Vraagprijs Ural zijspan

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.978
1.044
Sittard
Goeiemorgen allemaal,

omdat ik niet op de hoogte ben van spanprijzen, vraag ik het maar even hier. Ik kan een oud Ural zijspan kopen voor zo'n € 600, geen gaten, verder in orde; is dat nou een gangbare prijs?
 
Goede morgen

Kijk rustig eens op www.mobile.de
Kies dan het motorfietsje en daarna de catergorie : Gespann/Seitenwagen

vergelijkingsmateriaal te over.
 
Er zit ergens in het zuiden (dus bij jou in de buurt toch?) een vent die K750s en M72s etc opknapt, wellicht heeft die nog wat staan. En anders Busweiler in Genemuiden, staat ook op marktplaats.

600 voor alleen een bak vind ik riant, 400-500 voor een compleet span is volgens mij gangbaar - maar ik ben al een tijdje uit de Russenhoek, kan dus veranderd zijn ondertussen. :)
 
Hoi,

Ik hebzelf ooit zo'n ural gehad maar dit is erg goedkoop

Wat zinnig is omte vragen is of de lagers vv zijn

Toevallig zoek i zo'n ding om metmijn gehandicapte zoon mee rond te ryden

Gr
 
Ze doen tussen de 600 en de 1600 maar die lagers zijn cruciaal

Ik had een blauwe helaas nooit een foto gemaakt

Ik kreeg hemook niet goed lopend
 
.

Sorry, verkeerd gelezen...


Edit; het ontgaat me nu eventjes of Janenjoep een compleet span zoekt, of alleen een bak/onderstel ??
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat 400 a 500 euro voor een heel rijdend span een beetje erg laag ingeschat is.
Tussen de 200 en 400 euro voor een bak met onderstel in redelijk tot goede staat lijkt me een normale prijs.
Voor 600 euro mag je een bak verwachten die in perfecte staat is en met dure middelen behandelt is tegen roest. Met een nieuw verchroomt reserve wiel achterop.

Of er zitten HatsjikiDeevidson aanbouwdelen bij, maar dat zal wel niet want dan koste hij wel 1600 euro voor alleen de bak.
 
Ik denk dat 400 a 500 euro voor een heel rijdend span een beetje erg laag ingeschat is.
Tussen de 200 en 400 euro voor een bak met onderstel in redelijk tot goede staat lijkt me een normale prijs.
Voor 600 euro mag je een bak verwachten die in perfecte staat is en met dure middelen behandelt is tegen roest. Met een nieuw verchroomt reserve wiel achterop.

Of er zitten HatsjikiDeevidson aanbouwdelen bij, maar dat zal wel niet want dan koste hij wel 1600 euro voor alleen de bak.
:^
Eensch :Y
 
I
Of er zitten HatsjikiDeevidson aanbouwdelen bij, maar dat zal wel niet want dan koste hij wel 1600 euro voor alleen de bak.

Ik ga geld verdienen *O* *O*
Heb ooit een squire bak gekocht voor leuk prijsje. Zaten hatsikidee aanbouw delen bij :} :}
 
Tis alleen de bak en onderstel; Genemuiden had ik al gebeld 2 weken geleden maar die had niets.
 
Er zit ergens in het zuiden (dus bij jou in de buurt toch?) een vent die K750s en M72s etc opknapt, wellicht heeft die nog wat staan. En anders Busweiler in Genemuiden, staat ook op marktplaats.

600 voor alleen een bak vind ik riant, 400-500 voor een compleet span is volgens mij gangbaar - maar ik ben al een tijdje uit de Russenhoek, kan dus veranderd zijn ondertussen. :)


Weet je toevallig hoe die heet of waar die ergens zit?
 
Er zit ook nog ene Roel in Eindhoven, achternaam/adres weet ik zo even niet. Staat ook op MP. Wellicht dat die nog wat heeft.

De UDCN ken je al? www.udcn.nl komt ook nog wel eens wat langs.
 
Deze gekocht:

full
 
Legergroen! Zo val je niet op als je off-road gaat.
Zal de fiets die hem moet gaan trekken natuurlijk ook zo moeten worden.

Zo te zien geen roest. Dat scheelt al een hele hoop werk. Kun je je met de wezenlijke dingen van de nieuwe constructie bezig houden. Mooi man! :]
 
Zeker een mooie basis! Ik zou wel het wiel vervangen als daar het originele wiel nog in zit, de naaf wil nog wel eens stuk gaan.
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooie basis! Ik zou wel het wiel vervangen als daar het originele wiel nog in zit, de naaf wil nog wel eens stuk gaan.

Leo, ik heb al een GS achterwiel welke het originele wiel (wat er niet bijzit) gaat vervangen; ook heb ik een Scheel autostoel zodat de vrouw ook goed kan zitten.
Alleen ben ik nog aan het twijfelen of ik een gekende zijspanbouwer (LBS bv) zal inschakelen voor het in elkaar zetten van het geheel, met name met het oog op de mogelijke keuringseisen die de opvreters uit Brussel zullen bedenken.
 
Namaak merklagers schijnt ook een ernstig probleem te worden. Lagermaffia wie had dat ooit kunnen bedenken. :r

Nu zul je dat bij russische lagers waarschijnlijk niet tegen komen. Slechter dan slecht kan bijna niet. :o
 
Voor een GS wiel moet je eenvoudige naaf (laten) draaien. Zolang je geen aanhanger hebt is een zijspanrem niet verplicht (in NL).
In Duitsland kan je kant en klare naven kopen voor een Smart wiel. Maar ik neem aan dat jij uitwisselbare wielen wilt hebben.
De Ural heeft een 20mm as, lagertjes is dus simpel. Volgens mij heeft Rutgertje in zijn topic plaatjes van zo'n GS achterwiel naaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan