Hoi allemaal,
Voor oudere motoren zijn er ombouwkitjes voor electronische ontsteking in de aanbieding.(beckselectronica, mz-b etc)
Vaak wordt een vervoegingsdinges tot 3000 rpm(daarna niet meer?) in graden vermeld, dus dat moet je dan denk ik omrekenen naar jouw motor of het met de voorgeschreven aantal mm voor TDC klopt..
Nu heb ik wel eens gelezen over het gebruik van een electr. ontst. module van een auto.(tientje op de sloop)
Maar hoe weet je de vervroeging? is dat bij alle motoren min of meer een vast gegeven??
M.A.W., kun je 'een' electr. onsteking van willekeurig type inbouwen, stationair afstellen op het BDP (of een fractie ervoor) en er van uitgaan dat verder in het toerentraject de vonk niet veel te vroeg/laat komt??
Voor oudere motoren zijn er ombouwkitjes voor electronische ontsteking in de aanbieding.(beckselectronica, mz-b etc)
Vaak wordt een vervoegingsdinges tot 3000 rpm(daarna niet meer?) in graden vermeld, dus dat moet je dan denk ik omrekenen naar jouw motor of het met de voorgeschreven aantal mm voor TDC klopt..
Nu heb ik wel eens gelezen over het gebruik van een electr. ontst. module van een auto.(tientje op de sloop)
Maar hoe weet je de vervroeging? is dat bij alle motoren min of meer een vast gegeven??
M.A.W., kun je 'een' electr. onsteking van willekeurig type inbouwen, stationair afstellen op het BDP (of een fractie ervoor) en er van uitgaan dat verder in het toerentraject de vonk niet veel te vroeg/laat komt??