freakteacher
MF veteraan
Ben net gaan kijken bij onderstaande motor en ding zag er echt tiptop uit (onderstaande foto doet 'm echt geen recht). Er stond 10.000 op de klok en dat zag je eraan af.
Fiets liep tijdens proefritje van ongeveer 10 minuten goed en op het eerste gezicht was er niks krom en voelde ik geen rare trillingen. Nog met losse handjes gereden en een paar keer flink in de ankers gegaan. Alles locoloco!
Hieronder wel een aantal zaken waar ik wat hulp bij nodig heb of antwoord op wil.
1) Na de (korte) proefrit viel het me op dat het blok heel snel tikgeluid produceerde. Niet hard, maar is me bij m'n oude motor nooit opgevallen. Kan misschien best een onschuldig bijgeluidje zijn. Volgens de verkoper waren het de kleppen die je hoorde, maar volgens een paar dealers waar ik ben geweest moet je bij Honda de kleppen voor de 24.000 km. echt niet kunnen horen. Hoe is jullie ervaring met bijgeluidjes?
2) De kont was een fractie lichter van kleur dan de rest van het kuipwerk. Kan bij het model horen, maar ook hier heb ik graag uitsluitsel over.
3) De stickers op één kuipdeel, namelijk de letters RR zaten niet onder de blanke lak terwijl de 'Honda'-sticker er wel onder zat. Kunnen jullie 's ff schecken of dit bij jullie fietsen ook het geval is. Misschien kan dit duiden op een ongeval.
4) Fiets kwam oorspronkelijk uit 't buitenland, maar de verkoper wist dat zelf niet omdat hij 'm gewoon in Nederland heeft gekocht van een particulier. Dubieus of niet?
5) Verkoper liet de fiets volgens eigen zeggen altijd stationair warm lopen, maar volgens mij komt de olie dan niet door het blok en dus is het niet echt een goede manier van warmlopen. Kan het tikken hier vandaan komen?
Ik hoor het graag.
Fiets liep tijdens proefritje van ongeveer 10 minuten goed en op het eerste gezicht was er niks krom en voelde ik geen rare trillingen. Nog met losse handjes gereden en een paar keer flink in de ankers gegaan. Alles locoloco!
Hieronder wel een aantal zaken waar ik wat hulp bij nodig heb of antwoord op wil.
1) Na de (korte) proefrit viel het me op dat het blok heel snel tikgeluid produceerde. Niet hard, maar is me bij m'n oude motor nooit opgevallen. Kan misschien best een onschuldig bijgeluidje zijn. Volgens de verkoper waren het de kleppen die je hoorde, maar volgens een paar dealers waar ik ben geweest moet je bij Honda de kleppen voor de 24.000 km. echt niet kunnen horen. Hoe is jullie ervaring met bijgeluidjes?
2) De kont was een fractie lichter van kleur dan de rest van het kuipwerk. Kan bij het model horen, maar ook hier heb ik graag uitsluitsel over.
3) De stickers op één kuipdeel, namelijk de letters RR zaten niet onder de blanke lak terwijl de 'Honda'-sticker er wel onder zat. Kunnen jullie 's ff schecken of dit bij jullie fietsen ook het geval is. Misschien kan dit duiden op een ongeval.
4) Fiets kwam oorspronkelijk uit 't buitenland, maar de verkoper wist dat zelf niet omdat hij 'm gewoon in Nederland heeft gekocht van een particulier. Dubieus of niet?
5) Verkoper liet de fiets volgens eigen zeggen altijd stationair warm lopen, maar volgens mij komt de olie dan niet door het blok en dus is het niet echt een goede manier van warmlopen. Kan het tikken hier vandaan komen?
Ik hoor het graag.
Laatst bewerkt: