vrachtwagens..

Waar vrachtauto's niet mogen inhalen mag een bus dat wel. Ook dus bij de inhaal verboden die nu uitgebreid worden. Ook als er een inrijverbod voor vrachtwagens staat mag een bus daar gewoon in.

Als er echter een max breedte staat dan geld dat voor iedereen.


Maar het feit dat je 100 kan wil niet zeggen dat het mag!!! Ook voor bussen geld dat je maar 80 mag in nl. Wat weer belechelijk is daar wij in de rest van de eu harder mogen.
 
Op donderdag 17 april 2003 11:00 schreef motorgup het volgende:En zeker in dit soort gevallen hou ik altijd al de linkerkant van het vak aan om zo veel mogelijk afstand tussen mij en de vrachtwagen te houden... juist om te zorgen dat je in dit soort gevallen niet onder de wielen van zo'n ding beland!

Dat is echt een fout. Hoe verder je links zit, hoe eerder je uit zijn spiegel bent. De juiste manier om te zorgen dat je niet onder die wielen komt is zo lang mogelijk in zijn spiegel blijven rijden.
 
Waar vrachtauto's niet mogen inhalen mag een bus dat wel. Ook dus bij de inhaal verboden die nu uitgebreid worden. Ook als er een inrijverbod voor vrachtwagens staat mag een bus daar gewoon in.

Als er echter een max breedte staat dan geld dat voor iedereen.


Maar het feit dat je 100 kan wil niet zeggen dat het mag!!! Ook voor bussen geld dat je maar 80 mag in nl. Wat weer belechelijk is daar wij in de rest van de eu harder mogen.

dat ik geen 100 mag weet ik! maar das ook nog maar tijdelijk! de wet is er door heen en vanaf volgend jaar mogen bussen ook in NL 100 rijden *D
 
je weet dus dat vrachtwagens of lange voertuigen een dooie hoek hebben! wat ben je dan voor iemand die dan stug door fiets! laat je zelf zien en geef aan dat je wel ff wacht ook al heb je voorrang! damn stel je voor dat je ff moet wachten!
en voor jou ook de opmerking ga eens een dagje mee op een vrachtwagen en ik weet zeker dat je aan het einde van de dag respect hebt voor de chauffeurs!

:^

Als je weet dat een houten balk hard is loop je er toch ook niet express met je kop tegenaan? |( |( |(
 
jij snapt het wel!! waarom kan je dan niet ff wachten en een langzamer voertuig ff voor laten!?? leg me dat eens uit!? omdat je anders zelf wel 3 minuten te laat aan komt!!

Waardoor is die ergernis ontstaan:
combinatie X haalt combinatie Y in met (gevoelsmatige) 0,5 km snelheidsverschil.
In de ontstane slurf erachter "wachten" vervolgens meerdere autos waarbij de ene wel heeft opgelet en de ander weer niet wat dus weer voor gevaarlijke situaties zorgt (men gaat er immers vanuit dat het een snelweg betreft waar men dus relatief snel kan rijden)
Nadat combinatie X weer is ingevoegd geven de vele autos weer gas richting toegestane maximum snelheid waarbij ze helaas combinatie Z tegenkomen die net van plan is om combinatie A in te halen............
and so on..... and so on.....
Als je bij de langzaamste groep van de snelweg hoort pas je snelheid dan aub aan zodat je de meerderheid niet tot last bent.

En geef toe, wat scheelt het nu werkelijk dat 0,5 a 1 km snelheidsverschil op een afstand van hier naar.... Spanje .....
Mensen die zich in dergelijke voertuigen over een snelweg voortbewegen moeten zich gewoon goed bewust zijn van het snelheidsverschil tussen hen en het overige verkeer... (dat zich ook niet altijd aan de regels zal houden...)

ps: van mij mag die snelheidsbegrenzer er vandaag nog af..
 
Waardoor is die ergernis ontstaan:
combinatie X haalt combinatie Y in met (gevoelsmatige) 0,5 km snelheidsverschil.
In de ontstane slurf erachter "wachten" vervolgens meerdere autos waarbij de ene wel heeft opgelet en de ander weer niet wat dus weer voor gevaarlijke situaties zorgt (men gaat er immers vanuit dat het een snelweg betreft waar men dus relatief snel kan rijden)
Nadat combinatie X weer is ingevoegd geven de vele autos weer gas richting toegestane maximum snelheid waarbij ze helaas combinatie Z tegenkomen die net van plan is om combinatie A in te halen............
and so on..... and so on.....
Als je bij de langzaamste groep van de snelweg hoort pas je snelheid dan aub aan zodat je de meerderheid niet tot last bent.

En geef toe, wat scheelt het nu werkelijk dat 0,5 a 1 km snelheidsverschil op een afstand van hier naar.... Spanje .....
Mensen die zich in dergelijke voertuigen over een snelweg voortbewegen moeten zich gewoon goed bewust zijn van het snelheidsverschil tussen hen en het overige verkeer... (dat zich ook niet altijd aan de regels zal houden...)

ps: van mij mag die snelheidsbegrenzer er vandaag nog af..

ok ik ben het met je eens dat het irri kan zijn maar waarom zou je dan niet gewoon ff wachten!? en dat door het inhalen gevaarlijke situaties onstaan doordat mensen niet goed opletten is niet het probleem van de vrachtwagenchauffeur maar van de automobilist zelf! moet ie maar opletten!!
 
ok ik ben het met je eens dat het irri kan zijn maar waarom zou je dan niet gewoon ff wachten!? en dat door het inhalen gevaarlijke situaties onstaan doordat mensen niet goed opletten is niet het probleem van de vrachtwagenchauffeur maar van de automobilist zelf! moet ie maar opletten!!


Dat probeerde ik dus met mijn verhaal duidelijk te maken...

Waarom niet ff wachten ?
Nou, je geeft zelf al aan ook graag de voor jou toegestane snelheid te willen rijden.
Helaas ben jij niet de enige (vrachtwagen)chauffeur die er zo over denkt.

Tot slot: mede dankzij dit egoistische gedrag is onze duurbetaalde "snel"weg gedegradeerd tot verbrede provinciale weg waarbij de toegestane snelheid vaak wordt bepaalt door de trage, linksrijdende (vracht)auto's.
En nee daar wil ik dus niet op wachten anders had ik zelf wel in zo'n traag ding gereden...
(maar dan wel rechts)

Ik zie (ondanks je argumenten) niet in waarom die 3 minuten tijdwinst van die ene chauffeur belangrijker zouden zijn dan die 3 minuten voor die honderd(en) personen die er onvrijwillig achter "bungelen" ?
Wie ben jij dat je in je eentje meent over onze vrije tijd te kunnen beslissen ?
Je bent in de minderheid en bovendien de traagste dus behoor je je maar aan te passen..

Zo duidelijker misschien ?

ps: dat voorang voor fietsers onzin is ben ik wel met je eens.
Evenals het verhaal over de dode hoek > op de fiets laat ik vrachtwagens dan ook meestal voorgaan.
 
Op donderdag 17 april 2003 20:42 schreef H@nsie het volgende:ik zie (ondanks je argumenten) niet in waarom die 3 minuten tijdwinst van die ene chauffeur belangrijker zouden zijn dan die 3 minuten voor die honderd(en) personen die er onvrijwillig achter "bungelen" ?
Wie ben jij dat je in je eentje meent over onze vrije tijd te kunnen beslissen ?
Je bent in de minderheid en bovendien de traagste dus behoor je je maar aan te passen..

en dat de vrachtwagenchauffeurs door "jullie" later thuis zijn maakt niet uit!?

ik zelf rij op een bus (touringcar)en als ik inhaal doe ik dat met 100 en die snelheid rij ik bijna continu en voor mij scheelt dat vaak een half uur tot een uur dat ik extra heb aan vrije tijd!
 
Laatst bewerkt:
Als we nu eens allemaal wat toleranter worden en erkennen dat iedereen fouten maakt. Jij en ik, de vrachtwagen chauffeur, de touringcar chauffeur, de tankchauffeur (misschien rij je wel in Bagdad :) ), de personenauto maar zeker en niet als laatste de motorrijder :( dan wordt de wereld een stuk leuker. Heb je weleens geprobeerd het bedrijf te bereiken van die chauffeur ? Zou je zeker moeten doen. Ik heb wel eens een email gestuurd naar zo een bedrijf met hoe laat en waar en in normale bewoordingen verteld wat er gebeurd was en hou ik me voelde. Dat hebben ze opgehangen op het prikbord en ik kreeg een emailtje terug van de chauffeur die mij helemaal niet had gezien (ik zat dus blijkbaar ook/dus in z'n dode hoek). Werkt veel positiever dan te lopen schelden.

En ja je hebt k*t chauffeurs en ja je hebt k*t motorrijders en k*t politie agenten maar bekijk het eens andersom, je hebt gelukkig meer goeie chauffeurs, motorrijders en politie agenten.

Ik ga weer verder zie dat m'n bierflesje nog halfvol is en niet half leeg. :P
 
Wat een dom gezeik over vrachtwagen chauffeurs.

Het egoistische ike-ike-motorvolkje hier schijnt niet te beseffen dat er zonder vrachtverkeer ook niet van die mooie autowegen zouden zijn.

Die jongens maken ook wel eens foutjes, maar ik heb nog altijd nog liever 100 vrachtwagens op de weg dan 10 koekblikken.
 
Hoe meer spiegels hoe meer dode hoeken. Die spiegels zijn namelijk vrij groot.
En het nadeel daarvan is weer dat je er niet doorheen kan kijken. Dus .... hoe mer spiegels hoe meer blackspots in je zichtveld. Denk maar eens aan die batterij spiegels die tegenwoordig rechts moet hangen.

Inderdaad...ook ik is sjauwfeur, en zie dankzij de alheilige dodehoekspiegel nu dus rechts veel minder. Precies daar waar je wil kijken als je n weg linksaf opdraait. Er zit nu achter de spiegel weer n nieuwe dode hoek. HOU HIER REKENING MEE. Als je, zoals hier al gezegd wordt, vind dat je voorrang hebt, vind ik dat best. Maar als ik je niet zie, en je pakt je voorrang, heb je wel n groot probleem. Ook naar achter toe is er maar weinig verbeterd. Dat de fietsers voorrang hebben op rotonde's is n ramp. Je kijkt je suf, maar mist er wel s eentje. Verkeer is n samenspel, als het uit een hoek moet komen, vallen er brokken (en dat wil niemand).

Zorg dat je oogcontact hebt gehad met de sjauwfeur, als ie je dan nog afsnijd, mag je vloeken. Iedereen mist wel s iets, ook sjauwfeurs zijn soms net mensen.
 
Op donderdag 17 april 2003 20:07 schreef H@nsie het volgende:En geef toe, wat scheelt het nu werkelijk dat 0,5 a 1 km snelheidsverschil op een afstand van hier naar.... Spanje .....
Mensen die zich in dergelijke voertuigen over een snelweg voortbewegen moeten zich gewoon goed bewust zijn van het snelheidsverschil tussen hen en het overige verkeer... (dat zich ook niet altijd aan de regels zal houden...)

Het lijkt vaak in de ogen van de automobilist maar 0,5 of 1 km per uur.
Maar in werkelijkheid zijn het er tussen de 5 en 10. En op 1200km maakt dat al gouw een uurtje of 2 uit.

En ja, voor de gemiddelde Jan met de Pet, maakt 1 of 2 uurtjes geen ene reet uit. Maar in de huidige logistieke wereld draait alles binnen een marge van 1 a 2 uurtjes.

Zo moesten wij er vandaag voor zorgen dat wij al onze transporten voor 0:00 terug uit Duitsland en Frankrijk hadden. En dan maakt een uurtje meer of minder heel veel uit.

Ook lijkt het vaak dat de vrachtwagen die ingehaald word harder gaat rijden, of dat degene die hem inhaalt langzamer gaat. Dit klop ook, maar gebeurt niet bewust. Dit is een kwestie van luchtweerstand.

En of jij in je auto nou 10 minuten eerder of later op je werk komt maakt niet zo veel uit. Maar of die vrachtwagen nou net wel of niet z'n window haalt kost bakken met geld.

Ik ben er voor om 4 baans wegen in te voeren 2 rijstoken voor vrachtverkeer en 2 voor personenvervoer. Dan zijn we snel van een hoop gezeik af, en scheelt het de het bedrijfsleven een hoop geld.
 
WTF??? Waarom zou ik jou ervoor laten als jij een knipperlicht aanzet?

Aan welke voorwaarden moet je voldoen bij het wisselen van baan? Juist, het is een bijzondere verrichting waarbij dus als voorwaarde geldt dat je niemand hindert!! En anders MAG je helemaal niet van baan wisselen. |(

zal ik hier s lekker bot en grof op reageren?....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?...

maar zonder gein, t hoort zo natuurlijk niet, maar af en toe moet je wel. Net voor ik bij de baas kom moet ik links uitvoegen. (A2 bij eindhoven, vanuit maastricht richting helmond), moet JIJ mij dat s voor komen doen, hoe ik dat NETJES moet doen in de spits....echt niet...dan zit ik er bij utrecht nog niet tussen....en dan duw ik dus door -> ik moet iets. (Ik houd mn spiegeltje dan dus wel erug in de gaten).
 
ik vind het juist asociaal dat sommige mensen niet ff het fatsoen kunnen opbrengen om heel ff te wachten en iemand voor te laten........

Op donderdag 17 april 2003 23:12 schreef Yzf1kr het volgende:En ja, voor de gemiddelde Jan met de Pet, maakt 1 of 2 uurtjes geen ene reet uit. Maar in de huidige logistieke wereld draait alles binnen een marge van 1 a 2 uurtjes.

En of jij in je auto nou 10 minuten eerder of later op je werk komt maakt niet zo veel uit. Maar of die vrachtwagen nou net wel of niet z'n window haalt kost bakken met geld.

Op donderdag 17 april 2003 23:13 schreef amararock het volgende:zal ik hier s lekker bot en grof op reageren?....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?...

maar zonder gein, t hoort zo natuurlijk niet, maar af en toe moet je wel. Net voor ik bij de baas kom moet ik links uitvoegen. (A2 bij eindhoven, vanuit maastricht richting helmond), moet JIJ mij dat s voor komen doen, hoe ik dat NETJES moet doen in de spits....echt niet...dan zit ik er bij utrecht nog niet tussen....en dan duw ik dus door -> ik moet iets. (Ik houd mn spiegeltje dan dus wel erug in de gaten).

Niet alleen met de motor, maar ook met de auto irriteer ik me vaak mateloos aan het gedrag van sommige (!!!) truckers.
Ik vermoed dat de schrijvers van de bovenstaande reacties hier ook wel eens tussen zullen zitten te zien aan hun woorden. Als ik niet kan zien waar ik naartoe rij dan doe ik dat niet. Ik bedoel; je zet een blinde toch ook niet op een motor, laat staan in zo'n enorm geval. Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat de truckers blind zijn, maar zich toch soms zo gedragen.
In tegenstelling tot een houten balk kan ik een vrachtwagen niet altijd evengoed inschatten. Je merkt gewoon dat als men het beu is dat er inderdaad gewoon door wordt geduwd. Het verkopen onder het motto "ik zit met mijn tijdslimit" vind ik onzin. Vooral als je in de context vermeld dat je van al je achtervolgers die je zojuist de pas hebt afgesneden bepaalt dat jouw tijd waardevoller is dan die van hun getuigt dat van een enorme kortzichtigheid.
En als je in de spits een volle linkerstrook aantreft, en je kunt niet inhalen; dan haal je gewoon niet in. Je bent namelijk niet de enige trucker. De kans is aanwezig dat dat de oorzaak van de drukte een van je collegea is. Heb je er wel eens op gelet hoe kort jullie eigenlijk achter elkaar aan hobbelen? Moet je eens proberen in- of uit te voegen als het meneer de trucker niet zint dat er een auto tussendoor komt. Want als het niet zint wordt het gaatje wat er dan al is nog doodleuk dichtgereden ook. En dan heus niet bij erg laat in- uitvoegen, want dan kan ik er nog een reden bij bedenken

Verder kan ik me ook enorm opwinden over de opmerkingen t.o.v. de fietsers.
De meeste mensen zullen trucks voor laten gaan op de fiets, of bijvoorbeeld het oogcontact zoeken alvorens voorrang te nemen. Maar hoe ga je dat aan (bijvoorbeeld) al die schoolgaande jeugd uitleggen die dit "inzicht" nog niet hebben? Rij je die dan maar plat? Ik bedoel maar zoals amararock zei; "....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?..." :r
Ik hoop dat het me bespaard blijft, maar ik weet wel dat als mijn kind door een van jullie wordt gegerepen door dit soort blind rijgedrag dat ik geen spaan van die trucker heel laat. Daar krijg ik hem natuurlijk niet mee terug, maar het is wel een les voor de volgende blinde!
Zorg gewoon voor een bijrijder! Je kunt niet iedereen in je truck meenemen als onderdeel van het verkeersexamen om maar te laten zien hoe gevaarlijk je zelf eigenlijk bezig bent.

Hmmm. Ben ik te ver gegaan met mijn relaas? Ik hoop het niet. Misschien had ik na het lezen van dit topic er beter een nachtje over kunnen slapen, maar ja.
Zal morgenavond (eeeeh, vanavond dus...) wel even kijken wat voor reacties ik krijg.
 
En ja je hebt k*t chauffeurs en ja je hebt k*t motorrijders en k*t politie agenten maar bekijk het eens andersom, je hebt gelukkig meer goeie chauffeurs, motorrijders en politie agenten.
:} :} :}

Sjongejonge wat een gedoe. :Z

Gun mekaar een beetje ruimte en accepteer dat een ander ook wel eens een foutje maakt en het leven op de weg wordt een stuk makkelijker.

Toch jammer dat MF de laatste tijd een goede afspiegeling vormt van het algemene gebrek aan tolerantie op de Nederlandse wegen. :Z
 
Op vrijdag 18 april 2003 01:00 schreef ZX Brabo het volgende:

*knip*

Hmmm. Ben ik te ver gegaan met mijn relaas? Ik hoop het niet. Misschien had ik na het lezen van dit topic er beter een nachtje over kunnen slapen, maar ja.
Zal morgenavond (eeeeh, vanavond dus...) wel even kijken wat voor reacties ik krijg.

Tja... soms kun je met zo'n ding niet zien waar je precies naartoe gaat, van tevoren heb je het wel gezien natuurlijk, maar met name op rotondes (waar het ff een tijdje overheen gaat voor een vrachtauto die gepasseerd is (langzaam rijden, VEEL sturen)) kan er in korte tijd veel veranderen in de verkeerssituatie. Een fietser kan uit een straatje komen en op de rotonde zitten voor de chauffeur em zelfs gezien heeft. En met al dat gestuur is het gezichtsveld van de spiegel natuurlijk maar heel kort gericht op die fietser (die wel voorrang heeft).
In zekere zin ben je dus idd blind in zo'n ding. Daarom mag je er ook niet zomaar op stappen en moet je daarvoor een speciaal rijbewijs halen (de bediening is hetzelfde als een auto).

Dat inhalen van die trucks heb ik geen problemen mee, het is algemeen bekend dat trucks dat doen en kwaad worden heeft al helemaal geen zin want die dingen lopen er echt niet harder door. Als de ene truck net wat sneller rijdt dan zijn voorganger (en hem dus kan inhalen) betekent dat gewoon tijdswinst, maar ze blijven wel zo lang mogelijk op de rechterbaan, voor ze gaan inhalen om zo min mogelijk overlast te veroorzaken voor het overige verkeer, iets wat jij ziet als gaatjes dichtdrukken.
Hoevaak zie je niet gewone auto's elkaar inhalen met minimaal snelheidsverschil of gewoon kilometers lang in elkaars dooie hoek rijden?

Als kinderen niet genoeg verkeersinzicht hebben om alleen door een drukke stad of straat te kunnen fietsen is het dus niet verantwoord om ze dat wel te laten doen.
Mja, zo leg je de verantwoordelijkheid weer bij de ouders neer, die daar vaak geen zin of tijd voor hebben.

Een bijrijder is niet altijd mogelijk omdat met het vervoer van gevaarlijke stoffen die bijrijder daar ook een aparte cursus voor gevolgd moet hebben.
Ook speelt het kostenaspect natuurlijk mee want een transportonderneming ziet een bijrijder/bijkijker alleen maar als een mannetje wat een beetje meerijdt in een truck maar wel betaald moet worden.

Ook weer een verhaaltje... :)
 
Ik wou dat alle koekblikrijders vrachtwagenchaufeurs waren.
Wat zou het toch enorm veel stomieteiten schelen. :(

Deze is voor alle vrachtwagenchaufeurs. :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
He jammer, dat ik zolaat in dit topic inspring.. Vergeet niet dat heel veel vrachtwagenchauffeurs ook ook motorrijder zijn. Maar een vrachtwagen inhalen met 140 is niet slim, sta stil bij het feit dat een vrachtwagen chauffeur meer handelingen moet verrichten tijdens het verwisselen van rijbaan! Hij heeft geen achteruitkijkspiegel, ik wil jullie wel zien met 18 meter aan je kont!

VOOR DE MENSEN DIE BINNEN DE BEBOUWDE KOM zonnodig RECHTS NAAAST EEN VRACHTWAGEN GAAN STAAN: MOEDERS MET KINDEREN EN SCHOLIEREN, ZIJN JULLIE GEK EN LEVENSMOE OFZO?? HIJ STAAT ZO OM DIE BOCHT NAAR RECHTS TE MAKEN.

Gelukkig onderkent 3vo dit probleem wel, met voorlichtings actie voor kinderen op scholen, onder het mom van zorg dat je gezien wordt... Nu de volwassenen nog!

Oh en als iemand zoiets als dit al gepost heeft, sorry had geen tijd om alle reply's te lezen, moet werken... Doei!
 
:} :} :}

Sjongejonge wat een gedoe. :Z

Gun mekaar een beetje ruimte en accepteer dat een ander ook wel eens een foutje maakt en het leven op de weg wordt een stuk makkelijker.

Toch jammer dat MF de laatste tijd een goede afspiegeling vormt van het algemene gebrek aan tolerantie op de Nederlandse wegen. :Z
:^ helemaal mee eens.

In het verkeer valt of staat veiligheid, plezier, reistijd, bloeddruk etc. met wederzijdse tolerantie en die is tegenwoordig helaas ver te zoeken. Met name in het verkeer.
Er zijn maar al te veel aardige mensen die een complete metamorfose ondergaan op het moment dat ze gaan deelnemen aan het verkeer. Heel vreemd eigenlijk als je hier bij stilstaat.

Bij mezelf merk ik dat ik me lang niet zo snel laat opfokken als jaren geleden, misschien de leeftijd? of gewoon het inzicht dat het het allemaal niet waard is. Het is de bedoeling dat we met z'n allen veilig thuis komen bij degenen die ons dierbaar zijn.

Misschien een idee om asociale hufters een verplichte cursus te laten doen om ze te laten inzien wat de consequenties kunnen zijn van hun gedrag?
En natuurlijk tolerant zijn tegenover de overige weggebruikers en elkaar met respect behandelen. O-)

Zo, dat staat er. Klinkt allemaal heel belerend maar ik denk dat de meesten hier zich in alle eerlijkheid wel in kunnen vinden en zo niet dan schort het danig aan opvoeding en karakter.
 
:} :} :}

Sjongejonge wat een gedoe. :Z

Gun mekaar een beetje ruimte en accepteer dat een ander ook wel eens een foutje maakt en het leven op de weg wordt een stuk makkelijker.

Toch jammer dat MF de laatste tijd een goede afspiegeling vormt van het algemene gebrek aan tolerantie op de Nederlandse wegen. :Z

Helaas maar waar. Dus bekijk het allemaal eens wat positiever :) :) en ga niet gelijk schelden als er weer een chauffeur een foutje maakt. Het helpt toch helemaal niets, foutjes zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Hoeveel foutjes heb je zelf gemaakt ??

Voor de rest :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen met de motor, maar ook met de auto irriteer ik me vaak mateloos aan het gedrag van sommige (!!!) truckers.
Ik vermoed dat de schrijvers van de bovenstaande reacties hier ook wel eens tussen zullen zitten te zien aan hun woorden. Als ik niet kan zien waar ik naartoe rij dan doe ik dat niet. Ik bedoel; je zet een blinde toch ook niet op een motor, laat staan in zo'n enorm geval. Hiermee bedoel ik uiteraard niet dat de truckers blind zijn, maar zich toch soms zo gedragen.
In tegenstelling tot een houten balk kan ik een vrachtwagen niet altijd evengoed inschatten. Je merkt gewoon dat als men het beu is dat er inderdaad gewoon door wordt geduwd. Het verkopen onder het motto "ik zit met mijn tijdslimit" vind ik onzin. Vooral als je in de context vermeld dat je van al je achtervolgers die je zojuist de pas hebt afgesneden bepaalt dat jouw tijd waardevoller is dan die van hun getuigt dat van een enorme kortzichtigheid.
En als je in de spits een volle linkerstrook aantreft, en je kunt niet inhalen; dan haal je gewoon niet in. Je bent namelijk niet de enige trucker. De kans is aanwezig dat dat de oorzaak van de drukte een van je collegea is. Heb je er wel eens op gelet hoe kort jullie eigenlijk achter elkaar aan hobbelen? Moet je eens proberen in- of uit te voegen als het meneer de trucker niet zint dat er een auto tussendoor komt. Want als het niet zint wordt het gaatje wat er dan al is nog doodleuk dichtgereden ook. En dan heus niet bij erg laat in- uitvoegen, want dan kan ik er nog een reden bij bedenken

Verder kan ik me ook enorm opwinden over de opmerkingen t.o.v. de fietsers.
De meeste mensen zullen trucks voor laten gaan op de fiets, of bijvoorbeeld het oogcontact zoeken alvorens voorrang te nemen. Maar hoe ga je dat aan (bijvoorbeeld) al die schoolgaande jeugd uitleggen die dit "inzicht" nog niet hebben? Rij je die dan maar plat? Ik bedoel maar zoals amararock zei; "....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?..." :r
Ik hoop dat het me bespaard blijft, maar ik weet wel dat als mijn kind door een van jullie wordt gegerepen door dit soort blind rijgedrag dat ik geen spaan van die trucker heel laat. Daar krijg ik hem natuurlijk niet mee terug, maar het is wel een les voor de volgende blinde!
Zorg gewoon voor een bijrijder! Je kunt niet iedereen in je truck meenemen als onderdeel van het verkeersexamen om maar te laten zien hoe gevaarlijk je zelf eigenlijk bezig bent.

Hmmm. Ben ik te ver gegaan met mijn relaas? Ik hoop het niet. Misschien had ik na het lezen van dit topic er beter een nachtje over kunnen slapen, maar ja.
Zal morgenavond (eeeeh, vanavond dus...) wel even kijken wat voor reacties ik krijg.

Dit is echt zielig.... Ga eens een dagje mee! Dan kan je meemaken hoe irritant je je zelf gedraagt.. Bah.
 
Wat ik hier in het hele verhaal niet snap is dat alle vrachtwagen chauffeurs hier spreken over een dode hoek van hier tot gunter. Als dit zo is waarom doet niemand hier dan wat aan???

Ik denk dat er tegenwoordig toch heel wat gedaan kan worden met alle elektronische snufjes (camera's enzo....)

En over de tijdlimiet, jullie denken dat jullie blijkbaar de enige mensen op de weg zijn met een tijdlimiet.

Ik ben ervoor dat alle werkgevers in dit geval eens wat ruimer omgaan met dit soort dingen. Ook de klanten kunnen hun marges wat verhogen. Hoeven we ook niet met zijn allen zo te haasten op de weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan