Vraagprijs Honda CBX 550 F

tja, als je er 2000 euro voor vraagt, koop ik toch liever een VTR1000 voor die prijs


maar goed, ik denk eerder dat 1500 wel de top is voor deze 550 cc motor
Een VTR1000F is een dikkere machine dan een CBX550F. De vraag is: waar kun je dat “dikkere” gebruiken?
De CBX550F heeft 65 pk en een 6-bak. Ik verwacht dat je daarmee op NL wegen veel meer lol hebt. Overal volgas optrekken en hem door de versnellingen jagen.
Met de VTR1000F kun je hem bijhouden in de 2e versnelling. Wat is daarvan de lol?
 
Een VTR1000F is een dikkere machine dan een CBX550F. De vraag is: waar kun je dat “dikkere” gebruiken?
De CBX550F heeft 65 pk en een 6-bak. Ik verwacht dat je daarmee op NL wegen veel meer lol hebt. Overal volgas optrekken en hem door de versnellingen jagen.
Met de VTR1000F kun je hem bijhouden in de 2e versnelling. Wat is daarvan de lol?
dit was maar een voorbeeld. ik bedoel er mee, dat je voor 2000 euro veel andere leuke motoren kunt kopen, nieuwere, zwaardere of beide. ik rij nu zelf op een Radian 600 cc dus ik weet er alles van die lol af, maar zo'n VTR wil (als ik moest kiezen) ik liever dan zo'n CBX550
 
dit was maar een voorbeeld. ik bedoel er mee, dat je voor 2000 euro veel andere leuke motoren kunt kopen, nieuwere, zwaardere of beide. ik rij nu zelf op een Radian 600 cc dus ik weet er alles van die lol af, maar zo'n VTR wil (als ik moest kiezen) ik liever dan zo'n CBX550
dat speelt allemaal geen rol bij de waardebepaling.
dan zouden alle oldtimers de prijs van hun ijzer niet eens waard zijn.
 
IMG_20201103_153823-1305x734.jpg

90 kilo oud ijzer _O-
 
Hallo Forumleden,

Allereerst allemaal bedankt die die de moeite genomen hebben hier in dit topic een mening te formuleren.
Veel zijn er constructief, maar naar mijn mening ook objectief. Was ook precies de bedoeling.
Daarmee heb ik de vraagprijs kunnen bepalen.

Ik heb de bike afgelopen vrijdag op een website geplaatst. Weet niet of ik hier de naam mag noemen, maar het is in elk geval eentje met internationale klandizie. Een uitsnede van de advertentie wordt hieronder getoond.

Dezelfde avond kreeg ik al telefoon uit Duitsland, maar aangezien het voor mij een onbekend nummer was heb ik dit beschouwd als vermoedelijke spam.
De volgende dag (zaterdag) had ik een aantal emailtjes uit NLD, ITA en DEU. Nu is mijn Italiaans niet best (zeg maar: NOT) dus ben ik verder gegaan met de Nederlander en de Duitser. Wat mij wel gelijk opviel is dat het telefoonnummer dat in de email van de Duitser stond, gelijk was aan dat waarmee ik de vorige avond werd gebeld.
Nadat ik via het nummer een profiel check van de Duitser had gedaan bleek het hier te gaan om een handelaar met bedrijfs-webpage.
Deze gaf aan zondagmiddag al te willen komen kijken, en de motor gelijk te willen meenemen.
Hierbij bood hij zonder enig blikken of blozen €2000,-

Nu loop ik niet gelijk hard van stapel als het om zo een mooi bedrag gaat, maar is mij de afwikkeling en met name de vrijwaring bij export van de motor belangrijker dan de centen.
Dus maar besloten dat deze koper vanmiddag (maandag) langs kon komen.
Bij aankomst kort de motor beschouwd, gelijk ingeladen, cash in het handje (de afgesproken €2000,-) en samen naar een RDW-garage voor de overschrijving en exportpapieren.
Duitser blij, want op zijn afzetmarkt verwacht hij meer dan €3000,- te kunnen krijgen.
Ik blij, want de opbrengst is beduidend meer dan je redelijkerwijs op de Nederlandse afzetmarkt ervoor zou krijgen. En ook maar niet te hebben over de lange duur voordat de bike eventueel zou zijn verkocht.

Overigens; de Nederlander die belangstelling had getoond was ook een handelaar. Echter die kwam niet verder dan al in het eerste contact vragen wat mijn laagste prijs was. Heb deze maar fijntjes erop gewezen dat ik niet gelijk al wil praten over prijsverlaging bij een advertentie die nog geen 24u is gepubliceerd. En daarna was het stil......
AutoSCout24 advertentie.PNG


Deze advertentie is inmiddels verwijderd.

Nogmaals allemaal bedankt.
:}:t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan