Vrachtwagens en borden

Heb jij hier ook last van?

  • Aso's zijn het

    Stemmen: 9 4,9%
  • K.. vrachtwagens

    Stemmen: 28 15,1%
  • Meestal wel

    Stemmen: 82 44,3%
  • Is een uitzondering

    Stemmen: 17 9,2%
  • Valt me niet op

    Stemmen: 6 3,2%
  • Laat ze toch

    Stemmen: 31 16,8%
  • Voorbeeldige chauffeurs

    Stemmen: 12 6,5%

  • Totaal aantal stemmers
    185

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Volgens mij mankeert er iets aan de opleiding tot vrachtwagenchauffeur.

Bestuurders van vrachtwagens schijnen niet te weten wat dit bord betekent.

full


Vrijwel iedere ochtend en middag is het raak. Bestuurders van vrachtwagens die zonder pardon hun combinatie op de linkerrijstrook pleuren omdat ze met een verschil van 1km/h de andere combinatie willen inhalen.

Moet ik altijd fors in de ankers en ze veroorzaken een file van kilometers lang.

Baksteen, Remco, Jan B, e.v.a. doe er wat aan.
 
Nog niet vaak gezien. 1x maar toen was hij al aan het inhalen, waarna dat bord kwam, en 1 keer i.d.d. gewoon terwijl het bord er stond. Erg vervelend i.d.d.
 
Dat bord is ook helemaal verkeerd.

Ze moeten er een met 2 vrachtwagens maken. :)

Als een vrachtwagen dat bord negeert en een auto inhaalt, moet die bestuurder van die auto een schop onder z'n reet krijgen wegens het langzaam rijden en het hinderen van het overige verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Kom ze/het ook iedere ochtend tegen ook waar niet van die borden staan daar doen ze het helemaal ook bloed irritant al een paar keer bijna de vangrail ingedrukt omdat ze me zogenaamd niet zagen, of zo.

Ps dat bord betekend toch geen auto's inhalen dus wel andere vrachtwagens. :X
 
weten ze wel,maar dat zijn gewoon onzinnige borden.
die zijn geplaats onder het mom filevermindering.
maar zie jij minder file,s?
maar als iets er eenmaal doorgedrukt is,wordt zoiets niet meer teruggetrokken,
kijk maar naar het kwartje van kok.(wat nu meer op de euro van zalm gaat lijken)
dat krijg je ook nooit meer terug.
heel veel inhalende vrachtwagens zijn van buitenlandse komaf(niet allemaal)
daar is geen snelheidsbegrenzer,of deze staat heel ruim afgesteld omdat er slechte controle op is,net als op touringcars trouwens.
 
Dat bord is ook helemaal verkeerd.

Ze moeten er een met 2 vrachtwagenans maken. :)

Als een vrachtwagen dat bord negeert en een auto inhaalt, moet die bestuurder van die auto een schop onder z'n reet krijgen wegens het langzaam rijden en het hinderen van het overige verkeer.
helemaal mee eens
 
Ps dat bord betekend toch geen auto's inhalen dus wel andere vrachtwagens. :X
het bord betekent:verboden in te halen van voertuigen op meer dan 3 wielen geloof ik.(dus motoren zouden wel weer mogen,maar dat zie ik zo gauw niet gebeuren :P )
 
Overigens ben ik van mening dat het tijd wordt voor invoering van doelgroepstroken met gedifferentieerde minimum en max-snelheden.










Dus bijv. de linkerbaan min. 140, max 315km/u, voor :] :]
Middenbaan voor blikkers, min 90, max 139km/u
Rechts voor tRukkers en caravanners, aanhangers enz. min. 75, max. 141

Bij onmogelijkheid qua weglayout herinvoering van minimaal ferme lijfstraffen voor de minister van Werkeer en Waterstaat, en haar vijftien voorgangers/gangsters, wegens nalatigheid en wanbeleid.

Ook diennen de voorrangsregels veranderd te worden, snelverkeer voor langzaamverkeer, dus Motoroen voor andere tweewielers, dan pas blikken, tRuks en caravans en zo.
Eenvoudig gezegd: twee wielen gaan voor vier, gaan voor . 4 etc.
Uitzondering de zijspannen, die vallen onder tweewielige motoren,.... en trikes, ach...


Maarre di's mijn mening, en we leven in een democratie, toch :? ?
 
Overigens ben ik van mening dat het tijd wordt voor invoering van doelgroepstroken met gedifferentieerde minimum en max-snelheden.










Dus bijv. de linkerbaan min. 140, max 315km/u, voor :] :]
Middenbaan voor blikkers, min 90, max 139km/u
Rechts voor tRukkers en caravanners, aanhangers enz. min. 75, max. 141

Bij onmogelijkheid qua weglayout herinvoering van minimaal ferme lijfstraffen voor de minister van Werkeer en Waterstaat, en haar vijftien voorgangers/gangsters, wegens nalatigheid en wanbeleid.

Ook diennen de voorrangsregels veranderd te worden, snelverkeer voor langzaamverkeer, dus Motoroen voor andere tweewielers, dan pas blikken, tRuks en caravans en zo.
Eenvoudig gezegd: twee wielen gaan voor vier, gaan voor . 4 etc.
Uitzondering de zijspannen, die vallen onder tweewielige motoren,.... en trikes, ach...


Maarre di's mijn mening, en we leven in een democratie, toch :? ?
het 1e ben ik met je eens. 2e is leuk natuurlijk maar niet haalbaar, ik denk ook niet dat het er echt veiliger op gaat worden
 
het bord betekent:verboden in te halen van voertuigen op meer dan 3 wielen geloof ik.(dus motoren zouden wel weer mogen,maar dat zie ik zo gauw niet gebeuren :P )
f3.gif

F3: Verbod voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen

helaas motor is ook motorvoertuig ;)
heeft derhalve niets met aantal wielen te maken

anders zou dit bord:
f1.gif

F1: Verbod voor motorvoertuigen om elkaar onderling in te halen

Me een stuk minder irriteren O-)
 
Ja, dat irriteert mij soms ook mateloos.
Als er nou een behoorlijk snelheidsverschil is dan kan ik wel begrijpen dat een vrachtwagenchauffeur een keer inhaalt, maar met een verschil van 0,05 km/u houden ze het verkeer echt op.
Mogen ze van mij echt een keer gaan aanpakken.
 
het 1e ben ik met je eens. 2e is leuk natuurlijk maar niet haalbaar, ik denk ook niet dat het er echt veiliger op gaat worden
Gelukkig, er is iemand iets een beetje met me eens, en over de rest valt wellicht nog te polderen, alhoewel, tegenwoordig... :? :?
 
ik rij elke dag de a50 apeldoorn arnhem en omgekeerd, dit hele stuk geldt een inhaalverbod voor vrachtwagens.
maar er zijn er naar mijn mening teveel die dit negeren, en dan niet alleen buitenlanders
 
vaak staat er ook nog wel een tijd onder, maar idd, het wordt idd nog wel eens genegeerd
 
F3: Verbod voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen

helaas motor is ook motorvoertuig ;)
heeft derhalve niets met aantal wielen te maken

Hier in Belgie is het aantal wielen wel degelijk van belang. Bij deze borden mogen tweewielers (waaronder fietsers, brommers EN motoren) wel degelijk ingehaald worden.
Tenminste dat is wat ze op de rijschool aanleren...

beetje een domme regeling, maar we zijn wel meer gewend van het verkeersreglement he :P
 
Hier in Belgie is het aantal wielen wel degelijk van belang. Bij deze borden mogen tweewielers (waaronder fietsers, brommers EN motoren) wel degelijk ingehaald worden.
Tenminste dat is wat ze op de rijschool aanleren...

beetje een domme regeling, maar we zijn wel meer gewend van het verkeersreglement he :P

Klopt, was ook verbaasd toen m'n instructeur het vertelde voor m'n eerste motorles. Beetje oneerlijk. Bij zo'n bord van verboden in te halen (ook met 2 auto'tjes op) mag een auto hier gewoon een motorrijder inhalen maar geen auto. Een motor met zijspan mag hij dan weer niet inhalen omdat hij 3 wielen heeft :+

Maar eer je ingehaald wordt op de motor door een vrachtwagen doe je toch wat verkeerd denk ik :+
 
Hier in Belgie is het aantal wielen wel degelijk van belang. Bij deze borden mogen tweewielers (waaronder fietsers, brommers EN motoren) wel degelijk ingehaald worden.
Tenminste dat is wat ze op de rijschool aanleren...

beetje een domme regeling, maar we zijn wel meer gewend van het verkeersreglement he :P
Als motorrijder in België mag je ook een andere motorrijder nog inhalen. Dat is in Duitsland ook zo.

Als je de verkeersquiz had gedaan en de antwoorden had gelezen dan had je de verschillen in regelgeving allang geweten, :)
 
Klopt, was ook verbaasd toen m'n instructeur het vertelde voor m'n eerste motorles. Beetje oneerlijk. Bij zo'n bord van verboden in te halen (ook met 2 auto'tjes op) mag een auto hier gewoon een motorrijder inhalen maar geen auto. Een motor met zijspan mag hij dan weer niet inhalen omdat hij 3 wielen heeft :+

Maar eer je ingehaald wordt op de motor door een vrachtwagen doe je toch wat verkeerd denk ik :+

Mag een motorrijder dan wel inhalen bij zo'n bord :?
 
Baksteen, Remco, Jan B, e.v.a. doe er wat aan.

Ja, nou neej Panrider, dat zie je verkeerd.
binnekort zet Koosje Spee heel Nederland vol met traject controles, en als je dan met je vrachtwagen op de linker baan rijdt, krijgt 'ie automatisch een bon thuisgestuurd.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan