vraagjes

kevin!

Rookie
21 sep 2004
15
0
alkmaar
hey allemaal!

ik heb een aantal vraagjes die jullie denk ik wel kunnen beantwoorden.

-kan je elke motor tot 25kw ombouwen of zijn hier echt aparte motoren voor?
ik wil namelijk een sportieve motor op mijn 18e,maar mag dan 25 kw :(

-is het in de winter niet koud om op je motor te rijden?(voor de motorrijders die door weer en wind evengoed op de motor stappen)

hopelijk kunnen jullie antwoord geven op mijn vraagjes.in ieder geval bedankt voor het lezen.doei allemaal!

groetjes kevin
 
>> 25 kw omdat je daar de meeste info krijgt denk ik.

En ja het is koud in de winter maar daar kan je je grotendeels op kleden :)
 
Lang niet alle motoren zijn om te bouwen naar 25kw.
Vaak moet je dan wel erg veel "dimmen".

En de kou, tsja...
Het begint al met de motor zelf.
Een leuke kuip houdt een hoop wind tegen, dat scheelt al veel.
Voor de rest: inpakken, jezelf dan dus.

Veel dunne laagjes, in plaats van twee dikke.
En bovenop natuurlijk een goed motorpak.

Begin met thermo-ondergoed (buitensportzaak).
daar overheen een t-shirt of iets dergelijks,
met lange mouwen.
Vervolgens een fleece of andere warme trui.
(Trui, geen vest, want de rits laat genoeg door).
En dan je motorjack. Wat je benen betreft:
Thermobroek een joggingbroek onder je textiel broek,
en lekker warme sokken.

Als die goed wind en waterdicht is, dan is deze
combinatie goed tot zo'n -5 met normale snelheden.

Ben je een koukleum, heeft je motor geen (of maar een beetje)
kuip, koop dat voor weinig geld (even zoeken, maar kan
al voor een paar tientjes) een dikke winterjas,
zo groot mogelijke maat: en trek die over bovenstaande combi heen.
Voor je benen helpt hetzelfde truukje met een (alweer goedkope)
skibroek.

Waarom die twee zo goedkoop (en niet bezuinigen op de andere lagen?)
Omdat die winterjas en skibroek het risico lopen te sneuvelen
in de strijd.
 
Lang niet alle motoren zijn om te bouwen naar 25kw.
Vaak moet je dan wel erg veel "dimmen".

En de kou, tsja...
Het begint al met de motor zelf.
Een leuke kuip houdt een hoop wind tegen, dat scheelt al veel.
Voor de rest: inpakken, jezelf dan dus.

Veel dunne laagjes, in plaats van twee dikke.
En bovenop natuurlijk een goed motorpak.

Begin met thermo-ondergoed (buitensportzaak).
daar overheen een t-shirt of iets dergelijks,
met lange mouwen.
Vervolgens een fleece of andere warme trui.
(Trui, geen vest, want de rits laat genoeg door).
En dan je motorjack. Wat je benen betreft:
Thermobroek een joggingbroek onder je textiel broek,
en lekker warme sokken.

Als die goed wind en waterdicht is, dan is deze
combinatie goed tot zo'n -5 met normale snelheden.

Ben je een koukleum, heeft je motor geen (of maar een beetje)
kuip, koop dat voor weinig geld (even zoeken, maar kan
al voor een paar tientjes) een dikke winterjas,
zo groot mogelijke maat: en trek die over bovenstaande combi heen.
Voor je benen helpt hetzelfde truukje met een (alweer goedkope)
skibroek.

Waarom die twee zo goedkoop (en niet bezuinigen op de andere lagen?)
Omdat die winterjas en skibroek het risico lopen te sneuvelen
in de strijd.


Hmm dit vind ik ook goeie tips! Geen slecht idee om een winterjas over mn jack heen te doen!!

Hoe zit het met je handen? Dure verwarmde handschoenen?
 
Ook bij de buitensportzaak: dunne thermo onderhandschoenen.
En dan goede motorwinterhandschoenen (blijft een leuk woord...)
En die laatste zeker niet te klein kopen.

