Vrachtwagens en borden

Heb jij hier ook last van?

  • Aso's zijn het

    Stemmen: 9 4,9%
  • K.. vrachtwagens

    Stemmen: 28 15,1%
  • Meestal wel

    Stemmen: 82 44,3%
  • Is een uitzondering

    Stemmen: 17 9,2%
  • Valt me niet op

    Stemmen: 6 3,2%
  • Laat ze toch

    Stemmen: 31 16,8%
  • Voorbeeldige chauffeurs

    Stemmen: 12 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    185
begrip voor een vrachtwagen is 9 van de 10 keer ver te zoeken.
o, nou begrijp ik het. Ik moet begrip hebben voor vrachtwagens als ze de (inhaal)regels aan de laars lappen en mij in gevaar brengen door hun rijgedrag.

Gelukkig wordt er al nagedacht over een algemeen verbod voor inhalen voor vrachtwagens op de autosnelweg. Dat komt zeker omdat deze heren weggebruikers zich zo goed aan de regels houden. O-) :X
 
o, nou begrijp ik het. Ik moet begrip hebben voor vrachtwagens als ze de (inhaal)regels aan de laars lappen en mij in gevaar brengen door hun rijgedrag.

Gelukkig wordt er al nagedacht over een algemeen verbod voor inhalen voor vrachtwagens op de autosnelweg. Dat komt zeker omdat deze heren weggebruikers zich zo goed aan de regels houden. O-) :X
ja,en ondanks de regels,die je zelf ook hoog op hebt,rij jij nooit te hard,en doet nooit dingen die niet mogen.
feit is,dat zowel vrachtwagens als automobilisten fouten maken,of dingen doen die eigenlijk niet kunnen,nu heb jij het over een algemeen inhaalverbod voor vrachtwagens,omdat we de regels aan onze laars lappen?
mijn inziens lijkt het wel of er weer verkiezingen gaan komen,waarin domme bureaupolitici de bange leasebakburger gaan beloven die grote gemene vrachtwagens aan te pakken.
nederland is net een calimero :z ei zijn groot en ik is zo klein,en toch is het echt gemeen.
er zijn teveel van dit soort anti vrachtwagen topics :r
 
ik zie het al helemaal voor me...

opa met het grijze (of geen) haar met de hoed op die 50km/h met z'n dafje (die net zo snel vooruit als achteruit gaat) en zo'n dubbele as sleurhut erachter en dan honderden vrachtwagens erachter blijven tussen, want ja, inhalen is dokken...
na een paar keer (moeten) afremmen staat de rechterbaan dus gewoon STIL.
(en dan hopelijk zonder ongelukken want als vrachtwagen chauffeur achter een andere zie je dus geen ene drol wat er voor gebeurt he.
 
Al die mensen die door een vrachtwagen de vangrails ingedrukt worden overkomt dit omdat ze te beroerd zij om hem ertussen te laten en denken nog effe gas bij te geven.
Ik ben bijna de vangrail ingedrukt door een vrachtwagen die geen richting aangaf en naar links kwam terwijl ik er al naast zat...Hij had me gewoon niet gezien :X

Als ik zie dat een vrachtwagen in wil gaan halen, geef ik gewoon ff de ruimte, ik heb toch altijd tijd zat...Behalve als het op een weggedeelte is waar op dat moment een inhaalverbod geldt voor vrachtwagen, dan duw ik door (ook alleen maar als ik met het koekblik ben trouwens) Ik geef geen gas bij om te voorkomen dat ie in gaat halen, maar ik laat mezelf niet zomaar van de weg drukken :)
 
o, nou begrijp ik het. Ik moet begrip hebben voor vrachtwagens als ze de (inhaal)regels aan de laars lappen en mij in gevaar brengen door hun rijgedrag.

Gelukkig wordt er al nagedacht over een algemeen verbod voor inhalen voor vrachtwagens op de autosnelweg. Dat komt zeker omdat deze heren weggebruikers zich zo goed aan de regels houden. O-) :X


dit klinkt erg schijnheilig.
jij rijd nooit te hard, altijd alles volgens de regels doen.
als je zo praat lijk je op spee 2.
 
dit klinkt erg schijnheilig.
jij rijd nooit te hard, altijd alles volgens de regels doen.
als je zo praat lijk je op spee 2.
`

:^

Wel zeiken als van der Spee het in zijn domme kop haalt om weer ergens ander trajectcontrole bij te plaatsen omdat je er dan zelf last van hebt.

Maar aan de andere kant, het aanmoedigen als andere weggebruikers genaaid gaan worden omdat die van der Plee, zijn imago tov de automobilist een beetje moet opvijzelen.

Een algeheel verbod voor vrachtwagens op de linkerbaan werkt gewoon niet, het is gewoon een soort LPF maatregel. Als het publiek het wil, geef het ze dan maar, want dat is goed voor je imago.
 
ik zie het al helemaal voor me...

opa met het grijze (of geen) haar met de hoed op die 50km/h met z'n dafje (die net zo snel vooruit als achteruit gaat) en zo'n dubbele as sleurhut erachter en dan honderden vrachtwagens erachter blijven tussen, want ja, inhalen is dokken...
na een paar keer (moeten) afremmen staat de rechterbaan dus gewoon STIL.
(en dan hopelijk zonder ongelukken want als vrachtwagen chauffeur achter een andere zie je dus geen ene drol wat er voor gebeurt he.
bulshit moet ie afstand houden zodat hij kan anticiperen
ik zie ook geen reet als ik er een meter achterzit
want dat zie je veel te veel
ik rij vaak genoeg met een aanhanger en ga dan bewust op de teller tussen de 90 en de 95 rijden om de chauffeurs tegemoet te komen
ik rij dan lekker met de stoet mee
maar afstand is toch heel belangrijk
 
ik zie het al helemaal voor me...

opa met het grijze (of geen) haar met de hoed op die 50km/h met z'n dafje (die net zo snel vooruit als achteruit gaat) en zo'n dubbele as sleurhut erachter en dan honderden vrachtwagens erachter blijven tussen, want ja, inhalen is dokken...
na een paar keer (moeten) afremmen staat de rechterbaan dus gewoon STIL.
(en dan hopelijk zonder ongelukken want als vrachtwagen chauffeur achter een andere zie je dus geen ene drol wat er voor gebeurt he.


als je voldoende afstand houd en goed oplet en weet wat je lading doet zul je niet snel achterop een ander klappen
maar van dat stil staan heb je gelijk
in duitsland zijn ze helemaal geil op t inhaal verbod en wat is t resultaat
de zogenaamde LKW stau :r :r een hele stoet vrachtwagens van kilometers lang die allemaal staan te balen en de overige banen rijden lekker met 100+ langs je heen
nee das fijn en veilig en fijn als je een afrit op wil als koekblikker maar je moet eens proberen in te halen dan heb je binne notime op de polizei of die vuile flikkers van de BAG voor je klep met t bordje volgen :j:j



oja en :j is een oud smiley teken hier op t forum dat de modjes maar weg hebben gehaald maar degene die hier al ff ronddwalen kenne hem en wete wat ik bedoel ;)
 
bulshit moet ie afstand houden zodat hij kan anticiperen
ik zie ook geen reet als ik er een meter achterzit
want dat zie je veel te veel
ik rij vaak genoeg met een aanhanger en ga dan bewust op de teller tussen de 90 en de 95 rijden om de chauffeurs tegemoet te komen
ik rij dan lekker met de stoet mee
maar afstand is toch heel belangrijk
:Z zie vorige post van mij
maar van jou aanhanger rijgedrag maar 1 ding :} zijn er toch mensen die t wel kenne(als je ma nie net als een andere slimme meneer pas geleden doet mij inhalen bergaf (ikke 105km/h 8-) en hij veel harder) en dat ik je dan 15 min later inhaal omdat je hem in de linker vangrail heb geparkeerd |( )
 
full



O-) :+
 
sow nu ff normale reactie van mij uit

ten 1e mijne is wit dus voor mij geldt dat bord nie 8-)

dan der bij als ik wil inhalen haal ik in verbod ja of nee intereseert me geen reet
maar
gaan niet onnodig mensen zitte zieken en tijdens een inhaalverbod of drukke 2baans snelweg in zitte halen met een minimaal verschil zet ik hem wel iets zachter op de cruise control
wanneer haal ik dus wel in
als ik geen zin heb om uren te gaan zitte fokken een redelijk snelheidsverschil heb en -tijdens een inhaalverbod- niet teveel mensen tot last ben
buiten t inhaalverbod heeft iedereen vette pech want als ik ga dan ga ik en kun je gas geven wat je wil als je me na links ziet komen maar dat is dan diegene zn probleem
dat laatste gebeurd steeds vaker, in duitsland ben ik er al gewent en kenne ze ook seine en toeteren en moeilijk doen wat ze wille ma dan blijf ik nog gewoon ff wat langer hange }) maar ook in nl beginne ze dat over te nemen vooral die stropdasse in zon leasebak :r
wat overgens ook zeer irri is zijn ouwe mensen en van die mensen met zon irri visje achter op der auto gaan echt 80 zitte brommen voor je neus wil je er langs en geve ze gas :j:j maar die pak ik dan wel in een fopmoment(=wachte tot ze ergens voor moete afremmen of ff niet opletten dan erlangs en hun de schrik van de leve bezorge zodat ze weer na me baas kenne belle }) )
nog een reden van inhalen van mij is dat als er op een gegeven moment zon grote stoet achter elkaar hangt dat t 1 grote jojo/harmonika is en ik constant onder de 70/80 kom ten 1e is dat zwaar irri en nog eens gevaarlijk ook want ineens wordt er geremt om vervolgens weer vol gas te gaan en dat zo x op x
nu kun je denken wat een kutchauffeur die gast maar dat valt best mee
heb de ergste voorbeelden een beetje aangegeven

Sjow, jij bent een goed voorbeeld voor je mede truckers :? Ik heb altijd wel begrip voor mijn medeweggebruikers (dus ook truckers), maar voor jouw mening/verhaal heb ik dus geen begrip |(
 
o, nou begrijp ik het. Ik moet begrip hebben voor vrachtwagens als ze de (inhaal)regels aan de laars lappen en mij in gevaar brengen door hun rijgedrag.

Gelukkig wordt er al nagedacht over een algemeen verbod voor inhalen voor vrachtwagens op de autosnelweg. Dat komt zeker omdat deze heren weggebruikers zich zo goed aan de regels houden. O-) :X


Pas op he, nu zijn het de vrachtwagens, over 2 jaar zijn die gevaarlijke motorrijders aan de beurt.
Stapje voor stapje worden er meer en meer regels opgelegd.

Als alle rijkswegen nu eindelijk eens 3baans zouden zijn, heb je geen last van inhalende vrachtwagens.
We rijden nog steeds op 2-baans "snel"wegen, die zijn aangelegd in 1960 of zo.
Volgend jaar wordt elke snelweg langs een of ander dorp 80km zone :( , gaat lekker zo.
 
Pas op he, nu zijn het de vrachtwagens, over 2 jaar zijn die gevaarlijke motorrijders aan de beurt.
Stapje voor stapje worden er meer en meer regels opgelegd.

Als alle rijkswegen nu eindelijk eens 3baans zouden zijn, heb je geen last van inhalende vrachtwagens.
We rijden nog steeds op 2-baans "snel"wegen, die zijn aangelegd in 1960 of zo.
Volgend jaar wordt elke snelweg langs een of ander dorp 80km zone :( , gaat lekker zo.

:^

We komen steeds sneller ruimte tekort... en maar betalen voor die wegen..:S
 
... Dat komt zeker omdat deze heren weggebruikers zich zo goed aan de regels houden...

...bulshit moet ie afstand houden zodat hij kan anticiperen...

zodat een van de 'heren weggebruikers' (mensen die denken dat ze heer en meester over de weg zijn) zich in het gat kan wurmen? Ik heb meer moeite met een leasebakrijder die niet uit zn doppen kijkt dan met een vrachtwagenchauffeur. Heb toch de ervaring dat er netjes gewacht werd tot ik voorbij was (en er achter mij ruimte was) voordat een inhaal actie ingezet werd, maak ik met autobestuurders wel eens anders mee.
En als het specifiek om stukken weg gaat waar een inhaalverbod geldt, vervelend. Moet er wel bij zeggen dat ik daar geen dagelijks last/oponthoud van heb, dus er daardoor misschien ook wat soepeler over denk.
Vraag me sterk af of je het probleem oplost door navolging van die regels te gaan controleren. Lijkt me meer een idee van het aanwijzen van een zondebok, die straffen, en verder alles zn gang laten gaan... bestaat het vak 'verkeer' nog op de lager school?

als er regels zijn moet er controle zijn, anders moet je de regels afschaffen, dus wat dat betreft zou er idd gecontroleerd moeten worden... kben meer voor het herzien van sommige regels ipv het werken met zo'n lappendeken van regels. Achter de feiten aanlopen ipv een beleid uitwerken heet dat toch?
 
Met een moto kan je toch tussen twee vrachtwagens door passeren?

Wees is avontuurlijk.
 
Vindt alle verhalen hier wel een beetje kort door de bocht.
Ben zelf motorrijder, koekblikbestuurder, vrachtwagenchauffeur en in elk voertuig is er wel wat waar je je aan kunt ergeren :X Waar ik mij aan stoor is dat dit hele wegennet is ingericht voor de automobilist en niet voor de motorrijder of vrachtwagenbestuurder. Neem voor de motorrijders de vangrails, vrachtwagens hebben weinig ruimte.

Waar ik mij nog meer aan erger is dat veel motoren of auto's precies achter je wagen gaat rijden, zodat je ze niet meer ziet. Als je zelf chauffeur bent, weet je ook dat je een auto die zelfs al 40 meter achter je ziet, je helemaal niet opvalt hoogstens de spiegels door de breedte van je wagen. Dat geval is bij een motorrijder dus nog extremer! Dat is wat de meeste weggebruikers niet eens door hebben. Ook het "gesneden" worden door een vrachtwagen is in vele gevallen niet terecht, omdat veel automobilisten "haast" hebben en dus van mening zijn dat ze er maar gauw langs kunnen.

Vaak wordt onterecht gezegd dat een vrachtwagen in wil halen. In veel gevallen wil een andere vrachtwagen invoegen, waardoor de wagen op de rechterbaan naar de linker opschuift om diegene fatsoenlijk in te kunnen laten voegen. Een totaal rijverbod voor op de linkerstrook lijkt mij dus ook alleen maar gevaarlijk, want zeg maar wat heb je liever, een vrachtwagen die op snelheid invoegt of eentje die vanaf 0kmp/h de op komt. Das vragen om ongelukken.

Kortom gezegd, voordat je een mening kunt vormen, moet je het zelf meegemaakt hebben, en niet domweg een groep weggebruikers ergens onjuist van beschuldigen O-)

Zal de laatste zijn die zegt, dat vrachtwagenchaufeeurs altijd perfect rijden, maar een beetje begrip tonen mag best. Wil je een indruk krijgen van hoe het eraan toegaat in zo'n wagen zou je het beste een keer aan iemand kunnen vragen of je voor een dagje mee mag. Zullen een heleboel chauffeurs wel tot bereid zijn ;)


Met een moto kan je toch tussen twee vrachtwagens door passeren?

Wees is avontuurlijk.
Handige manier om snel af te vallen :+
 
bulshit moet ie afstand houden zodat hij kan anticiperen
ik zie ook geen reet als ik er een meter achterzit
want dat zie je veel te veel
ik rij vaak genoeg met een aanhanger en ga dan bewust op de teller tussen de 90 en de 95 rijden om de chauffeurs tegemoet te komen
ik rij dan lekker met de stoet mee
maar afstand is toch heel belangrijk

Nee lekker hoor jezelf vergelijken met een 50 tonner van 4 meter hoog en 18 meter lang. terwijl je zelf in een aannemersbusje met aanhangertje rijdt. Dat is echt exact hetzelfde.


[me]snuitje bedenkt zich in ene dat we in deze discussie de aannemersbusjes nog niet hebben genoemd. Als we het dan toch over aso rijders op d everkeerde baan hebben :X :X :X :X :X [/me]
 
[me]snuitje bedenkt zich in ene dat we in deze discussie de aannemersbusjes nog niet hebben genoemd. Als we het dan toch over aso rijders op d everkeerde baan hebben :X :X :X :X :X [/me]
:^ :^

:X

[me]Beemerbuffel maakt zich nú uit de voeten 8-) [/me]

Maar ik denk dat het meer van de bestuurder afhangt dan van het soort voertuig O-)
 
Gaan we nu ook nog een topic openen over motorrijders die bepaalde borden niet snappen???.......kom op zeg pan...je hebt wel eens sterkere topics geopend.... :X
 
Nee lekker hoor jezelf vergelijken met een 50 tonner van 4 meter hoog en 18 meter lang. terwijl je zelf in een aannemersbusje met aanhangertje rijdt. Dat is echt exact hetzelfde.


[me]snuitje bedenkt zich in ene dat we in deze discussie de aannemersbusjes nog niet hebben genoemd. Als we het dan toch over aso rijders op d everkeerde baan hebben :X :X :X :X :X [/me]
ik vergelijk ook helemaal niks
en ik heb wel een idee wat 50 ton is
een vriend van mij is chauffeur en ik ben wel eens meegeweest
leeg begonnen en met 40 a 50 ton terug komen
dus ik heb echt wel een idee wat een chauffeur mee maakt
ik vind dat dit verplicht bij een rijles moet zitten
ga maar eens een dagje mee
maar om toch weer over de vergelijking te beginnen
het aannemers busje heeft remmen op zijn max toelaatbaar gewicht net als een vrachtwagen
ik heb wel eens een filmpje gezien met een vrachtwagen met trailer
die stond toch verdomd snel stil (wel leeg)
 
Terug
Bovenaan Onderaan