Vragen over de Bandit 600N

Geek

MF'er
21 jun 2004
45
0
Groningen
Dag allemaal. Ik heb een tijdje geleden mijn A'tje gehaald, en ben nu op zoek naar een motor. Ik zoek een goede allround motor, en heb mijn oog nu laten vallen op een Bandit 600... Ik heb nog wel een paar vragen waar jullie vast het antwoord op weten.

Persoonlijk vindt ik de 600N(aked) mooier dan de S. Maar een kuipje is wel lekker met langere ritten denk ik. Is het kuipje van de S er makkelijk af te halen, en ziet ie er dan uit als een N?
Koffers lijken me ook wel handig. Nu heb ik ze al wel gezien met topkoffers, maar niet met zijkoffers. Is dit überhaupt mogelijk? Wat kost een topkoffer of geheel setje eigenlijk?

Alvast bedankt.

Groet,

Geek.

Als je een naakte mooier vind, waarom koop je die niet dan, je kan altijd nog een ruitje kopen die je erop kan zetten :) .

Neem een N! Een S vind ik echt niet mooi.

Als je een windschermpje wilt dan kan je altijd eentje los kopen en erop monteren! Die zien er ook heel mooi uit!

Tsja, ruitje later kan mischien nog wel. Maar wil toch graag weten hoe de S er zonder kuipje uitziet... Het aanbod aan 2e hands bandits wordt ook meteen veel groter als de S er bij komt ;)

de kuip is inderdaad makkelijk te verwijderen, je hebt dan alleen wel een andere koplamp nodig.
En bij het oude model bandit(voor 2000)heb je dezelfde tellers als die van de naked uitvoering, de nieuwere hebben de tellers in de kuip zitten die ben je dus ook kwijt als je die verwijdert.

En die koffers aan de zijkant is ook mogelijk maar de prijs moet je me niet vragen want dat weet ik niet precies,wat ik wel weet is dat het een kapitaal is

Als je van de ouwe S de kuip afhaald dan heb je inderdaad identiek dezelfde bike als de N. Je moet er dan wel nog een koplamp op monteren en hou er rekening mee dat als je originele stukken gebruikt dit wel eens duur kan uitvallen. Ik ben zelf na een schuiven met m'n bandit 600 S bezig om deze naked te maken. De originele koplamp kost al iets van een 400 Euro. Bij mij komen er dus van die kleine dubbele lampjes op. Dat in combinatie met nog wat andere leuke speeltjes zoals een sportstuurtje, andere spiegeltjes e.d. geven ook nog een mooi resultaat. Ik zou zeggen kijk eens in het bandit600-topic, daarvindt je heel wat info.

Ik heb zelf een paar jaar op een 600N gereden, en heb het ruitje nooit gemist eigenlijk. Kruissnelheden tot 140 km/u zijn goed te doen. Ik zou ook een N kopen en wanneer je later toch een ruitje wilt kun je er altijd nog één opzetten.

Hmm... Dat van die koplamp is wel jammer. 400 euro is me wat te gortig.
Naked rijden lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n probleem. Uitschieters boven de 130 zullen meestal toch kort zijn.. Alleen mijn instructeur én een kerel bij een motorzaak begonnen hard te lachen toen ik zei dat ik een naked wilde "we spreken je over een jaar nog wel een keer". Boeiuh...

Nog wel een vraagje over de koffers. Ik heb al wat rond gekeken op het net, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken. Kan iemand me een beetje op weg helpen?

Tnx,

Geek.

Hmm... Dat van die koplamp is wel jammer. 400 euro is me wat te gortig.
Naked rijden lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n probleem. Uitschieters boven de 130 zullen meestal toch kort zijn.. Alleen mijn instructeur én een kerel bij een motorzaak begonnen hard te lachen toen ik zei dat ik een naked wilde "we spreken je over een jaar nog wel een keer". Boeiuh...

Ik rij zelf ook naked (SV650) en rij regelmatig probleemloos 170 op de snelweg. Ook een uur achtereen en ik heb nergens last van. Het is gewoon wat je gewend bent... ;)

Tuurlijk, achter een schermpje scheelt behoorlijk. Maar je kan het ook zo zien, van al dat tegen de wind in boxen wordt je bere sterk... :) :) :)

Nog wel een vraagje over de koffers. Ik heb al wat rond gekeken op het net, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken. Kan iemand me een beetje op weg helpen?

Wat wil dan weten? Kijk welke systemen er voor jouw motor leverbaar zijn, hoe de bevestigingen van het kofferrek zijn, welke koffergrootte je nodig hebten dan moet je gewoon afwegen wat voor jou het beste is. Vaak moet je ook nog je bevestiging van je knipperlichten aanpassen.

De goedkoopste zijkoffers die ik hier vind zijn van motodetail, 42 liter groot en kosten 59,95 per stuk.

Andere fabrikanten zijn o.a.: Hepco & Becker, Givi, Kappa

groeten,

Harris

400 euro voor een koplamp :+

ik denk dat het rond de 50 á 80 euro is.
origineel of niet.

ik heb ff moeten zoeken maar zo'n topkuip heb ik gezien voor 175 euro, wel 2e hands, dus moet een koplamp zeker goedkoper zijn.

nieuw natuurlijk.

waar haal jij die 400 euro vandaan?
zeker een hele topkuip :+

Toch niet hoor. Als je de originele koplamp neemt met de originele bevestigingspunten dan kom net niet aan 400 Euro (ofwel heb ik een wel heel erg dure dealer). Ter vergelijking: een origineel voorspatbord daar vraagt de beste man 176 Euro voor. Rechter kuipdeel van de S versie: 250 Euro en zo kan ik nog wel eventjes verder gaan. Replica zal de lamp ongeveer 80 Euro kosten en bevestiging nog eens 20 maar die originele stukken zijn echt nie te betalen |(

Toch niet hoor. Als je de originele koplamp neemt met de originele bevestigingspunten dan kom net niet aan 400 Euro (ofwel heb ik een wel heel erg dure dealer). Ter vergelijking: een origineel voorspatbord daar vraagt de beste man 176 Euro voor. Rechter kuipdeel van de S versie: 250 Euro en zo kan ik nog wel eventjes verder gaan. Replica zal de lamp ongeveer 80 Euro kosten en bevestiging nog eens 20 maar die originele stukken zijn echt nie te betalen |(
een origineel spatbord op kleur kost 105,- euro die lamp rond de 200,- en dan gaat het om en koplamp voor de naked versie en niet voor een kuiplamp want die is idd duurder

een origineel spatbord op kleur kost 105,- euro die lamp rond de 200,- en dan gaat het om en koplamp voor de naked versie en niet voor een kuiplamp want die is idd duurder

Ik wordt dus zwaar beduveld |( Heb hier een offerte liggen voor het herstellen van mijn bandit en het voorspatbord kost weldegelijk 176 Euro ...

@ -=B12=- ik zet in mijn profiel mijn e-mail adres beschikbaar. Kan je even contact met me opnemen. Ik wil graag wat meer weten over die prijzen.

Laatst bewerkt:
Ik wordt dus zwaar beduveld |( Heb hier een offerte liggen voor het herstellen van mijn bandit en het voorspatbord kost weldegelijk 176 Euro ...

@ -=B12=- ik zet in mijn profiel mijn e-mail adres beschikbaar. Kan je even contact met me opnemen. Ik wil graag wat meer weten over die prijzen.
er valt over die prijzen weinig te zeggen behalve dat dit bij mijn dealer zo was voor een jaar terug dus dit mag niet meer dan zo'n 20 euro verschillen
ik zou eens bij een exclusive suzuki dealer langs gaan

He B12, heb de link naar je bike even bekeken.. Ziet er erg mooi uit :)
Mischien een domme vraag, maar wat zijn tailrisers en wat is een undertail? Voor zover ik kan zien mis je alleen je "achterspatbord". Van welk jaar is de jouwe eigenlijk?

er valt over die prijzen weinig te zeggen behalve dat dit bij mijn dealer zo was voor een jaar terug dus dit mag niet meer dan zo'n 20 euro verschillen
ik zou eens bij een exclusive suzuki dealer langs gaan

Het is een exclusieve dealer en ik heb het ook bij andere nagevraagd, het kost overal rond de 170 euro |( Dit is wel in België. Zou het kunnen dat de prijzen bij ons een stuk hoger zijn?

Terug
Bovenaan Onderaan