Vragen over mijn Yamaha FZ 750

FZHans

MF'er
14 dec 2001
46
0
Warnsveld
Onlangs heb ik een Yamaha FZ 750 uit 1985 gekocht.
Het is een originele Japanse import (1FM).
Nu heb ik gehoord dat het motorvermogen van zo\'n Japanse uitvoering kleiner is dan die van een Europese uitvoering. Klopt dat en wat is het vermogen van zo\'n Japaner dan?
Mijn tweede vraag gaat over de remschijven.
Op dit type zitten geventileerde schijven.
Wanneer moet ik die vervangen en wat is de minimale schijfdikte?
 
Het motorvermogen van een japanner kan inderdaad kleiner zijn dan van een exportmodel. Ik heb een Honda NS400R van 1986 en het verschil tussen japans en europees in vermogen is toch een goede 20pk. (+/-50 ipv 72). Wat het bij jou zou uitmaken weet ik niet maar het kan wel veel schelen.

Over de schijven weet ik enkel dat als er teveel reliëf (groeven) opzit, ze vervangen moeten worden. Een werkplaatshandboek kan je anders zeker wel de nodige info over de dikte geven.
 
elke fabrikant geeft per type motorfiets de minimale schijfdikte op. vraag het aan de impoteur, dealer of (koop)raadpleeg een reparatiewerkplaats handboek.
als je de remschijven vervangt MOET je ook de remblokken vervangen.
 
De minimum schijfdikte staat meestal ergens op de basis van de schijf gegraveerd.
Mijn ZXR400 was ook een Jap import. Deze was begrensd tot 180 km/h. Gewoon even kilometerteller openen en fotocelletje eruit nemen. Wel aangesloten laten anders trekt hij niet meer volledig door.
groeten,
:]
 
De minimum schijfdikte staat meestal ergens op de basis van de schijf gegraveerd.
Mijn ZXR400 was ook een Jap import. Deze was begrensd tot 180 km/h. Gewoon even kilometerteller openen en fotocelletje eruit nemen. Wel aangesloten laten anders trekt hij niet meer volledig door.
groeten,
:]

Sorry voor het omhooghalen van dit topic, maar ik ben ook van plan een fz 750 japanner te kopen. Bij de motorzaak zeiden ze ook dat ze bij de km teller wat konden veranderen, zodat hij wel voluit liep en ook door de teller (teller gaat maar tot 180 in japan)

Maar de vraag is dan eigelijk, als je die begrenzer eruit haalt, heb je dan ook de volledige PK's weer terug?
Op motorbikes.be zag ik namelijk dat een japans model maar 77pk heeft, en de europese versies 100 of 110 PK
 
ja daar kan ik de sectie "documenten" niet openen om 1 of andere reden, kom steeds op een soort algemene site terecht.
Staat het daar ergens tussen de documenten dan of waar moet ik daar zoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan