- 24 mrt 2003
- 29.502
- 14.533
Tja persoonlijk vind ik dit ook niet heel erg, zelfs niet als mijn spullen duurder worden.
De wegen slippen dicht, de afvalberg groeit en in de Randstad is zo'n beetje de slechtste luchtkwaliteit van Europa.
Uit onderzoek blijkt volgens veel mensen die er voor gestudeerd hebben dat alleen een km-heffing zal werken tegen deze problemen.
Meer asfalt en OV blijken geen oplossing.
Ook appelleert het aan mijn rechtvaardigheidsgevoel dat de gebruiker betaald.
Hoe meer je rijdt, des te meer betaal je. Vanuit deze redenatie mag van mij de MRB verdeeld worden over de benzineprijzen en de km-heffing.
Ook zie ik graag een verwijderingsbijdrage komen op vervoersmiddelen, zodat er een impuls komt voor de consument om langer te rijden met een auto en deze niet na een paar jaar weer in te ruilen. Dat we steeds korter doen met deze goederen is ook niet echt beter voor het milieu.
Eén ding is duidelijk: we gaan veel meer betalen voor onze hobby en A-B reizen.
Ik denk, dat je meer bereikt, door niet alle bedrijven in de Randstad te concentreren. Als bedrijven meer over Nederland worden gespreid, hoeft half Nederland niet elke dag het halve land door te rijden, om op het werk te komen. Een kilometerheffing maakt rijden alleen maar duurder, mensen staan niet voor hun lol in de file. Ik maak 95 % van mijn kilometers beroepsmatig. Een kilometerheffing maakt mijn diensten alleen maar duurder, want ik reken dat 1 op 1 door en dat zal voor alle vormen van beroepsmatig transport gelden.