vragen i.v.m. invoeren

easytj

Die hard MF'er
27 nov 2002
311
0
Venray
Ha motorliefhebbers,

Ik heb nog een aantal vraagjes i.v.m. het invoeren van een motor.

Ik heb op meerdere plaatsen gelezen dat er een verwijderingsbijdrage moet worden betaald voor de motor. In de brief van de RDW kan ik hier niet echt duidelijk een antwoord in vinden. Wie helpt?

Wie weet trouwens hoe het geluidsniveau wordt gemeten. (met een dBmeter, hahaha, dat begrijp ik). Maar is da bij 7000 toeren of bij 4000 ofzo?

Moet ik het trouwens als een echte (APK) keuring beschouwen? Dus moeten bijv. mijn remmen helemaal in orde zijn? Bij mijn motor ziet de vloeistof namelijk nogal vies uit waardoor ik verwacht dat deze eigenlijk vervangen moet worden, zou dit problemen kunnen geven?

Bij deze vraag ik ook of mensen hier hun ervaring met invoeren willen geven?

Overigens vind ik de topic van duderuud over het invoeren zeer duidelijk en heeft het mij al flink geholpen. Bedankt DudeRuud :}

Greatings
Easytj
 
Volgende week woensdag voeren wij een BMW K75RT in, dus dan kan ik je het een en ander vertellen.
Maar even kort door de bocht, kan je het RDW niet bellen met de vragen die je hebt. Dan weet je meteen zeker wat de eisen zijn.
 
Vorig jaar zelf een motor vanuit Duitsland ingevoerd.
Verwijderings bijdrage geld niet voor motoren.
Let op het E keurmerk op de koplamp en reflector, bij Amerikaans model moet dit namelijk een DOT nummer zijn en in de KFZ brief (Duits kenteken bewijs) staan bijgeschreven anders wordt hij afgekeurd.
Remmen moet hij 100% of, hierbij naar de conditie van de rem olie gekeken word weet ik verder niet.

Ik heb een bijlage van de RDW erbij gedaan, ik weet echter niet of deze geladen wordt. Je kan ook je e-mail achterlaten dan kan ik de bijlage naar je toe sturen.
 
Naamloos1.jpg
 
Het geluids niveau word gemeten bij 5000 toeren
Dat is niet waar, hangt af van het merk en type van de motor en dan is het zelfs niet zeker. Die van mij (CBR600F \'97) mag bij 6000RPM 90dB maken, terwijl Nognietingebruik/Dinky Toy\'s CBR600F \'97, beide uit Duitsland, bij 4000RPM 75dB mocht maken. Meestal wordt dit aangegeven op het plaatje met het framenummer.
 
Volgens mij wordt het geluidsniveau gemeten op de helft van het aantal toeren waar het maximum vermogen wordt afgegeven.
 
En hoe zit het nou met de CVO, heb je die nou nodig of niet ?
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb hier al eens mensen zien schrijven dat ze het wel nodig gehad zouden hebben, maar dat er nooit om gevraagd is...

En nog over dat bij half vermogen en geluid, lees ff wat ik schrijf: 2 dezelfde fietsen, zelfs de kleur, 2 verschillende eisen. Er wordt trouwens geen meting verricht, maar ik zou wel voor een goedgekeurde demper zorgen...
 
Werd helemaal nix gemeten, Motor werd niet eens gestart.
Hij keek alleen naar t framenummer, koplamp, knippers, en remlichten. stond met 10 min. weer buiten. Gewoon zorgen dat er idd een originele uitlaat op zit, en van die mooie GROTE knippers (ook met e-keur), verder hoef je niet zo\'n zorgen te maken. :)
 
Kheb me laten vertellen dat zolang er maar een uitlaat met ABE opzit, je wel door de RDW-keuring heen komt omdat de Duitse eisen strenger zijn dan de Nederlandse... iemand die weet of dat correct is?
 
Wat geluid betreft het aantal DB wordt inderdaad gemeten bij de helft van het toerental waar de motor zijn maximaal vermogen leverd. Maar als dat vermogen geleverd wordt bij een toerental minder dan 5000Omw/min dan is het bij 3/4 van het eerder genoemde toerental. Het toegetaane geluidsniveau is afhankelijkvan de typtgoedkeuring van de betreffende fiets of wat er op het buitenlands document staat bij een import binnen de EEG Waarbij geen typegoekeuring voorhanden is of welke niet zonder toestemming van de importeur gebruikt mog worden (niet alle importeurs zijn even flexible en die toestemming kost geld je schiet ze tenslotte onder de duiven nietwaar!) Verde moet de fiets in goede technische staat verkeren Gen lekkende voorvorkkeringen,balhoofdlager en wiellager spelingen verlichting (Vooral de rode reflector welke nogal eens ontbreekt,zit nog op het afgezaagde achterspatbord),Remmen banden(min 1 mm)etc etc o en geluid natuurlijk.
 
Nou, we zijn naar de RDW geweest.
Man man man wat een dombo\'s daar.
Tiepmiep:\'Heeft u geen kenteken paieren bij dit document?\'
\'Nee mevrouw dit is alles wat we hebben, het is een domeinmotor uit Frankrijk\'
Tiepmiep:\'Oh... even navragen, ik heb dit nog nooit meegemaakt\'
Even later, \'Ja klopt hoor, het is namelijk een domeinmotor uit Frankrijk, die worden zo ingevoerd!\' :Z


Keur meester kreeg de BMW niet van de middenbok af, of we even wilde helpen.
Wilde motor starten en drukte op de claxon |(
Knipperlichten werken anders bij een BMW en dat wist hij niet.
DB\'s waren perfect :)
Alles ok tot een mannetje boven hem de boel kwam controleren, die vond een klein haarscheurtje in de rechter remschijf voor. %#$@$% hadden we niet goed naar gekeken, anders hadden we er een ander opgefrot.
Dus afgekeurd :( we vroegen nog of we die middag terug mochten komen met een andere remachijf, maar nee we moeten wachten tot week 11 :( :( (in de winter hebben ze maar 1 dag dat ze motoren keuren! \ '( )
We waren een beetje giftig, maar ja... was ook eigenlijk wel een beetje onze eigen schuld. We hadden hem goed moeten controleren, maar dat scheurtje hadden we echt niet gezien.
Affin, ik zal wel een keer op de R100R van mijn vriend mogen rijden denk ik. *D
Maar nu nog niet, tis te glad buiten op dit moment.
Wordt het dan nooit lente??

Edit: BPM was 330 Euro pffff
 
Laatst bewerkt:
Minders, keuren alleen motoren op donderdag he :? , anders gewoon iedere donderdag-ochtend bellen of er niet toevallig een uitvaller is. ;)
Niet speciaal op donderdag, wij waren en op woensdag ;)
In de wintermaanden is er minder invoer van motoren dus hebben ze in de wintertijd maar een dag per maand voor motoren.
Ik denk dat ze dan gewoon een dag uitzoeken, ach maakt het uit, we moeten in iedergeval veel te lang wachten \ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan