Vraagprijs Honda CBX 550 F

Hallo Forumleden,

Enige tijd heb ik hier een aantal onderwerpen gepost m.b.t. mijn CBX 550 F.
Inmiddels is deze in perfecte staat teruggebracht, en ben enkel in afwachting van de levering voor een vervangende buddy seat. (zie foto's)
Modelserie 82-84, kenteken 1986.
Geschiedenis onbekend, maar gelet op de mijlen-teller import-bike.

Maar nu de ham-vraag:
Wat is voor deze machine een reële vraagprijs? Op een aantal sites met daarin voornamelijk buitenlandse verkopers (BEL, FRA en DUI) variëren de prijzen tussen de €2000 en €4500, met zelfs een uitschieter naar boven. Op NLD-websites kom ik enkel sloop-machines tegen, dus ook geen enkele referentie-prijs.
Nu gaat het principe 'wat-de-gek-ervoor-geeft' ook wat te ver, maar ben wel benieuwd wat anderen hiervoor zouden willen betalen.
20210509_143415.jpg
20210509_143346.jpg
20210509_143400.jpg
20210509_143457.jpg
20210509_143451.jpg
20210509_143442.jpg
20210509_143431.jpg
 

Bijlagen

  • 20210509_143336.jpg
    20210509_143336.jpg
    349,7 KB · Weergaven: 28
Ik zou zeggen €1500-2000 voor een liefhebber met jeugdsentiment...



Inboard remschjjven..... leuk bedacht.
Ik had een VF400F met deze 'innovatie'... 8-)
 
En toch is "wat-de-gek-ervoor-geeft" wel waar het op neer zal komen...

Het zal er vanaf hangen wat er allemaal aan gedaan is. Op de foto's oogt-ie als nieuw, en helemaal origineel zo te zien. Dat is een pré, en knap werk, voor de details mss nog even met een paar spuitbusjes in de weer, maar niettemin complimenten. Als-ie ook inwendig aangepakt is - lees: volledig en vakkundig gereviseerd - dan is-ie imho wel wat meer waard dan €1500-2000. Probleem is echter: vind er maar eens een koper voor...

Want een CBX550 heeft (nog?) geen klassiekerstatus, en was al niet buitengewoon populair of bijzonder toen-ie nieuw werd gepresenteerd. Ja, hij was (voor z'n tijd) snel en goed, maar ook erg klein voor een gemiddelde Europeaan. En buiten die ingekapselde remschijven was er niet zoveel bijzonders aan, en dat was een "innovatie" die uiteindelijk nooit navolging kreeg.

Als het ding behalve opgeknapt ook (vakkundig) gereviseerd is, dan kun je er imho best €3500-4000 voor vragen, maar dan zou ik hem ook (of: vooral) adverteren op internationale verkoopsites: bereik is alles. En je zult sowieso geduld moeten hebben, want het wachten is idd op een liefhebber met jeugdsentiment, en met geld, en met de bereidheid dat geld te spenderen aan deze motorfiets. Maar hé, er zijn ook liefhebbers die 3k€ of meer spenderen aan een MT-5, dus met wat geduld is er een boel mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
En toch is "wat-de-gek-ervoor-geeft" wel waar het op neer zal komen...

Het zal er vanaf hangen wat er allemaal aan gedaan is. Op de foto's oogt-ie als nieuw, en helemaal origineel zo te zien. Dat is een pré, en knap werk, complimenten. Als-ie ook inwendig aangepakt is - lees: volledig en vakkundig gereviseerd - dan is-ie imho wel wat meer waard dan €1500-2000. Probleem is echter: vind er maar eens een koper voor...

Want een CBX550 heeft (nog?) geen klassiekerstatus, en was al niet buitengewoon populair of bijzonder toen-ie nieuw werd gepresenteerd. Ja, hij was (voor z'n tijd) snel en goed, maar ook erg klein voor een gemiddelde Europeaan. En buiten die ingekapselde remschijven was er niet zoveel bijzonders aan, en dat was een "innovatie" die uiteindelijk nooit navolging kreeg.

Als het ding behalve opgeknapt ook (vakkundig) gereviseerd is, dan kun je er imho best €3500-4000 voor vragen, maar dan zou ik hem ook (of: vooral) adverteren op internationale verkoopsites: bereik is alles. En je zult sowieso geduld moeten hebben, want het wachten is idd op een liefhebber met jeugdsentiment, en met geld, en met de bereidheid dat geld te spenderen aan deze motorfiets. Maar hé, er zijn ook liefhebbers die 3k€ of meer spenderen aan een MT-5, dus met wat geduld is er een boel mogelijk.
Bedankt Duc, hier kan ik wat mee.
 
Bedankt allemaal voor de reacties en meedenken.
Ben overigens nog wel benieuwd of iemand op dit forum in het verleden ook in het bezit is geweest van dit type bike.

En inmiddels is de vervangende buddy seat ook aangekomen.
 
Denk reëel zou duizend euro zijn voor deze motor.
Waarom?

het is namelijk ongelofelijk moeilijk en lastig om een oudere motor een waarde te geven.
Vooral als het (nog) geen klassieker status heeft, onvoldoende vergelijkings materiaal etc.
ALS ik zo’n motor zou zoeken geef ik er misschien wel €1500-2000 voor. Misschien wel meer... als ik keus heb misschien minder.
Iemand die deze motor niet perse wil maar gewoon een oude leuke motor zoekt, geeft misschien 1500.
Een handelaar weer ,€500 , iemand die een zx10r heeft wil hem niet eens gratis....
 
Waarom?

het is namelijk ongelofelijk moeilijk en lastig om een oudere motor een waarde te geven.
Vooral als het (nog) geen klassieker status heeft, onvoldoende vergelijkings materiaal etc.
ALS ik zo’n motor zou zoeken geef ik er misschien wel €1500-2000 voor. Misschien wel meer... als ik keus heb misschien minder.
Iemand die deze motor niet perse wil maar gewoon een oude leuke motor zoekt, geeft misschien 1500.
Een handelaar weer ,€500 , iemand die een zx10r heeft wil hem niet eens gratis....
Zo denk ik er ook over
 
Waarom?

het is namelijk ongelofelijk moeilijk en lastig om een oudere motor een waarde te geven.
Vooral als het (nog) geen klassieker status heeft, onvoldoende vergelijkings materiaal etc.
ALS ik zo’n motor zou zoeken geef ik er misschien wel €1500-2000 voor. Misschien wel meer... als ik keus heb misschien minder.
Iemand die deze motor niet perse wil maar gewoon een oude leuke motor zoekt, geeft misschien 1500.
Een handelaar weer ,€500 , iemand die een zx10r heeft wil hem niet eens gratis....
Daarvoor (€1000,-) zou ik hem nu kopen met mijn eigen geld, dus geen hypotheses. Maar hij staat niet te koop.
 
Uit de reacties hier blijkt wel dat er sprake is van een dilemma.
Enerzijds is het aanbod van deze modellen nagenoeg nihil te noemen, dus is bijvoorbeeld de keuze zoals KwaSuz beschrijft ook niet echt aan de orde.
Anderzijds wil je zo een bike ook niet voor een sloopprijs de deur uit doen, maar vind dan ook eens iemand die geïnteresseerd is in juist dit type....

Doelgroep wordt zeer waarschijnlijk een koper van +/- 55 jaar, die met dit fietsje van bijna 35 jaar oud zijn/haar jeugdjaren wil herbeleven. :]-O-
 
Ik vind je motor mooi, maar ik zou hem niet willen kopen. Je moet maar net een 50-plusser treffen met jeugdsentiment.
Hij heeft geen klassieker status, dus een hipster met een knotje die cool wil zijn is niet geïnteresseerd.
Waarom heb je deze motor en waarom wil je hem kwijt?
Als je er geld aan wilt verdienen dan moet je hem nog 10 jaar houden. Tegen die tijd is het een klassieker.
 
  • Haha
Waarderingen: Jim
Ik vind je motor mooi, maar ik zou hem niet willen kopen. Je moet maar net een 50-plusser treffen met jeugdsentiment.
Hij heeft geen klassieker status, dus een hipster met een knotje die cool wil zijn is niet geïnteresseerd.
Waarom heb je deze motor en waarom wil je hem kwijt?
Als je er geld aan wilt verdienen dan moet je hem nog 10 jaar houden. Tegen die tijd is het een klassieker.

Dank je wel Freon.

Ik heb zelf al een ST1100.
Ik verkoop deze bike voor een ander die er na het overlijden van de partner al 4 jaar mee in de maag zit.
Dus heb ik het op me genomen deze bike weer in oorspronkelijke glans terug te brengen en van de hand te doen op een manier die ook recht doet aan de oude eigenaar.
 
tja, als je er 2000 euro voor vraagt, koop ik toch liever een VTR1000 voor die prijs


maar goed, ik denk eerder dat 1500 wel de top is voor deze 550 cc motor
 
Je kunt hem ook aanbieden via catawiki, dan bereik je ook veel mensen in het buitenland. Ik weet alleen niet hoeveel dat kost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan