Vragen om een ban of slotje..

Vragen om een ban mag wel/niet?

  • Mag altijd!

    Stemmen: 2 11,8%
  • Mag in sommige gevallen.

    Stemmen: 2 11,8%
  • Wie er om vraagt, moet er zelf 1 krijgen.

    Stemmen: 9 52,9%
  • Mag niet!

    Stemmen: 0 0,0%
  • Is onsportief.

    Stemmen: 1 5,9%
  • Maakt me niet uit.

    Stemmen: 1 5,9%
  • 20.000 hulpmods is leuk!

    Stemmen: 1 5,9%
  • Waarom jij wel en ik niet?

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remakil

Banned User
14 jun 2003
26.355
1
Culemborg
We hebben het er wel eens meer over gehad, maar ik ga het lekker nog eens doen... :P

Het gebeurd regelmatig dat er in de diverse topics om een slotje of een ban voor een bepaald persoon wordt gevraagd. Zelf vind ik dat niet de juiste manier, al heb ik dat in het verleden ook wel eens gedaan (al doende leert men)... ;)

Nu is de vraag, vinden we dat het kan, dat vragen om een ban/slotje :?
Of kan het niet :?

Ik vind dat iemand die vraagt om een ban, er zelf ook een moet krijgen! Hè Viccie... })
 
Dit soort topics vragen om een ban en een slotje :(









:+
[edit]Oeps, toch maar in het vervolg de hele post lezen ;)
 
Achja wannabee modjes hou je toch wel..

ware het niet dat serieuze topics verziekt worden door mensen die het niks interesseert (zoek d'r zelf maar het groene boekje bij hoe je dat schrijft :P Alsmaar gaan! heeft opgezocht in groen boek, of wist het gewoon spontaan :P ) en na twee posts al beginnen te roepen om een slotje waarna onze 20.000 hulpmods als makke schapen mee gaan roepen. Hetzelfde als met spamtopics :? Denken jullie echt dat wij achterlijk zijn en dat niet zien? Het is echt niet nodig om 15x in een topic te roepen dat het spam is, dat zien we zelf ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor "soms" gestemd. Het zou kunnen zijn dat iemand in een topic iets zegt, wat anderen niet opvalt, of waar anderen zich niet door aangesproken voelen, maar door één of meerderen als pijnlijk of kwetsend wordt ervaren ...
 
Ik heb voor "soms" gestemd. Het zou kunnen zijn dat iemand in een topic iets zegt, wat anderen niet opvalt, of waar anderen zich niet door aangesproken voelen, maar door één of meerderen als pijnlijk of kwetsend wordt ervaren ...
Ik vind dat best grappig.
Ik wil je vragen of jij een "ik heb" topic opent.
Ik zit trouwens ff helemaal off-topic te lullen :P
 
ware het niet dat serieuze topics verziekt worden door mensen die het niks intereseert (zoek d'r zelf maar het groene boekje bij hoe je dat schrijft :P ) en na twee posts al beginnen te roepen om een slotje waarna onze 20.000 hulpmods als makke schapen mee gaan roepen. Hetzelfde als met spamtopics :? Denken jullie echt dat wij achterlijk zijn en dat niet zien? Het is echt niet nodig om 15x in een topic te roepen dat het spam is, dat zien we zelf ook wel.

het is interesSeert.....

vraag ik nu om een ban? O-)
 
Vragen om een slotje kan ik me soms wel eens voorstellen. Als het echt nergens meer over gaat, of mensen worden grof en persoonlijk is dat soms weleens beter.

maar vragen om een ban? Laat dat lekker aan de mods over.
 
Ik heb voor "soms" gestemd. Het zou kunnen zijn dat iemand in een topic iets zegt, wat anderen niet opvalt, of waar anderen zich niet door aangesproken voelen, maar door één of meerderen als pijnlijk of kwetsend wordt ervaren ...

dan kun je toch een mailtje sturen naar de moderators ipv in een topic gaan lopen roepen?

Eerlijk of beleefd antwoord ?


eerlijk.
 
Vragen om een slotje kan ik me soms wel eens voorstellen. Als het echt nergens meer over gaat, of mensen worden grof en persoonlijk is dat soms weleens beter.

maar vragen om een ban? Laat dat lekker aan de mods over.

Vragen om een slotje moet je ook aan de mods overlaten, maar je kunt ze altijd ergens op wijzen middels een mailtje... ;)

Het gaat dus om het gegil in een topic, wat er meestal voor zorgt dat zo'n topic een heel andere wending krijgt en het slotje idd onvermijdelijk is. Als het om het vragen van een ban gaat, ik heb zelden gezien dat iemand een ban kreeg na al die verzoeken. Dus schijnbaar heeft het weinig zin... ;)
 
Wat wel irriterend kan werken is wanneer een nieuwe member zich aanmeld en een reeds bestaand topic opnieuw opend deze meteen word verwelkomt met "slotje".

True de meeste vergeten vaak de search,maar niet iedereen is algemeen bekend met het fenomeen fora.

*Geld ook voor uitspraken als UTFS---> wees sociaal post dan de link naar het bestaande topic meteen ff.. ;) (De search hier werkt ook niet 100%..niet iedereen heeft zin/tijd om 400 topics af te struinen,soms is een nieuw topic sneller beantwoord).

En het feit dat straks elk topic wel bestaat en we alleen nog maar in bestaande topics kunnen posten en geen nieuwe meer kunnen verzinnen/maken.. :+ :P


Over het bannen:

Mja sommige mensen verdienen hem,sommige zijn borderline.
Af en toe zie je ook weleens een meningsverschil uitlopen op een aankomende flamewar.. en dat begint er ook iemand te roepen "ban".

Tja niet iedereen is/denkt hetzelfde..das nog geen reden om iemand eraf te trappen.

Anyways beschaafder is het idd als er via mail gecorrespondeerd word i.p.v. een topic te verzieken en als er 1 schaap iets gepost heeft,niet meteen als kudde dieren reageren door het 400x te quoten.

:)
 
dan kun je toch een mailtje sturen naar de moderators ipv in een topic gaan lopen roepen?

Vragen om een slotje moet je ook aan de mods overlaten, maar je kunt ze altijd ergens op wijzen middels een mailtje... ;)
Vragen om een slotje is idd misschien niet de goede manier, maar ik hou er ook niet van om buiten het topic om te "klikken". Persoonlijk vind ik het beter om in het topic mijn ongenoegen te uiten. Uitgebreid ingaan op de redenen van je ongenoegen heeft meestal het effect dat het topic een andere wending krijgt waar niemand op zit te wachten. Vragen om een slotje is imho een redelijk directe (misschien iets te botte) manier, en is iig wel open naar de users die in dat topic hebben gepost.
 
Vragen om een slotje is idd misschien niet de goede manier, maar ik hou er ook niet van om buiten het topic om te "klikken". Persoonlijk vind ik het beter om in het topic mijn ongenoegen te uiten. Uitgebreid ingaan op de redenen van je ongenoegen heeft meestal het effect dat het topic een andere wending krijgt waar niemand op zit te wachten. Vragen om een slotje is imho een redelijk directe (misschien iets te botte) manier, en is iig wel open naar de users die in dat topic hebben gepost.

Je kunt ook in een topic je ongenoegen ergens over uiten, maar dan hoef je niet gelijk met de botte bijl erin te hakken (SLOTJUH). Ook dan laat je je mening open naar de andere users en ondertussen kun je mods wijzen op dat topic middels een mailtje. Dat is niet per definitie klikken, eerder een nette wijze om de mods aan te geven dat er ergens storm op komst is. Tenslotte kunnen de mods niet overal aanwezig zijn... ;)
 
Wat wel irriterend kan werken is wanneer een nieuwe member zich aanmeld en een reeds bestaand topic opnieuw opend deze meteen word verwelkomt met "slotje".

True de meeste vergeten vaak de search,maar niet iedereen is algemeen bekend met het fenomeen fora.

*Geld ook voor uitspraken als UTFS---> wees sociaal post dan de link naar het bestaande topic meteen ff.. ;) (De search hier werkt ook niet 100%..niet iedereen heeft zin/tijd om 400 topics af te struinen,soms is een nieuw topic sneller beantwoord).

En het feit dat straks elk topic wel bestaat en we alleen nog maar in bestaande topics kunnen posten en geen nieuwe meer kunnen verzinnen/maken.. :+ :P


Over het bannen:

Mja sommige mensen verdienen hem,sommige zijn borderline.
Af en toe zie je ook weleens een meningsverschil uitlopen op een aankomende flamewar.. en dat begint er ook iemand te roepen "ban".

Tja niet iedereen is/denkt hetzelfde..das nog geen reden om iemand eraf te trappen.

Anyways beschaafder is het idd als er via mail gecorrespondeerd word i.p.v. een topic te verzieken en als er 1 schaap iets gepost heeft,niet meteen als kudde dieren reageren door het 400x te quoten.

:)

boo.gif


bann.gif
ban.gif


:+
 
Je kunt ook in een topic je ongenoegen ergens over uiten, maar dan hoef je niet gelijk met de botte bijl erin te hakken (SLOTJUH). Ook dan laat je je mening open naar de andere users en ondertussen kun je mods wijzen op dat topic middels een mailtje. Dat is niet per definitie klikken, eerder een nette wijze om de mods aan te geven dat er ergens storm op komst is. Tenslotte kunnen de mods niet overal aanwezig zijn... ;)

Ik ben het met je eens dat de manier waarop om een slotje geroepen wordt ook vaak subtieler kan. Maar zoals jezelf al zegt, mailen naar een modje heeft als nadeel dat de meeste modjes niet 24/7 op MF aanwezig zijn.

Misschien kan banaan wel een "slotjes-alert" inbouwen dat gelijk bij alle modjes een waarschuwing geeft als ergens om een slotje geroepen wordt :)
krijg je nog meer topics met 5 abussjes erop ;)
 
Ik ben het met je eens dat de manier waarop om een slotje geroepen wordt ook vaak subtieler kan. Maar zoals jezelf al zegt, mailen naar een modje heeft als nadeel dat de meeste modjes niet 24/7 op MF aanwezig zijn.

Misschien kan banaan wel een "slotjes-alert" inbouwen dat gelijk bij alle modjes een waarschuwing geeft als ergens om een slotje geroepen wordt :)
krijg je nog meer topics met 5 abussjes erop ;)

believe me.. mailtjes zien we doorgaans sneller dan het nodeloos geroep om slotjes. We kijken nu eenmaal niet 24/7 in élk topic, maar mailboxen worden regelmatig gelezen en is dus een veel effectievere manier om een modje iets mede te delen. ;)
 
Ik ben het met je eens dat de manier waarop om een slotje geroepen wordt ook vaak subtieler kan. Maar zoals jezelf al zegt, mailen naar een modje heeft als nadeel dat de meeste modjes niet 24/7 op MF aanwezig zijn.
Als iedereen met problemen of opmerkingen naar crew@motor-forum.nl zou mailen, dan wordt het een stuk sneller gelezen. Roepen in topics heeft nul komma nul zin. Het is irritant en voegt niets aan een topic toe, behalve dat je er 20.000 koeien achteraan krijgt die ook nog even om een slotje moeten loeien.

Dussuh, I'm with viccie. ;)
 
believe me.. mailtjes zien we doorgaans sneller dan het nodeloos geroep om slotjes. We kijken nu eenmaal niet 24/7 in élk topic, maar mailboxen worden regelmatig gelezen en is dus een veel effectievere manier om een modje iets mede te delen. ;)

Om hier ff op in te haken, is een centraal mailadres in zo'n geval niet makkelijker? Zo'n vergaarbak waar alle mods in kijken, omdat sommige van jullie de neiging hebben onzichtbaar te zijn en het dus niet altijd te volgens wie er online is en wie het "slachtoffer" voor een mailtje is... :?


[edit]Damn! Die prutser met zijn slimme opmerkingen ook... B|


ps. Viccie: je kan nog ergens wat editten, ik vind de score nu zo in je nadeel... ;)
 
Misschien een optie om vanuit het topic sneller een mailtje te kunnen maken, inclusief de link naar het topic en automatisch de verantwoordelijke mod voor dat gedeelte van het forum????

Nu moet je eerst kijken, wie de verantwoordelijke is.
Waar zijn/haar profiel is.
Wat voor email adres erin staat (copy&paste gaat niet, dus overschrijven).
Nieuwe browser openen (of email pakket starten.. what ever you use).
niet vergeten om welke topic het ging.. URL copy&pasten

Dit kan je dan ook gebruiken voor als je ergens niet mee eens bent.
(ALS je het ergens niet mee eens bent).

just my 2 cents (en aangezien die afgeschaft worden, geen centen van mij) +)
 
Als iedereen met problemen of opmerkingen naar crew@motor-forum.nl zou mailen, dan wordt het een stuk sneller gelezen. Roepen in topics heeft nul komma nul zin. Het is irritant en voegt niets aan een topic toe, behalve dat je er 20.000 koeien achteraan krijgt die ook nog even om een slotje moeten loeien.

Dussuh, I'm with viccie. ;)
Tssk, tssk, die crewleden trekken ook altijd één lijn ;)
Maar ik weet iig waar ik moet zijn als ik eens om een slotje zit te springen *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan