vrachtwagen tip!!



en kijk dan even bij art 19

Overmacht hou je altijd, maar dat geld ook voor die vrachtwagen die daar toch vroeg of laat die weg uitmoet de andere weg op, dat hij daarbij een stukje rijbaan aan de andere kant van de streep meeneemt is dan onvermijdelijk, tenminste...zo heb je t zelf uitgelegd.
Iemand die 'm er dwars door een geleiderail heengooid en vlak voor jou terechtkomt is natuurlijk een erg duidelijk voorbeeld waar art 19 ondergeschikt is, maar zoals jij de eerste keer jouw 'gebeurtenis" naar voren bracht gaat ie absoluut op.

Maare....laten we t er maar op houden dat verder rijden prettiger is als erop knallen, weet bijna zeker dat we het daar wel over eens zijn.
full
?? ;)
 
Nog een leuke:
Kijk naar de knipperlichten van de trekker.
Had afgelopen week een knuppel die de stekker er verkeerd om in had zitten. Oplegger zei rechts, ik inhalen, meneer(of mevrouw) gaat naar links vrachtwagen ervoor inhalen. Zag nog net optijd de lampjes van de trekker (links aan) om op de rem te stampen (was met auto). :(



Zo ook weer kwijt..... O-)


stekker kan niet verkeerd om....... |(
 
Voor alle duidelijkheid: Die vrachtwagen kwam mij in de bocht op MIJN weghelft tegemoet rijden. Ik mag echt blij zijn dat ik nog leef.
En als jij zo neukt als je argumenteert dan ben ik ook echt blij dat ik niet je vrouw ben.

dan blijf jij fijn op je plaats rijden als er weer een een vrachtwagen op JOU helft komt....daarna zal je een stuk stiller zijn :]
 
nee absoluut niet!!!
ik hoop alleen dat het niet fout zal gaan ik bedoelde alleen dat als je het dan vertikt om aan de kant te gaan het dan toch eens fout afloopt
 
nee absoluut niet!!!
ik hoop alleen dat het niet fout zal gaan ik bedoelde alleen dat als je het dan vertikt om aan de kant te gaan het dan toch eens fout afloopt


Denk je echt dat ik - wanneer ik een vrachtwagen op mijn weghelft zie rijden - vertik om aan de kant te gaan? Ik ben misschien koppig maar dat gaat zelfs mij te ver.
 
@ Bopp: weet niet of je dit topic nog leest, mar toch:

Reed jij toevallig gisterochtend (10-11-2005) om 6.10 uur op de A1 ri Hengelo tussen Bathmen en Lochem ??

Ik werd ingehaald door een TGA, ik dacht misschien was jij het!

Groet
 
He dat was ik niet dat was mijn collega denk ik die kwam van berlijn af en hij was de enige die die kant uit was die dag ik zelf zat in Koln.Morgen moet ik naar Halle bij Leipzig in de buurt misschien ga je toevallig ook die kant uit.
 
He dat was ik niet dat was mijn collega denk ik die kwam van berlijn af en hij was de enige die die kant uit was die dag ik zelf zat in Koln.Morgen moet ik naar Halle bij Leipzig in de buurt misschien ga je toevallig ook die kant uit.

Ik ben part-time nationaal chauffeur en rijd meestal alleen op zaterdag. Afgelopen donderdag viel ik in voor een zieke collega, ff een ritje Haaksbergen doen en daarna aan de studie :)

Heb je inmiddels je nieuwe auto al??
 
nee ik ga morgen met een huur volvo naar duitsland maar ja hij is vrij nieuw ik denk fat het volgend jaar word als ik iets nieuws krijg.Doen de werkgevers meestal nieuwe auto in januarie laten komen.
 
Stadsbussen, bestelbussen, taxi's en de standaard huis-tuin-en-keuken blikkers
genoeg
maar ik moet m'n eerste 'niet oplettende vrachtwagenchauffeur' nog tegenkomen

Nou dan zit je waarschijnlijk niet veel op de snelweg....
krantje lezen
koffie zetten
filmpje kijken
kaartje lezen
papieren in orde maken
bellen

Zie het ze allemaal wel eens doen, en maar links en recht over de strepen heen.
Inhalen om een andere auto die 1 kmh langzamer rijdt in te halen, een rij auto's achter zich ophopend , voor die 1ne minuut die ze uiteindelijk kunnen winnen.....
Er moet een totaal verbod komen voor vrachtwagens op de linker baan.

En dan nog iets, als jij niet alles om je heen kunt overzien, klopt er iets niet, dan moeten er maar meer spiegels of camera's op komen. Als ik mijn personenauto zo vollaad dat ik niet meer kan kijken , krijg ik ook een PV.
 
Nou dan zit je waarschijnlijk niet veel op de snelweg....
krantje lezen
koffie zetten
filmpje kijken
kaartje lezen
papieren in orde maken
bellen

Zie het ze allemaal wel eens doen, en maar links en recht over de strepen heen.
Inhalen om een andere auto die 1 kmh langzamer rijdt in te halen, een rij auto's achter zich ophopend , voor die 1ne minuut die ze uiteindelijk kunnen winnen.....
Er moet een totaal verbod komen voor vrachtwagens op de linker baan.

En dan nog iets, als jij niet alles om je heen kunt overzien, klopt er iets niet, dan moeten er maar meer spiegels of camera's op komen. Als ik mijn personenauto zo vollaad dat ik niet meer kan kijken , krijg ik ook een PV.


Bullshit zal ik als chauffeur en al mijn collega,s eens een weekje onze auto aan de kant zetten dan piepen jullie wel anders.

En ja je hebt er inderdaad bij die met 1km per uur inhalen,maar als er een vrachtauto met 80 voor mijn neus rij en ik rij 90 dan ga ik er voorbij inhaal verbod of niet.Dat is 10 km per uur verschil nou 10 werk rijuren = 100 km.

Wat dacht jij als er 10 vrachtwagens achter elkaar rijden de voorste rijd 80 dan rijdt de achterste 60,en probeer jij dan maar eens met je koek blik in te voegen of uit te voegen.

En zo kan ik uren met je in discusie gaan over vrachtauto,s

greetzzzzzzzzzzzzzz Bopp
 
Bullshit zal ik als chauffeur en al mijn collega,s eens een weekje onze auto aan de kant zetten dan piepen jullie wel anders.

En ja je hebt er inderdaad bij die met 1km per uur inhalen,maar als er een vrachtauto met 80 voor mijn neus rij en ik rij 90 dan ga ik er voorbij inhaal verbod of niet.Dat is 10 km per uur verschil nou 10 werk rijuren = 100 km.

Wat dacht jij als er 10 vrachtwagens achter elkaar rijden de voorste rijd 80 dan rijdt de achterste 60,en probeer jij dan maar eens met je koek blik in te voegen of uit te voegen.

En zo kan ik uren met je in discusie gaan over vrachtauto,s

greetzzzzzzzzzzzzzz Bopp
zie je nou daar ga je al weer de fout in...
JE MAG MAAR 80
en ik weet niet hoe jij dat doet, maar als wij in een groep naar een race rijden, en de voorste rijdt 250, (in duitsland natuurlijk) dan rijdt de achterste dat ook hoor, we komen echt allemaaal tegelijk aan.
*D
 
Ik mag maar 80 en jij rijdt zeker ook altijd netjes 120.
Maar ik zei al zo kan ik eindeloos met je in discusie en daar heb ik geen zin in die heb ik al te vaak op feestjes met vertegenwoordigers.

Mijn tip is rij maar eens een weekje met me mee dan piep je wel anders.

Bopp

Bijlage: truck 006.jpg
 
Ik mag maar 80 en jij rijdt zeker ook altijd netjes 120.
Maar ik zei al zo kan ik eindeloos met je in discusie en daar heb ik geen zin in die heb ik al te vaak op feestjes met vertegenwoordigers.

Mijn tip is rij maar eens een weekje met me mee dan piep je wel anders.

Bopp

Als ik met 150 in mijn koekblik aan kom rijden, en ik moet in de remmen omdat er een met 120 aan het inhalen gaat, zul je mij niet horen, en wacht zonder aan te dringen gewoon tot ik weer verder kan, maar jij probeert nu een wettelijke regel die jouw ook niet aanstaat, te gebruiken om jullie rijgedrag daar mee goed te praten.
Wees dan een kerel, maar ga niet lopen zeiken dat jij in 10 uur 900 km rijdt, dan ga je ook nog eens de fout in met je rijtijden, en ook al ben je met z'n 2en, dan nog red je dat niet. Dat red je alleen op een afgesloten stuk weg en of cirquit.

Maar je mag rustig je rijstijl verdedigen, maar geef dan toe dat je dan schijt hebt aan alle andere (zich wel aan de regels houdende)weggebruikers hebt.
En daar reken ik mijzelf niet bij hoor.
 
Goh, het gaat weer verder. leuk *D

De laatste 5 posts zijn te danken aan maar 1 ding.