Als je handen uit de wind zitten dan gaat het prima.
Handvatverwarming is ook een optie natuurlijk.


Tsja, als je van luxe houdt is een compleet elektrisch verwarmd
pak + verwarmd vizier zeker een optie.
Maar als je daar eenmaal aan begint wil je nooit meer zonder...
 
Ook bij de buitensportzaak: dunne thermo onderhandschoenen.
En dan goede motorwinterhandschoenen (blijft een leuk woord...)
En die laatste zeker niet te klein kopen.

Als je handen uit de wind zitten dan gaat het prima.
Handvatverwarming is ook een optie natuurlijk.


Tsja, als je van luxe houdt is een compleet elektrisch verwarmd
pak + verwarmd vizier zeker een optie.
Maar als je daar eenmaal aan begint wil je nooit meer zonder...

Haha nee, laten we daar maar niet aan beginnen. Als ik mezelf zo ga verwennen.. komt het nooit meer goed.

Handvatverwarming was iets mee.. ooit gelezen dat dit onvloed heeft op het rijden? (ivm gas)
 
bedankt voor de berichtjes allemaal!jammer dat je niet elke motor naar 25kw kan krijgen.ik wil namelijk later graag een kawasaki ninja zx9r.is die naar 25 kw te brengen of heeft die gewoon teveel kw standaard,waardoor het te groot is om het tot 25 kw te brengen?

er bestaan dus ook elektrisch-verwarmde pakken?die zijn zeker gigantisch duur.ik had trouwens ook een motorpak gezien met een airbag systeem.heeft iemand ervaring met zo'n pak?geeft die meer bescherming dan normale motorpakken of zijn ze slechter?

bedankt voor de tips over jezelf warmhouden in de winter.zijn er veel mensen die alleen maar op een motor rijden(ook in de winter)?

groetjes kevin
 
bedankt voor de berichtjes allemaal!jammer dat je niet elke motor naar 25kw kan krijgen.ik wil namelijk later graag een kawasaki ninja zx9r.is die naar 25 kw te brengen of heeft die gewoon teveel kw standaard,waardoor het te groot is om het tot 25 kw te brengen?

er bestaan dus ook elektrisch-verwarmde pakken?die zijn zeker gigantisch duur.ik had trouwens ook een motorpak gezien met een airbag systeem.heeft iemand ervaring met zo'n pak?geeft die meer bescherming dan normale motorpakken of zijn ze slechter?

bedankt voor de tips over jezelf warmhouden in de winter.zijn er veel mensen die alleen maar op een motor rijden(ook in de winter)?

groetjes kevin

Later als je echt groot ben kan die Ninja er toch nog komen :?
Wat te wensen over houden heh.

Weet niet hoeveel je te besteden hebt, maar als het genoeg is, kan je voor de lekkere temperaturen een leren combi kopen en voor de koudere dagen een textielpak met thermo eronder.
Goede laarzen met wandelsokken erin en dat is ook geregeld.

Airbagpak :? Nooit van gehoord :X

Qua veiligheid is leer beter dan textiel.
Leer moet dan wel echt als tweede velletje over je heen passen.

Een goed textielpak dat niet teveel flappert is ook veilig, maar leer is veiliger.

Wat je ook kan doen is over je leren jas een "Team"jack doen zonder protectie, in een maat groter dan je leer. Houdt de wind en nattigheid tegen, maar je houdt de protectie van je leren jack.
Bovenlijf is als eerste aan de beurt met de kou, dus leren broek kan je wat langer aanhouden.
 
Ik zou gewoon beginnen met een wat 'mindere' racer.
Waarom meteen de fiets van je dromen (ook al heb je het geld) als de kans dat je onderuit gaat groot is.
Ik bedoel daar mee dat in de eerste paar jaren je pas echt motor leert rijden en dan kom je regelmatig in benarde situaties.
Ik rij nou 1,5 jaar op een Honda VTR 250 en heb nou pas het gevoel dat ik het uiterste uit mijn fiets kan halen en dat ik er echt goed mee overweg kan.
Groetjes Miss
 
Je hebt vast al door dat ik gewoon doorrijd :)

Google op 25kw kawasaki, dan zie je dat de ZX 6R wel in 25kw
uit te voeren is: leuk begin toch?

http://motorkleding.pagina.nl/

staat ook een link over elektrisch verwarmde kleding als het goed is.

En wat voor probleem zou handvatverwarming geven?
 
Je hebt vast al door dat ik gewoon doorrijd :)

Google op 25kw kawasaki, dan zie je dat de ZX 6R wel in 25kw
uit te voeren is: leuk begin toch?

http://motorkleding.pagina.nl/

staat ook een link over elektrisch verwarmde kleding als het goed is.

En wat voor probleem zou handvatverwarming geven?

Weet ik niet precies, keer vaag ergens gelezen en is me half bijgebleven.
Zal wel meevallen als je er erg weinig van hoort.

Deze winter moet ik ook gaan rijden.. brrr :)
 
ik rijd ook gewoon de winter door, allemaal thermo zooi onder mijn textielen pak
die zooi leg ik overigens wel eerst op de verwarming voor ik ga rijden, dat verlengt het effect, als je namelijk met bv thermo handschoentjes onder je winterhandschoenen zit, zijn die als je ze op de verwarming legt, voor een half uur lekker warm :)
btw, ik rij op een ZX6R en ik zou er niet aan moeten denken om met 25KW een qua gewicht zwaardere fiets onder m'n kont te hebben....
 
Hey allemaal!

bedankt voor de berichten!lekker snelle reacties :) .misschien is het inderdaad wel een goed idee om de zx6r te nemen.die ziet er trouwens ook toppie uit!is die veel lichter dan de zx9r dan?ik zou volgens mij ook gewoon in de winter door rijden.ik wil later namelijk helemaal geen auto hebben,maar lekker op de motor blijven.goed idee om de thermokleding op de verwarming te leggen.bedankt voor al jullie berichten!

groetjes kevin
 
ik zou niet eens weten hoeveel zwaarder een ZX9 is, doet er ook niet toe, want (volgens mij) is die niet 25KW te maken. ik wilde er alleen mee zeggen dat je niet zo'n zware fiets moet hebben met 25KW (komt ie helemaal niet meer vooruit :P )
ik ga deze winter btw ook doorrijden (kheb geen koekblikrbw) dus moet ik ook wel beetje voorbereid zijn, hetgene wat ik nu aan ervaring heb, is op een brommert die 75 kon (Derbi GPR, gaat naar een oude mito toe) had k ook last van koude benen en handen, ook opgelost met onderhandschoenen en een motorbroek :)
 
zx6r is volgens mij idd een mooie motor om tot 25kw af te voeren. Hier zijn ook 25kw setjes voor te krijgen, en voor de zx7r en zx9r niet. Dan moet je hem via een vermogenstest gaan knijpen en dat levert een heleboel problemen op en je bent ook nog is niet/wel/niet/wel/niet verzekerd. (er zijn mensen en verzekeringen die zeggen dat het wel mag en er zijn mensen die zeggen dat het niet mag, waaronder de politie die je er 200 euro boete voor geeft.)

Het verschil tussen een zx6r en zx9r is denk ik zo'n 40 pk.
En wanneer mag je beginnen met lessen?
 
bedankt voor jullie berichtjes.je hebt er inderdaad wel gelijk in dat de motor anders alleen maar moeilijker vooruit komt.

als je voldoende aan hebt in de winter kun je gewoon doorrijden inderdaad.ik zelf wil helemaal geen auto later,dus ik zal ook wel gewoon in de winter door blijven rijden ;) .

ze geven trouwens wel erg hoge boetes bij die 25kw regel zeg!200 euro!je bent dus inweze ook niet verzekerd eigenlijk dan.

ik koop over een tijd wel een kawasaki zx6r van 25kw.vind ik ook een hele mooie motor :) .moet nog ongeveer een jaartje wachten voordat ik mag lessen.maarja,de tijd vliegt.nogmaal bedankt voor jullie berichtjes.wilde die dingen alvast graag weten.doei!

groetjes kevin

p.s. sorry dat alles door elkaar staat,ik reageer op beide berichtjes tegelijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan