Vragen na crash

Tony L

MF'er
19 mrt 2008
47
0
Ik behoor sinds gisteren helaas ook tot de gevallen motorrijders -O-. Bij het uitkomen van een bocht gleed gisteren mijn achterwiel weg (waarschijnlijk over een zebrapad wat daar 1 meter na lag in combinatie met iets te veel gas). Resultaat was dat mijn stuur naar links en naar rechts klapte en ik over mijn stuur heen vloog en het asfalt mocht begroeten '(. Nu moet ik zeggen dat er direct 6 / 7 man overal vandaan kwamen om mijn te helpen dus kan niet anders zeggen dan klasse! Voorzover ik weet heb ik geen blijvend letsel er aan over gehouden, een licht gekneusde duim, een rug waarvan ik gok dat hij ook licht gekneusd is en een schaafwond aan mijn linkerzijde (waarschijnlijk is mijn jas omhoog gekomen). Het ziet er (helaas) naar uit dat het best een flinke kosten post gaat worden:
- Hele linker zijkant van mijn kuip moet vervangen worden (gelukkig geen tank schade!).
- Linker spiegel is weg en metaal is helemaal verwrongen.
- Linker stepje is afgebroken.
- Linker koppelings pookje is omgebogen maar het schakelmechanisme werkt nog wel heb ik het idee.
- Indicatie van de vrije versnelling werkt niet meer
- Linker koppelingshandel werkt niet meer naar behoren en is gedeeltelijk afgesleten.

Nu zit ik echter nog met wat vragen:

1. Mijn helm is langs het asfvalt geschuurd en zie hier van de plekken nog zitten. Ik kan mij niet herinneren dat ik een klap heb gemaakt op het asfalt met mijn hoofd. Is het noodzakelijk de helm en / of pak te vervangen? (Ik moet mijn pak vanavond of van het weekend nog bekijken om te zien of daar nog veel schade is).
2. Is het handig de verzekering op te zeggen? Ik zal de komende maanden waarschijnlijk niet rijden, afhankelijk van hoe erg de schade is. Als ik hem stop zet en later weer oppak, wordt er dan gevraagd of je schade hebt gereden? Ik heb niets en kan niets bij de verzekering declareren dus dan boeit het vrij weinig toch als ik het uit eigen zak heb betaald? Iemand die hier wat meer info over heeft? Het is een enkelzijdig ongeval met geen betrokkenen.
 
1. Vervangen die helm!
2. Stopt zetten of door laten lopen maakt niet uit, ze weten niet dat jij schade hebt gereden omdat het n enkelzijdig ongeval is. Je no-claim korting zal pas dalen als jij bij iemand anders schade rijdt. Gewoon stop zetten dus, ook even schorsen bij t RDW dan hè!


Owja, succes met de verdere afhandelingen. Nooit tof... wat voor bike heb je?
 
Laatst bewerkt:
Die verzekering kan je wel opzeggen, maar dan moet je ook het kenteken schorsen, en dat kost geld... B|
Dat is duurder en meer gedoe dan de verzekering een paar maanden door laten lopen.

Vraag maar niet waarom, daarmee wil de overheid onverzekerd rondrijden tegen gaan, maar het is een aardig zinloze constructie.

Dat je eigen schade hebt maakt verder niet uit, dat hoef je niet aan de verzekering op te geven.
 
een licht gekneusde duim, een rug waarvan ik gok dat hij ook licht gekneusd is en een schaafwond aan mijn linkerzijde (waarschijnlijk is mijn jas omhoog gekomen).

Balen! :/

Maar zou je niet beter een dokter gaan opzoeken ipv te "gokken" dat je rug gekneusd is? :X

Alleszinds in de eerste plaats: veel beterschap, op de tweede plaats: sterkte met de afhandeling!
 
1. Vervangen die helm!

Ook als ie alleen maar langs de grond geschuurd is? Ik ben absoluut zuinig op mijn veiligheid en wil daar best in investeren alleen het lijkt me sterk dat hij na een schuurpartij vervangen moet worden? Het zijn geen mega grote schuurplekken btw, "slechts" vlekken van 3 / 4 cm.

Owja, succes met de verdere afhandelingen. Nooit tof... wat voor bike heb je?

Een CBR 600 F3 uit 97. Misschien dat ik er wel een mooie streetfighter van maak afhankelijk van hoeveel een nieuwe kuip kost.

Dat is duurder en meer gedoe dan de verzekering een paar maanden door laten lopen.

Als ik de website van het RDW mag geloven dan zal het me maar 22.70 kosten (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm). Ik betaal nu iets van 35 euro per maand voor de verzekering. Wat ik alleen niet begrijp is "Schorsen na opheffen schorsing". Dat zou inhouden dat ik hem nu schors, ik laat hem opheffen om hem uiteindelijk na een tijd weer te laten schorsen? En dat zou dan 113,50 kosten??

Balen! :/

Maar zou je niet beter een dokter gaan opzoeken ipv te "gokken" dat je rug gekneusd is? :X

Alleszinds in de eerste plaats: veel beterschap, op de tweede plaats: sterkte met de afhandeling!

Zwaar balen '(. Als het echt niet goed zat was ik zeker wel naar de dokter gegaan hoor. Ik kijk het vandaag nog even aan, heb al een stuk minder last van mijn rug dan gisteravond.
 
Je helm hoef je niet direct te vervangen hoor, je hebt punten waar je de schaal kan laten testen. Als deze nog in tact is kan je er prima mee doorrijden :)
 
Ook als ie alleen maar langs de grond geschuurd is? Ik ben absoluut zuinig op mijn veiligheid en wil daar best in investeren alleen het lijkt me sterk dat hij na een schuurpartij vervangen moet worden? Het zijn geen mega grote schuurplekken btw, "slechts" vlekken van 3 / 4 cm.Een CBR 600 F3 uit 97. Misschien dat ik er wel een mooie streetfighter van maak afhankelijk van hoeveel een nieuwe kuip kost.Als ik de website van het RDW mag geloven dan zal het me maar 22.70 kosten (http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm). Ik betaal nu iets van 35 euro per maand voor de verzekering. Wat ik alleen niet begrijp is "Schorsen na opheffen schorsing". Dat zou inhouden dat ik hem nu schors, ik laat hem opheffen om hem uiteindelijk na een tijd weer te laten schorsen? En dat zou dan 113,50 kosten??Zwaar balen '(. Als het echt niet goed zat was ik zeker wel naar de dokter gegaan hoor. Ik kijk het vandaag nog even aan, heb al een stuk minder last van mijn rug dan gisteravond.

Motorfietsen vallen onder het laag tarief 22,70 daar is de 113,50 niet op van toepassing volgens het RDW als ik het goed begrijp
 
Laatst bewerkt:
Er zijn helmen die al bij heel wat minder schade vervangen worden. Je bent sowieso met je hoofd op de grond gekomen en het is heel moeilijk om te weten hoe hard dat ging, je hebt op zo'n moment vaak een heel vertekend beeld van wat er gebeurt. Dus of testen, of vervangen, maar niet mee rijden tot je zekerheid hebt lijkt mij.
 
Als ik dat zo lees bij het RDW kost het je 113 als je m binnen een jaar nog een keer laat schorsen, of het kost je nu 113 als hij minder dan een jaar geleden nog geschorst is geweest.
 
vervang de helm, en is je verzekering zo hoog dan :?

want je kan schorsen, dat duurt ff, kost je geld, dan weer registeren, dat duurt ff kost je geld...

en dan wil je natuurlijk gelijk rijden :Y
 
-O- oooooooooooooooooooooowww.. beterschap!! (m.n. geestelijk als ik t zo hoor)

Ik zou echt wel ff langs de dokter gaan maarja.. dat komt voort uit mijn vak denk ik..
Verder niets meer toe te voegen, alles staat al in de vorige reacties.. balen man!
 
Motorfietsen vallen onder het laag tarief 22,70 daar is de 113,50 niet op van toepassing volgens het RDW als ik het goed begrijp
idd, ik heb 22.70 voor het schorsen van mijn fiets betaald. alleen moet je m dan wel 3 maanden geschorst laten anders moet je alsnog wegenbelasting betalen.
en hij moet altijd thuis staan uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Dus of testen, of vervangen, maar niet mee rijden tot je zekerheid hebt lijkt mij.

Mee eens, ik ga binnenkort eens kijken waar ik hem kan laten testen.

en is je verzekering zo hoog dan :?

Mja zit nog in de "roekeloosheid" leeftijd ;). Nog maar 1 jaartje gelukkig *O*

-O- oooooooooooooooooooooowww.. beterschap!! (m.n. geestelijk als ik t zo hoor)

Ik zou echt wel ff langs de dokter gaan maarja.. dat komt voort uit mijn vak denk ik..
Verder niets meer toe te voegen, alles staat al in de vorige reacties.. balen man!

Thanks! Geestelijk valt zwaar mee hoor! Wil eigenlijk gelijk weer rijden maar dat zit er voorlopig even niet in helaas -O-. Dat hoor je opzich wel te voelen toch wanneer het écht niet goed zit? Maar misschien dat ik volgende week langs de dokter ga (of is het beter vandaag nog langs te gaan?). Heb het gevoel dat het allemaal wel goed zit.

alleen moet je m dan wel 3 maanden geschorst laten anders moet je alsnog wegenbelasting betalen. en hij moet altijd thuis staan uiteraard.

Ahhh minimaal 3 maanden?? Misschien dat het dan niet handig is om hem te schorsen (ligt er ook net aan of de motor nog te redden is natuurlijk). Opzich wel een "mooie" gelegenheid om te leren sleutelen, verrot is ie toch al ;).
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Geestelijk valt zwaar mee hoor! Wil eigenlijk gelijk weer rijden maar dat zit er voorlopig even niet in helaas -O-. Dat hoor je opzich wel te voelen toch wanneer het écht niet goed zit? Maar misschien dat ik volgende week langs de dokter ga (of is het beter vandaag nog langs te gaan?). Heb het gevoel dat het allemaal wel goed zit.


Zekere voor het onzekere: een rug is iets fragiels, waar je door iets kleins jaren last van kan hebben (ik spreek uit ervaring :/ ).

Dus best vandaag nog langs gaan, kwaad kan het in geen geval :) .
 
Laatst bewerkt:
Klote man!

Een vraagje.......... werkt je lampje(neutraal) alleen niet? Hij staat dus wel degelijk in zijn vrij?
 
je kunt hem nu ook all risk verzekeren en het hele zooitje over 'n maand of zo opgeven is misschien goedkoper en krijg je je pak en helm ook nog vergoed
 
Had net de assistente van de huisarts aan de lijn om een afspraak te maken. Maar ze zei dat ze er eigenlijk niets mee konden. Ik moet veel rust houden en zo weinig mogelijk zitten (werk 8 uur per dag achter de computer :X). En daarnaast veel pijnstillers slikken. Ik denk alleen dat ze dacht dat ik verging van de pijn en dat is helemaal niet het geval gelukkig. Volgende week maar afwachten en hopelijk is het niets ernstigs. Ze heeft er in ieder geval een aantekening van gemaakt in verband met verzekeringen e.d.

Een vraagje.......... werkt je lampje(neutraal) alleen niet? Hij staat dus wel degelijk in zijn vrij?

Hij staat inderdaad in zijn vrij. Het lampje geeft dit niet aan (misschien een draadje wat is losgeschoten?). Van het weekend maar eens noodgedwongen leren klussen ;)
 
denk dat ze dan ook een onderzoekje instellen.

motor van 11 jaar oud "ineens" All-risk verzekeren en binnen een maand flinke schade rijden....

Yeps, en als ze er achter komen kom je op de zwarte lijst en kun je je alleen nog maar bij Rialto verzekeren voor vreselijk veel geld! *O*

[me="Asteroid9"]heeft daar echt geen medelijden mee![/me] *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan