Vragen over de zx10r gen 1 over het tunen

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo,

Ik heb een gen 1 zx10r standaard zou die 175pk moeten hebben aan de krukas, ik zie dat de nieuwere generaties rond de 200pk hebben. Ik heb gezien dat ze grotere gaskleppen hebben en ze hebben. Iets meer compressie.


Mijn vraag, wat zou ik kunnen veranderen om meer vermogen uit mijn gen 1 uit te krijgen? Ik heb al een pc met ontsteking module maar ik hoorde dat een ecu flash beter zou zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dan kan ik verder want alles ligt uit elkaar nu.
 
Hallo,

Ik heb een gen 1 zx10r standaard zou die 175pk moeten hebben aan de krukas, ik zie dat de nieuwere generaties rond de 200pk hebben. Ik heb gezien dat ze grotere gaskleppen hebben en ze hebben. Iets meer compressie.


Mijn vraag, wat zou ik kunnen veranderen om meer vermogen uit mijn gen 1 uit te krijgen? Ik heb al een pc met ontsteking module maar ik hoorde dat een ecu flash beter zou zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dan kan ik verder want alles ligt uit elkaar nu.

Een ECU flash gaat je geen 25 pk brengen . Was het allemaal maar zo simpel.

Zet je motor maar weer gauw in elkaar ,175pk is meer dan voldoende om vooruit te komen.
 
Met 100 pk kom je ook goed vooruit, maar niet iedereen heeft dezelfde behoefte.
A&A had destijds kant en klare supercharger kits voor de gen1. Kostte iets van $3800,-
Ik weet niet of ze nog steeds leverbaar zijn.
 
Hallo,

Ik heb een gen 1 zx10r standaard zou die 175pk moeten hebben aan de krukas, ik zie dat de nieuwere generaties rond de 200pk hebben. Ik heb gezien dat ze grotere gaskleppen hebben en ze hebben. Iets meer compressie.


Mijn vraag, wat zou ik kunnen veranderen om meer vermogen uit mijn gen 1 uit te krijgen? Ik heb al een pc met ontsteking module maar ik hoorde dat een ecu flash beter zou zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dan kan ik verder want alles ligt uit elkaar nu.
Breng je blok naar Mile Pajic in Gendringen (Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning), laat direct voorbochten op maat maken, reken ongeveer EUR 2000,- af, laat de motor daarna op de ECU afstellen, reken nog een keertje een paar honderd af en je hebt een motor die ongeveer meedoet met de nieuwe superbikes.

En ja, ik heb er ervaring mee. Zelf een ZX10R gen 1 op deze manier laten aanpakken.

Aan het einde van de rit zul je merken dat het vermogen met deze geometrie best lastig is.
 
Dit, en vermoedelijk betrouwbaarder als de TS vanalles zelf wil doen.
Je zou beter direct voor een turbo/supercharger gaan en 250+pk.
okee al met al is N/A Tunen moeilijk. Kan een standaard motorblok 250pk aan zonder dat er lagers kapot gaan? Ik ben nu wel aan het twijvelen hoor je zet me aan het twijfelen haha... Kan ik met de pc en onstekingsmodule het aan het lopend krijgen daarmee? of moet die een flash krijgen?
 
Nee ik ken hem niet, een lid van het forum?

Trouwens vraagje tussen door. Weet jij of je een gen 2 motor aan het lopend kan krijgen met de ecu van een gen 1
?
Breng je blok naar Mile Pajic in Gendringen (Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning), laat direct voorbochten op maat maken, reken ongeveer EUR xxxx,- af, laat de motor daarna op de ECU afstellen, reken nog een keertje een paar honderd af en je hebt een motor die ongeveer meedoet met de nieuwe superbikes.
 
Wat wil je daarmee bereiken?
Scheelt niet zo veel inderdaad, een gen 2/3 is ook niet echt een wonder qua vermogen:
diagramm-kawasaki_zx10r-jpg-1166086-jpg.145723


Als je al een swap wil doen moet je minimaal een gen 4 pakken wil je het uberhaupt in positieve zin kunnen merken:
mrd_tt_doppeltoptest-wasaki-zx-10r_leistung-jpg-1184532-jpg.145724


Maar ook daarbij, wat is het doel? Een '04/gen1 heeft als voordeel dat hij bij elk toerental wakker is, de '08/gen3 is al een schaap in wolfskleren als je bij het verkeerde toerental start, dat is bij een '11/gen4 nog erger. Op straat ben je het beste af met een gen 1...
 
Laatst bewerkt:
Los je het maar beperkt mee op, 1/2 zijn bij gen 1-3 super lang waardoor je een veel kleinere eindoverbrenging moet gebruiken, maar omdat ze een extreme close ratio bak hebben gebruikt betekent dat meteen een flinke reductie in topsnelheid. Bij een S1000 is de 1 2.1* zo kort als de 6, bij een zx10r(gen 1-3) is dat iets minder dan 2*, de gen 4 is nog erger en zit op <1.93*. Wil je je gen 4 net zo sterk krijgen op straat als een gen 1 zit je dus met een motor die 250 o.i.d. haalt :') .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan