week zaterdag ga ik proefrijden, dus wie weet over een week een paar foto\'s hiero ... :]
 
Ja, zal wel eens kijken, als ik geen afspraken heb kan ik wel in normale kleding verschijnen.
Het topic begon trouwens over een vraagje van mij over een Honda Nighthawk, volgende week zaterdag ga ik proefrijden, dus wie weet over een week een paar foto\'s hiero ... :]

Een Nighthawk lijkt me en prima motor om mee te beginnen, als heb ik er zelf geen ervaring mee. Suc6 volgende week!
 
Terug
Bovenaan Onderaan