De snelheidsbegrenzer B|

Niemand gaat nou eenmaal langzamer rijden voor iets wat langzamer rijd.
Inhalen dient vlot en veilig te gebeuren.
Dat is sinds de invoering van de begrenzer niet meer mogelijk.
Je zou dus een algeheel inhaalverbod in kunnen stellen voor vrachtverkeer.
Het zou beter zijn om de dwaling van een of andere gestoorde zuster (die nu lekker haar zakken zit te vullen in Brussel) terug te draaien!!!
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald toch?
Of zijn de ongevaalen met vrachtverkeer verminderd sinds de invoering van....
Dacht 't niet.
Die 80 of 90 is ok.
Het mag niet zo zijn dat die bakken constant 120 gaan blazen.
Maar ff lekker vlot inhalen, wat zou dat heerlijk zijn!
 
Toch nog ff op fast Frances inhakend...

Nu ben ik benieuwd? Je zegt dat een vrachtwagen de weg op draaide en dat ie 30-50 reed toen jij hem tegen kwam? Ik moet de eerste bocht nog maken met 30-50 als die zo kort is dat ik de 2e weghelft nodig heb! Dus iets klopt er aan je verhaal niet. Maar goed, zal ook wel.



I said it once and I'll say it again:

Altijd wel op een groep om iets wat te zeiken. Zo zijn wij Nederlanders nu eenmaal.


En over het 80 verhaal, als de 1e truck 80 rijden en de 2e er achter gaat iets van het gas af omdat ie inloopt rijd ie 78. Degene daarachter zal ook afremmen en ook iets meer om niet in te lopen, das al 76 en ga zo maar door. Ik rij 82 in NL op de cruise control en wat de rest doet moeten ze zelf weten. Loop ik met 82 ergens op in? ff gas bij en ik haal met 8/9 km/h verschil in ben er zo langs en ga weer 82 rijden.
 
Toch nog ff op fast Frances inhakend...

Nu ben ik benieuwd? Je zegt dat een vrachtwagen de weg op draaide en dat ie 30-50 reed toen jij hem tegen kwam? Ik moet de eerste bocht nog maken met 30-50 als die zo kort is dat ik de 2e weghelft nodig heb! Dus iets klopt er aan je verhaal niet. Maar goed, zal ook wel.



I said it once and I'll say it again:

Altijd wel op een groep om iets wat te zeiken. Zo zijn wij Nederlanders nu eenmaal.


En over het 80 verhaal, als de 1e truck 80 rijden en de 2e er achter gaat iets van het gas af omdat ie inloopt rijd ie 78. Degene daarachter zal ook afremmen en ook iets meer om niet in te lopen, das al 76 en ga zo maar door. Ik rij 82 in NL op de cruise control en wat de rest doet moeten ze zelf weten. Loop ik met 82 ergens op in? ff gas bij en ik haal met 8/9 km/h verschil in ben er zo langs en ga weer 82 rijden.

jep, en al de automobilisten mogen vol op de remmen staan omdat er wéér een vrachtwagen gedurende een aantal km een andere aan het inhalen is, maar zoals je al zei, "ik doe wat ik wil en de rest kan de boom in".

Voor mij mogen alle vrachtwagens die het land doorkruisen op de trein gezet worden, dan beweegt de vracht aan 140 KM/u, enkel in het land van bestemming komt de vrachtwagen/chauffeur van pas, minder vrachtverkeer op de weg, beter voor het milieu (heeft er géén reet mee te maken, maar het klinkt zo mooi)
 
jep, en al de automobilisten mogen vol op de remmen staan omdat er wéér een vrachtwagen gedurende een aantal km een andere aan het inhalen is, maar zoals je al zei, "ik doe wat ik wil en de rest kan de boom in".

Voor mij mogen alle vrachtwagens die het land doorkruisen op de trein gezet worden, dan beweegt de vracht aan 140 KM/u, enkel in het land van bestemming komt de vrachtwagen/chauffeur van pas, minder vrachtverkeer op de weg, beter voor het milieu (heeft er géén reet mee te maken, maar het klinkt zo mooi)

Lekker he? Wat? Nou, generaliseren :P

Ik haal in als ik vind dat het kan. En je zal mij niet snel de truck ergens voor zien gooien. Mensen die een knipperlicht zien en het verdommen van het gas te gaan kunnen wij ook nix aan doen. Als mensen leren soepel rijden dus gas loslaten op tijd gaat alles prima. Ach... dat verkeer. Is zo makkelijk en zo lang over door te zagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan