Vragen over een honda cb250n

Beese4heese

MF'er
25 jul 2005
31
0
Rotterdam
Heeey!

Ik heb een honda cb250n gezien,het is mijn eerste motor en ik begin klein.

Maar deze heeft nu 39000 km op de teller,en komt uit 1979.Hij is helemaal in orde.

Maar mijn vraag is dus aan de kenners,kan ik hier denk je nog beetje mee,rijden metdeze km stand.Of gaat ie bij 40000 kapoet.Het is ook een beetje om te sleutelen.

En wat zijn de verborgen gebreken van zo`n ding?En waar moet ik op letten.

En de laatste vraag zijn er een nog een beetje onderdelen voor te krijgen.


Ik moet er 375 euro voor betalen.


Ik hoor het wel :W
 
Heeey!

Ik heb een honda cb250n gezien,het is mijn eerste motor en ik begin klein.

Maar deze heeft nu 39000 km op de teller,en komt uit 1979.Hij is helemaal in orde.

Maar mijn vraag is dus aan de kenners,kan ik hier denk je nog beetje mee,rijden metdeze km stand.Of gaat ie bij 40000 kapoet.Het is ook een beetje om te sleutelen.

En wat zijn de verborgen gebreken van zo`n ding?En waar moet ik op letten.

En de laatste vraag zijn er een nog een beetje onderdelen voor te krijgen.


Ik moet er 375 euro voor betalen.


Ik hoor het wel :W

Leuk motortje om mee te beginnen, makkelijk sleutelen. Als ie goed loopt, maar vooral goed onderhouden is, dan is 40.000km niks. Kan je er makkelijk nog 20.000 mee rijden. Maar ja, km-stand zegt niet zo heel veel. Onderdelen volop te krijgen. Let op klapperende nokkenasketting(spanner). De CV-carburateurs zijn in mijn ogen @&^%*! Slecht af te stellen...
 
Dat van de carbs had ik al vaker gehoord,maar die nokas ketting is dus belangrijk.


Iemand nog meer tips ik wil hem morgen gaan halen. *D
 
Welke olie kan ik het beste in me honda gooien 4 takt......


En wat voor benzine kan ik het beste tanken,en hoef ik zelf geen mengsmering te maken?
 
Hahaha, geintje zeker.

Honda heeft bij mijn weten al heel gauw besloten om te gaan 4takten, oke racers oude stijl en enkele crossers daargelaten, pfff net op tijd.

Hij is van na 1969, dan kan ie loodvrij normaal hebben, dus Euro 95 :(

Olie, wat staat er op de vuldop/peilstok, vermoedelijk iets van 10W40. Gebruik geen vol-syntheet, maar half of gewone mineraal.
 
Hahaha, geintje zeker.

Honda heeft bij mijn weten al heel gauw besloten om te gaan 4takten, oke racers oude stijl en enkele crossers daargelaten, pfff net op tijd.

Hij is van na 1969, dan kan ie loodvrij normaal hebben, dus Euro 95 :(

Olie, wat staat er op de vuldop/peilstok, vermoedelijk iets van 10W40. Gebruik geen vol-syntheet, maar half of gewone mineraal.
:( = :) :?

Ik gebruik lekkere minerale olie van Belray, echt prima spul :Y
 
:X Volgens mij het Jos z'n motorrijbewijs langer dan jij hoor ouwe.....jap. :W

Zeg wel effe goed lezen, we hadden het over het aanschaffen van normale benzine loodvrij, dat tankte ik al in mijn Golf type I uit 1980, ja zo oud ben ik al dus. In Duitschland kon dat nog alnge tijd nadat er hier alleen nog maar Euro95 was. Dat bedoelde ik, uiteraard heeft Jos al veel langer zijn rijbewijs, maar ik zou al zwaar mogen rijden. 8-)
 
Zeg wel effe goed lezen, we hadden het over het aanschaffen van normale benzine loodvrij, dat tankte ik al in mijn Golf type I uit 1980, ja zo oud ben ik al dus. In Duitschland kon dat nog alnge tijd nadat er hier alleen nog maar Euro95 was. Dat bedoelde ik, uiteraard heeft Jos al veel langer zijn rijbewijs, maar ik zou al zwaar mogen rijden. 8-)
Altijd het laatste woord willen hebben he, die OudeJap :P

Ik heb straks nog wel een mooie zware motor voor je in de aanbieding hoor, moet alleen nog ff goed gaan lopen... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan