vragen egli voor vork

classicbikefanatic

MF veteraan
18 mei 2010
3.552
0
emmer-compascuum
ik heb een nieuwe egli vork gevonden samen met 2 nieuwe lockheed klauwen, nieuwe lockheed hoofdrem pomp en een naaf.

nou zoek ik dus nog 2 schijven een as en wat bus werk, wie kan mij hier aan helpen :? ook zoek ik nog wat info: waar is hij in gemonteerd, hoeveel zijn er van gemaakt, hoeveel olie moet er in zo'n vork, enz enz


eerst maar eens een piccie ;)
full
 
Misschien kan m'n vriend wel helpen... www.motorhorse.de Is Fritz Egli junior. Hij heeft me al vaker geholpen met spullen van z'n vader. Is het een 35 of 38 mm vork?
 
Leuk, zo'n vorkje heb ik ook nog liggen, mooi spul.

Zijn wel erg zeldzaam, deze zie je minder dan de echte EGLI vorken die al voor een klein kapitaal weg gaan.
 
p.s.

Je moet op zoek naar remschijven van Mozzi (naaf) deze kun je eventueel ook zelf maken van een paar andere schijven of b.v. gietijzeren putdeksels.... :)
 
Zelf maken, wat is min diameter van de naafrand en ga eens op de sloop kijken wat daar op aansluit....

Ook erkende schijfleveransiers hebben wel een 300 schijf met extreem klein hart wat dan weer pas te maken is met de draaibank.
 
Zelf maken, wat is min diameter van de naafrand en ga eens op de sloop kijken wat daar op aansluit....

Ook erkende schijfleveransiers hebben wel een 300 schijf met extreem klein hart wat dan weer pas te maken is met de draaibank.
Is het wel 300mm.? De bevestigingspunten van de remklauwen lijken niet erg ver van de as af te staan. Ik heb vroeger voor een zijspanracer remschijven gedraaid uit schijven van een Citroen GS.
Die hadden een buitendiameter van 280mm. en een binnendiameter van 110mm.
 
dit is idd geen egli vork maar een paioli
maar kan je niet bijna elke schijf (bij wijze van) pas maken met wat adapters?

bijvoorbeeld een guzzi v50 schijf :?
 
nou weet ik ook waar zo'n vork in is gebruikt, of zijn er nog meer modellen :? napoleonb@ :}

ik wil de schijven rechtstreeks op de naaf hebben aangezien de naaf zo is gemaakt en er anders ookgeen ruimte meer is wnt hij zit redelijk strak tussen de vork.

de schijf heeft een binnendiamter van 140mm en de steek zal zo'n 78 mm zijn, buiten diameter en dikte van de schijf :?
 
nou weet ik ook waar zo'n vork in is gebruikt, of zijn er nog meer modellen :? napoleonb@ :}

ik wil de schijven rechtstreeks op de naaf hebben aangezien de naaf zo is gemaakt en er anders ookgeen ruimte meer is wnt hij zit redelijk strak tussen de vork.

de schijf heeft een binnendiamter van 140mm en de steek zal zo'n 78 mm zijn, buiten diameter en dikte van de schijf :?

Buiten diameter lijkt me niet zo moeilijk te meten, klauw op de poot schroeven en meten wat er in kan, zal wel 275/280mm zijn als ik je vork zo bekijk, vaak is het 10" of 11" inch.

Dikte 5mm.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt me dezelfde naaf? Voor een idee wat voor schijven je zoekt.

[afbeelding]

Dit lijkt hetzelfde maar is een iets kleiner model , 230mm schijven. ( dit naafje is ook iets smaller .)

Kijk eens naar een ´75 MV Agusta 750S America, deze gebruikte volgens mij dezelfde scarab-mozzi naaf .
 
Laatst bewerkt:
De Mozzi naven zijn van 50 tot 1000cc+ machienes gemaakt en kun je moeilijk als lijdraad gebruiken. Zelf wat maken is enige optie.

Het wiel van Eldert was voorzien van kleine schijf/schijven vanwege voormalig gebruik in een 125 racer.

Deze Egli / Paioli vorken zijn allemaal standaard voor de 300 schijven gemaakt, dit was vroeger de standaard voor dikke jappen (CB750 / GT750 / Z900 etc.

Ook heb je weer 2 verschillende bevestigingsvormen van de remklauw op de Egli en Paioli vorken. 1x standaard voor Lockheed, de bekende opname of met 2 busjes achter de vork zodat je het oude type Kawasaki Z900 / H1 / H2 remklauwen kunt gebruiken.

Enige afwijking van deze "standaard" ken ik niet ook niet voor de te gebruiken schijfdiameters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan