Vrachtwagens en borden

Heb jij hier ook last van?

  • Aso's zijn het

    Stemmen: 9 4,9%
  • K.. vrachtwagens

    Stemmen: 28 15,1%
  • Meestal wel

    Stemmen: 82 44,3%
  • Is een uitzondering

    Stemmen: 17 9,2%
  • Valt me niet op

    Stemmen: 6 3,2%
  • Laat ze toch

    Stemmen: 31 16,8%
  • Voorbeeldige chauffeurs

    Stemmen: 12 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    185
Jawel hoor, maar daar maak je het er echt niet beter op. Of bedoel je je reactie dat je het niet zo doet? Want die neem ik minder serieus dan de andere reacties.
 
dus ook die topics waarbij mensen vragen voor een goede beginnersmotor neem jij t ook heel serieus als ik zeg een megaturbobusa R1? lekker slim....
 
nadelen van seinen? het is toch makkelijk voor jou en hun
Leg eens uit, wat is er makkelijker aan?

Nadeel is idd dat je jezelf in een benarde positie manoeuvreert.
Zelfs op een vrijwel lege A-zoveel weten sommige m`n ruitenwissers er al bijna vanaf te rijden.
Dan ga ik dus als "ingehaalde" op de 2e baan rijden om niet te gaan laadklepkleven.
 
Leg eens uit, wat is er makkelijker aan?

Nadeel is idd dat je jezelf in een benarde positie manoeuvreert.
Zelfs op een vrijwel lege A-zoveel weten sommige m`n ruitenwissers er al bijna vanaf te rijden.
Dan ga ik dus als "ingehaalde" op de 2e baan rijden om niet te gaan laadklepkleven.

_O- _O- _O- Prachtig woord, jammer dat het woord van 2011 al is gekozen _O-
 
Leg eens uit, wat is er makkelijker aan?

Nadeel is idd dat je jezelf in een benarde positie manoeuvreert.
Zelfs op een vrijwel lege A-zoveel weten sommige m`n ruitenwissers er al bijna vanaf te rijden.
Dan ga ik dus als "ingehaalde" op de 2e baan rijden om niet te gaan laadklepkleven.

hahah je ruitenwissers eraf rijden komt bekend voor ja, Ik doe het alleen als de rest van de baan redelijk leeg is en degene die mij inhaald ook daadwerkelijk een aardig snelheidsverschil heeft, dan als hij meter of 2 voorbij is sein ik omdat hij dan toch al snel wat afstand maakt tussen mij en hem. Anders doe ik het ook niet want dan zie ik zelf geen reet.

Die word van het jaar 2012 dan maar?? :} :}
 
of je het nu wel of niet doet, moeten we de symptomen bestrijden?
of de ziekte
de ziekte zit mischien niet eens in de weggebruiker, hoe moet je weten dat je snelheidsmeter niet klopt? das onmogelijk, wat is dan wel de goede snelheid, wat is een geijkte meter om het te vergelijken, klopt GPS wel en wie geeft mij de garantie dat ik geen boete krijg als ik me aan de snelheid hou op de GPS...

ik heb het nu puur over de aanhanger (E achter B) chaufs op de weg...

de normale automobilist heeft geen recht om zo fucking langzaam te rijden...
ja het is geen minimum maar zo veroorzaakt die B chauf (tegenover C chauf dus niet B = slecht :P ) het inhaal gedrag waar het hier om gaat.

ik rijd zelf met niets langer dan 14 meter (10 meter zonder de aanhanger) en ik rijd niet zo vaak maar door het rijden ermee heb ik wel meer begrip voor de trekker oplegger chaufs
 
ik heb het nu puur over de aanhanger (E achter B) chaufs op de weg...

De maximum snelheid voor personenauto's met aanhangers is dan ook al weer enige tijd 90km/h op de auto(snel)weg, juist om te voorkomen dat ze de vrachtwagens in de weg gaan zitten.
 
klopt, alleen jammer dat 90 in de vrachtwagen op de teller harder is dan 90 op een auto teller :)

en daar zit het em nou net denk ik, die domme verplichting dat tellers af moeten wijken (heb ik me laten vertellen)
waarom anders wijken echt alle tellers (die ik tot nu toe gezien heb) af van de GPS.
die GPS heb ik ook eens een keer vergeleken met 2 andere GPS apparaten, verschillende merken en alle 3 gaven ze het zelfde aan :) ik ga er stiekem vanuit dat ze kloppen
 
Als je met BE combinatie rijd en je ziet een vrachtwagen inlopen dan geef je toch klein beetje extra gas, bijna geen een vrachtwagen rijd harder dan 90 op gps. dus dan weet ej dat je wel goed zit
 
ik wel ja jij ook maar de minder technisch en logisch nadenkende medemens niet


en daar moet de overheid maar wat aan doen want als jij het doet krijg je hier weer commentaar :)
 
ik heb tegenwoordig een camera achter de vooruit van de vrachtauto zitten die registreert 4 uur wat er voor mij gebeurt, is al 2x aan meneer agent getoont en ben 2x zonder fout te zijn weggekomen bij een aanrijding.
als je heel vaak zoals een heleboel mensen hier een bijna aanrijding hebt mankeert er ook wat aan je verkeersinzicht. [ volgens de mensen van tvm ]
en waarom zie ik dan toch zo weinig foute vrachtwagen chauffeurs bij wegmisbruikers.
vrachtwagenchauffeurs zijn de serieuze en truckers zijn de cowboys ;)
 
klopt, alleen jammer dat 90 in de vrachtwagen op de teller harder is dan 90 op een auto teller :)

en daar zit het em nou net denk ik, die domme verplichting dat tellers af moeten wijken (heb ik me laten vertellen)
waarom anders wijken echt alle tellers (die ik tot nu toe gezien heb) af van de GPS.

Een teller die is gebaseerd op de wielomwentelingen van een voertuig kan nooit echt accuraat zijn. Hogere bandenspanning of nieuwere banden doen de echte snelheid toenemen terwijl dat op de teller niet is terug te zien. En om aan de veilige kant te zitten is elke teller dus gebaseerd op maximum profiel, hoge bandenspanning en daar nog een marge op.

Ik met het aan mijn GS ook. Dat scheelt zo'n 1.2cm wieldoorsnede tussen versleten en nieuwe banden en ik merk het met de GPS erbij dat na een bandenwissel bij dezelfde stand van de snelheidsmeter de echte snelheid hoger ligt.
 
ik heb tegenwoordig een camera achter de vooruit van de vrachtauto zitten die registreert 4 uur wat er voor mij gebeurt, is al 2x aan meneer agent getoont en ben 2x zonder fout te zijn weggekomen bij een aanrijding.
als je heel vaak zoals een heleboel mensen hier een bijna aanrijding hebt mankeert er ook wat aan je verkeersinzicht. [ volgens de mensen van tvm ]
en waarom zie ik dan toch zo weinig foute vrachtwagen chauffeurs bij wegmisbruikers.
vrachtwagenchauffeurs zijn de serieuze en truckers zijn de cowboys ;)


:} :} :} :} :} :}
 
HAHA zo mooi hoe serieus mensen hier nog op kunnen reageren kom op man doe is chill, ik rijd auto, vrachtwagen en motor en ga dus echt niet express onveilige dingen doen hoor.

En je bent al 26 jaar dus je bent al heel erg ervaren. NOT :N
Jochie, ik had mijn chauffeurspapieren en mijn eerste miljoen kilometer er al op zitten toen jij nog niet eens brommer mocht rijden.
En geloof me, de enige manier om als chauffeur je pensioenleeftijd te halen is door je vooral niet te ergeren aan andere weggebruikers; ook al zijn het de grootste wegmisbruikers.
 
Als je met BE combinatie rijd en je ziet een vrachtwagen inlopen dan geef je toch klein beetje extra gas, bijna geen een vrachtwagen rijd harder dan 90 op gps. dus dan weet ej dat je wel goed zit

Als ik 90 op mijn teller rijd (doe ik niet vaak, meestal houd ik de GPS aan) rijd ik volgens mij echt wel sneller dan 80 km/h, hetgeen nog altijd het maximum is voor een vrachtwagen. Waarom moet ik dan sneller gaan rijden?

Ik heb het wel eens gehad met een vrachtwagen die mij wilde inhalen terwijl ik met een BE combinatie net boven de 90 reed maar die er toch niet voorbij kon komen. Dit heerschap besloot dat hij groot was en gewoon naar rechts kon komen. Maar dan vervolgens 85 op mijn GPS voor mij gaan rijden :(
 
Een teller die is gebaseerd op de wielomwentelingen van een voertuig kan nooit echt accuraat zijn. Hogere bandenspanning of nieuwere banden doen de echte snelheid toenemen terwijl dat op de teller niet is terug te zien. En om aan de veilige kant te zitten is elke teller dus gebaseerd op maximum profiel, hoge bandenspanning en daar nog een marge op.

Ik met het aan mijn GS ook. Dat scheelt zo'n 1.2cm wieldoorsnede tussen versleten en nieuwe banden en ik merk het met de GPS erbij dat na een bandenwissel bij dezelfde stand van de snelheidsmeter de echte snelheid hoger ligt.

dat begrijp ik, enige afwijking zul je me niet vaker over horen zeuren..
maar mijn auto overdrijft heel veel, 100 is 90 op de GPS en op de digitale meter die ik naar voren kan toveren in het display tussen de tellers 98 (of 97)
en dat had ie al toen ik nog geen 100 km met de auto gereden had... nieuwe banden dus.

ik begrijp dat met versleten banden eenafwijking van max 10 normaal kan zijn, bij mij word dit nog veel erger...

de maximum is 80, hoe hard rijden ze?
en vanaf welke snelheid is er een boete?

ik zeg altijd, het is pas verboden als je er een boete voor kunt krijgen (of erger natuurlijk)
dus ze hem maar eens op 87 op de gps, stuk minder inhalende betonblokken op wielen...

en wat jouw overkomen is Vstrommert kan ook niet, maar zegt niets over het overgrote deel van de chaufs :)

leuk argument ook van dat wegmisbruikers, zie ze er niet vaak in, enige wat ik me kan herrineren is een over beladen combinatie... kan gebeuren :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan