vrachtwagens..

Wat ik hier in het hele verhaal niet snap is dat alle vrachtwagen chauffeurs hier spreken over een dode hoek van hier tot gunter. Als dit zo is waarom doet niemand hier dan wat aan???

Ik denk dat er tegenwoordig toch heel wat gedaan kan worden met alle elektronische snufjes (camera's enzo....)

En over de tijdlimiet, jullie denken dat jullie blijkbaar de enige mensen op de weg zijn met een tijdlimiet.

Ik ben ervoor dat alle werkgevers in dit geval eens wat ruimer omgaan met dit soort dingen. Ook de klanten kunnen hun marges wat verhogen. Hoeven we ook niet met zijn allen zo te haasten op de weg.

Dit is echt een ongelooflijk DOMMMMMME post |( |( |( |(

Sorry hoor maar ben je echt niet slimmer????
Een dode hoek los je niet zo maar op met een paar elektronische snufjes, en daarbij, wie gaat dat betalen?? Transport bedrijven zullen deze kosten echt niet op de klant kunnen verhalen, daarom zijn er nu wel dodehoek spiegels maar deze zijn ook niet ideaal...

En over die tijdslimiet!! Je moest eens een dagje meerijden op zo'n ding!! Dan weet je wat tijd is!! Alles zit volgeprakt en alles moet op tijd bij de klant. Niet optijd? Weg klant!! Zo gaat dat. Ik ken het wereldje dus een beetje en het is niet zo makkelijk als jij zegt.. Dagen van 12 uur zijn geen uitzondering.. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dit is niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar ik erger me gewoon aan dit soort opmerkingen |(
 
Dit is echt een ongelooflijk DOMMMMMME post |( |( |( |(

Sorry hoor maar ben je echt niet slimmer????
Een dode hoek los je niet zo maar op met een paar elektronische snufjes, en daarbij, wie gaat dat betalen?? Transport bedrijven zullen deze kosten echt niet op de klant kunnen verhalen, daarom zijn er nu wel dodehoek spiegels maar deze zijn ook niet ideaal...

En over die tijdslimiet!! Je moest eens een dagje meerijden op zo'n ding!! Dan weet je wat tijd is!! Alles zit volgeprakt en alles moet op tijd bij de klant. Niet optijd? Weg klant!! Zo gaat dat. Ik ken het wereldje dus een beetje en het is niet zo makkelijk als jij zegt.. Dagen van 12 uur zijn geen uitzondering.. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dit is niet om jou persoonlijk aan te vallen, maar ik erger me gewoon aan dit soort opmerkingen |(


Dank je voor deze inschatting voor mijn intelligentie :}

Maar goed.. Volgens mij zou het toch ook zo kunnen zijn dat de vrachtwagen exploitant in kwestie liever €1000 euro meer op zijn vrachtwagen schroeft dan een fietser dood rijd ??? Ik weet het niet hoor... |(

Tweede kwestie. (Ik weet dat ik naief ben) Mischien zou er in de hele maatschapij eens wat moeten veranderen. Mischien zouden we met z'n allen wat meer op de maatschappelijke gezondheid moeten letten i.p.v. op het geld. Alles tegenwoordig draait om tijd. Ik moet ook altijd van de ene klant naar de andere met 160 om het nog te kunnen halen. Ik heb hier toen met mijn baas een goed gesprek over gehad en hebben toen het schema aangepast. Mischien ook iets voor de chauffeurs.

Maar goed... Schiet maar raak jongens.
 
Tsja ik zou het ook wel een idee vinden om iedereen maar es wat rustiger aan te laten doen.. maarja, vertel ze dat maar es ;)
 
Dank je voor deze inschatting voor mijn intelligentie :}

Maar goed.. Volgens mij zou het toch ook zo kunnen zijn dat de vrachtwagen exploitant in kwestie liever €1000 euro meer op zijn vrachtwagen schroeft dan een fietser dood rijd ??? Ik weet het niet hoor... |(

Tweede kwestie. (Ik weet dat ik naief ben) Mischien zou er in de hele maatschapij eens wat moeten veranderen. Mischien zouden we met z'n allen wat meer op de maatschappelijke gezondheid moeten letten i.p.v. op het geld. Alles tegenwoordig draait om tijd. Ik moet ook altijd van de ene klant naar de andere met 160 om het nog te kunnen halen. Ik heb hier toen met mijn baas een goed gesprek over gehad en hebben toen het schema aangepast. Mischien ook iets voor de chauffeurs.

Maar goed... Schiet maar raak jongens.

eerste stukkie, mijne baas heeft wel s gezegd toen er iemand n spiegel kapot gereden had "vroeger hadden we geen spiegels..",,daar moet je dan tegen vechten. doodmoe wordt je ervan.

helemaal mee eens...ga JIJ de baas dat maar s vertellen...Maar je heb wel gelijk hoor...bij mn eerste baas werkte ik meer dan 100 uur in de week...niet normaal dus...dat doe ik nu dus echt niet meer, je weet voor niet dat je achter nog leeft...levensgevaarlijk. (en er zijn er n heleboel die netzoveel uur werken, ook nu nog). Ik hoefde bij die maf dus niet aan te kloppen of ik "minder kon werken". -> andere baas dus.
 
Op vrijdag 18 april 2003 01:00 schreef ZX Brabo het volgende:Maar hoe ga je dat aan (bijvoorbeeld) al die schoolgaande jeugd uitleggen die dit "inzicht" nog niet hebben? Rij je die dan maar plat? Ik bedoel maar zoals amararock zei; "....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?..." :r

Ik houd natuurlijk wel erug goed mn spiegeltjes in de gaten. Dit is dus als ik naar links ga op de snelweg, en dan duw ik inderdaad wel s door (ik ben geen superengeltje, en laat ik s n gokje wagen door te zeggen "niemand hier, we rijden allemaal te hard enzo"). Maar ik heb je wel gezien, maar wil toch wel naar links. Doorduwen dus. En ondertussen goed kijken wat er langs je gebeurd. Als jij dan echt doorduwd, zet ik je uiteraard NIET in de vangrail, maar k laat je wel zien dat ik echt naar links wil. Van de 100 houden er dan 99 in, en kan ik naar links. En bij die ene, ga je toch ff weer n stukkie naar rechts, en volgende auto, volgende kansen.
 
Het is leuk als iedereen op elkaar loopt af te geven.
Maar uiteindelijk kan je op je motor je gelijk wel willen krijgen, wat alleen inhoud dat als je je gelijk niet krijgt je kennismaakt met O-)

Als motorrijder ben je maar klein en val je nauwelijks op, zeker voor een vrachtauto.

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk welke keuzes je maakt in het verkeer.
Of je nu wel of niet krijgt, voorrang.
Wil niet zeggen dat je moet nemen, en gaat het maar net goed om dan boos te worden, zeker als je het al aan ziet komen.

En motor is klein en snel.
Alleen de verantwoording leggen bij de vrachtautochaffeur voor zijn dodehoekspiegels is niet alleen zijn zaak.
Het is zaak van de overige weggebruikers om zich in te beelden wat de ander wel en niet KAN zien.

Ga jezelf maar eens na op de motor, zie je zo goed wat er achter je gebeurd ???
De meeste motoren zitten de spiegels zo beroerd dat je meer als de helft achter en naast je niet ziet.
Met veel regen zie je ook slechter, met windkracht 6, 7 of 8 ben je aardig zijwindgevoelig.

Wat ik wil zeggen, geef iedereen een beetje de ruimte en hou rekening mee met het feit dat iedereen de fout in kan gaan.

Waarom ??
Uiteindelijk is het zo dat je na een lekker ritje weer gezond en wel thuis wil komen. :+
 
Dit is echt zielig.... Ga eens een dagje mee! Dan kan je meemaken hoe irritant je je zelf gedraagt.. Bah.
Als een trucker zich op een normale manier zich over de weg beweegt (bij inhalen, in- en uitvoegen enz.) krijgt deze zeerzeker de ruimte van mij! :)
Dat dagje mee is niet nodig, want hoewel ik geen chauffeur ben heb ik wel achter de C een stempel. Ik heb er dus echt wel een idee van hoe het voelt zo'n geval over de weg te sturen.
Enne, mijn gedrag? Hoe weet jij dat dat irritant is?
Is helaas niet voorbeeldig volgens insiders. 8-)
 
Ik heb wel eens op weg van Wageningen naar Breda, op de A-15 bij wat wegwerkzaamheden me netjes aan de snelheid gehouden. Je mocht daar 70, en ik dacht, laat ik 75 rijden (teller-afwijking). Komt er zo'n reusachtig vrachtmonster achter me rijden, zo dicht dat hij me bijna raakte, en maar toeteren, enz.

Ik voelde me toen zo bedreigd dat ik toen wat harder ben gaan rijden.. En ja hoor, ik reed op een gegeven moment 90 op de teller, net hard genoeg om hem ruim voor te blijven, zie ik ineens allemaal geflits voor me.. Ik dacht van: Liever een bekeuring dan een aanrijding door zo'n vrachtbeest..

Van mij mogen ze mekaar best wel inhalen, doe ik niet moeilijk over, ik geef ze altijd de ruimte (bijna altijd }) ), maar in dit soort situaties krijg ik nooit ook maar één centimeter van ze.. Bloedlink, en ik zit met de bekeuring omdat ik te snel moet rijden... :(
 
als de trukkers er niet waren hoe kwam je motortje er dan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????
 
zal ik hier s lekker bot en grof op reageren?....Wie houdt mij tegen als ik naar links ga?..jij in je koekblikje of op je motortje..dacht het niet he?...

maar zonder gein, t hoort zo natuurlijk niet, maar af en toe moet je wel. Net voor ik bij de baas kom moet ik links uitvoegen. (A2 bij eindhoven, vanuit maastricht richting helmond), moet JIJ mij dat s voor komen doen, hoe ik dat NETJES moet doen in de spits....echt niet...dan zit ik er bij utrecht nog niet tussen....en dan duw ik dus door -> ik moet iets. (Ik houd mn spiegeltje dan dus wel erug in de gaten).

Wie jou tegen houdt als je naar links gaat? Hmm, er zijn er al genoeg geweest die om een ongeluk te vermijden terug naar rechts zijn gegaan hoor... maar als je een ongeluk op de koop toe wil nemen dan houdt niemand je tegen, daar heb je gelijk in ;)

Hee, even iets anders, het gaat mij er gewoon om dat als iedereen zich aan de regels zou houden dit topic helemaal niet zou bestaan en dat er netjes gewacht werd voordat er van baan gewisseld zou worden, doe ik ook altijd.

Voor iemand die uit wil voegen aan de linkerkant van de weg zal ik zonder een moment van onvrede of onwil afremmen *D

Voor de rest ben ik van mening dat het overgrote deel van de vrachtwagenbestuurders zeer goed rijdt :)
 
Is wel angstaanjagend , maar vinger uitsteken blijft dom ( ben keer daardoor tege 100 een fietspad moeten opvliege , leer je wel van bij )
 
Terug
Bovenaan Onderaan