vragen over honda vfr 400 r

JtM

MF'er
2 okt 2004
238
0
hallo ik wil strax beginnen met motorrijden. kheb nog geen motor maar ik heb wel idee wat ik wil een honda vfr 400 r maar ik heb een paar vraagjes:

- wat zijn de voor en nadelen van de honda
- is ie legaal op 25kw te krijgen
- wel model kun je het beste kopen.
- is het verstandig om d'r eentje te kopen als beginnend motorrijder.
 
hallo ik wil strax beginnen met motorrijden. kheb nog geen motor maar ik heb wel idee wat ik wil een honda vfr 400 r maar ik heb een paar vraagjes:

- wat zijn de voor en nadelen van de honda
- is ie legaal op 25kw te krijgen
- wel model kun je het beste kopen.
- is het verstandig om d'r eentje te kopen als beginnend motorrijder.


Of ie legaal op 25Kw te verkrijgen is weet ik niet. Wel kan dit een probleem geven. Een uitdraai is niet voldoende. Een DLD versie kopen met 25Kw op de papieren zou een oplossing kunnen zijn.

Nadeel is het dure onderhoud. Onderdelen zijn heel moeilijk aan te komen, en de slijtage delen zijn prijzig (luchtfilter/bougies)

Het betreft wel een leuke motorfiets, laten we dat voorop stellen. Ik heb er 2 gehad. Zou ze alleen niet als 25Kw willen rijden. En als je een beperkt budget hebt, zou ik een andere motor overweten.
 
ey bedankt, maar wat is dan een leuke btj sporttieve motor om mee te beginne? met minder duur onderhoud
 
Kameraad van me (zit hier ook op het forum) heeft er ook 1 en heeft al 22000 probleemloze kilometers gereden. heb er zelf ook even op mogen rijden en het heeft wel een lekker soepel blok.

op 25kw is het zeker wel te doen!
 
hallo ik wil strax beginnen met motorrijden. kheb nog geen motor maar ik heb wel idee wat ik wil een honda vfr 400 r maar ik heb een paar vraagjes:

- wat zijn de voor en nadelen van de honda
- is ie legaal op 25kw te krijgen
- wel model kun je het beste kopen.
- is het verstandig om d'r eentje te kopen als beginnend motorrijder.

Voordelen, hij is licht, ziet er ook uit, stuurt gewoon geweldig, is ideaal voor 25kw periode, maar ook daarna als je gewoon een leuke stuurfiets wil, met niet teveel vermogen.
Nadeelen, Ze op 25kw krijgen is lastig, sommig onderhoud is duur, ahoewel het echt niet zo heel veel scheeld met andere motoren
Kortom, als je het mij vraagt, de perfecte keuze (op een zxr na dan he ;) )

Nee, hij is niet via de RWD "legaal" op 25kw te krijgen, wel via export/import of testbankuitdraai. Hier: 25kW: de veelgestelde vragen kan je daar alles over lezen.

Volgens mij zijn ze allemaal wel ook, maar ga liever voor de NC30, de NC24 ziet er niet uit! (is mijn (on)beschijden mening)

Als je een sportieve motor wil kopen is een 400 de meest ideaale fiets om te beginnen! (ook als je eerst op 25kw moet)
 
alleen is het motorblok van de nc24 sterker dan de nc30 en hij is niet zo moeilijk op 25kw te krijgen das heel simpel dan moet je heb alleen nog laten keuren
 
Kameraad van me (zit hier ook op het forum) heeft er ook 1 en heeft al 22000 probleemloze kilometers gereden. heb er zelf ook even op mogen rijden en het heeft wel een lekker soepel blok.

op 25kw is het zeker wel te doen!

ok bedankt, hoe heet je kameraad op dit mf zodat ik een paar vraagjes aan em kan stellen over de honda bvd
 
alleen is het motorblok van de nc24 sterker dan de nc30 en hij is niet zo moeilijk op 25kw te krijgen das heel simpel dan moet je heb alleen nog laten keuren

owke.. maar ik denk dat de keuring een btj een probleem word want als je duz een ongeluk veroorzaakt kan de verzekering moeilijk gaan doen
 
owke.. maar ik denk dat de keuring een btj een probleem word want als je duz een ongeluk veroorzaakt kan de verzekering moeilijk gaan doen
je kan het altijd zelf navragen nooit op andere afgaan we hebben hier een nc24 in de box staan is ook een 25kwtje
en bij de rdw kan je bijna alles laten keuren
 
is er stouwens ook een club, internetsite waar ik meer info kan vinden?
 
de beruchte NC30kerel :+ ... heeft ook een topic staan waar niemand hem gelooft maar ik heb toch echt bij hem achterop gezeten en klopt wel wat ie zegt, dat ding kan trouwens ook nog netjes door de bocht!!
 
kom op... als je gat zeggen dat nc30kerel niet konstant uit zijn nek lult, dan neem ik jou ook niet meer serieus hoor :+
 
nouja ik heb bij hem achterop gezeten. bijna 190 op de teller gehaald en heb ook zn vermogen uitdraai gezien, en heb ook gezien (zelfs gefilmd) dat ie zn stepjes aan de grond rijd.

En als je mij niet geloofd dan weet ik het ook niet meer !! })
 
De 400 is zeker een leuke fiets om mee te starten, en onderhoud?
Ach, olie en dergelijke is net zo duur als bij een andere motorfiets.Alleen is het luchtfilter ietsjes duurder, en kleppen stellen, maar hoevaak doe je dat.
Het geluid maakt dat meer dan goed!

Kijk eens op www.vfroc.nl --> forum daar zijn allemaal VFR liefhebbers.

greetz Tom
 
hallo ik wil strax beginnen met motorrijden. kheb nog geen motor maar ik heb wel idee wat ik wil een honda vfr 400 r maar ik heb een paar vraagjes:

- wat zijn de voor en nadelen van de honda
- is ie legaal op 25kw te krijgen
- wel model kun je het beste kopen.
- is het verstandig om d'r eentje te kopen als beginnend motorrijder.


ik heb dus een 25kw vfr400r gehad. het 'nieuwste' modelletje, namelijk de nc30.

- voordelen: - ziet er erg leuk uit. veel mensen zie je kijken.
- het v4 blok is foolproef, ijzersterk.
- het v4 karakter betekend dat het vermogen mooi uitgesmeerd wordt.
- stuurt messcherp.
- nadelen: - niet officieel 25kw te krijgen
- lange 1e versnelling dus vanuit stilstand niet snel. boven de 8000 rpm is het feest.
- je moet niet langer zijn dan 185, anders gaat het niet lekker zitten.

- hij is dus niet legaal op 25kw te krijgen. ik had hem voor 200 euro laten begrenzen met de vermogensuitdraai.

- ligt totaal aan je budget en smaak. ik vind persoonlijk de nc30 veel mooier. maar hij is ook duurder. je ziet prijzen tussen de 3000 en 4000+. mijn vfr400r uit 89 met 34000 km ging voor 3000 de deur uit. erg waardevast dus.

- ja. relatief weinig vermogen, stuurt als een mes door de boter, en zal je ook niet snel verrassen. ik heb me er kostelijk op vermaakt. :)


het je nou meer vragen of wil je gewoon meer te weten komen over de vfr, kom dan naar www.400cc.nl. heb ik toendertijd met wat andere 400ccers opgericht. ik zit er nu nog met mn 600cc, omdat het er super gezellig is :)

owja, en nog wat pics van mn vorige.

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php

album_pic.php
 
ik heb dus een 25kw vfr400r gehad. het 'nieuwste' modelletje, namelijk de nc30.

- voordelen: - ziet er erg leuk uit. veel mensen zie je kijken.
- het v4 blok is foolproef, ijzersterk.
- het v4 karakter betekend dat het vermogen mooi uitgesmeerd wordt.
- stuurt messcherp.
- nadelen: - niet officieel 25kw te krijgen
- lange 1e versnelling dus vanuit stilstand niet snel. boven de 8000 rpm is het feest.
- je moet niet langer zijn dan 185, anders gaat het niet lekker zitten.

- hij is dus niet legaal op 25kw te krijgen. ik had hem voor 200 euro laten begrenzen met de vermogensuitdraai.

- ligt totaal aan je budget en smaak. ik vind persoonlijk de nc30 veel mooier. maar hij is ook duurder. je ziet prijzen tussen de 3000 en 4000+. mijn vfr400r uit 89 met 34000 km ging voor 3000 de deur uit. erg waardevast dus.

- ja. relatief weinig vermogen, stuurt als een mes door de boter, en zal je ook niet snel verrassen. ik heb me er kostelijk op vermaakt. :)


het je nou meer vragen of wil je gewoon meer te weten komen over de vfr, kom dan naar www.400cc.nl. heb ik toendertijd met wat andere 400ccers opgericht. ik zit er nu nog met mn 600cc, omdat het er super gezellig is :)

owja, en nog wat pics van mn vorige.

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

ey bedank,
maar hij is duz niet legaal op 25kw te krijgen doet de politie daar ook wat mee bij een controle? en doet de verzekering ook niet al te moeilijk? de nc30 vind ik zelf ook de mooiste maarja je zegt het al wel duurder....
 
ey bedank,
maar hij is duz niet legaal op 25kw te krijgen doet de politie daar ook wat mee bij een controle? en doet de verzekering ook niet al te moeilijk? de nc30 vind ik zelf ook de mooiste maarja je zegt het al wel duurder....


verzekering doet niet moeilijk.
politie wel, als je alleen een uitdraai hebt :X
toevallig ben ik juni aangehouden, en heb daarvoor een boete gehad. ik mocht niet meer verder rijden. laatst kreeg ik hem binnen. 200 euro.
en ik rij nog steeds rond :X (verzekering wet er van en zegt dat alles ok is, dat heb ik zelfs zwart op wit.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan