Vragen over rijbewijs

DeKzW@bBer_NL

Rookie
26 nov 2004
20
0
Den Haag
Ik heb een vraag over het Motorrijbewijs , dit is wat ik tot nu toe weet mischien wel helemaal fout maarja verbeter me dan maar; :] :]
als je 18 jaar bent kun je een motorijbewijs halen tot en met 25KW right? Licht rijbewijs ook wel genoemd.. maar ik ben gek van supersport motoren en daar heb je dus een zwaar bewijs voor nodig maar je zit 2 jaar aan die van 25kw vast.
En k heb ook weer ergens gehoord dat je ervaring moet opdoen als je zwaar wilt gaan rijden.
en dan nog een vraag gaat zon 25kw na 2 jaar automatisch over naar ene zwaar rijbewijs en mag je dan meteen bijvoorbeeld op een MV agusta f4 of een Triump Daytona 650-2005? of moet je dan opnieuw je motorrijbewijs gaan halen???
Plz Respond want ben nu ff totaal de weg kwijt |( |( |( |( |( |(
 
Als je voor je 21ste je rbw haalt, moet je 2 jaar licht rijden. Jij wil graag SS dus neem je een snelle 400 cc tellende jap (bv vfr400 nc), als je dan zwaar mag haal je de 'begrenzer' eraf en heb je ineens het dubbele vermogen *D (30 > 60pk).
Dan rij je nog es een a twee 2 jaar met je 60 pk voordat je aan een brulboei begint, easy as that my friend.
 
Je zwaar rijbewijs gaat exact 2 jaar na het behalen van je rijbewijs in. De datum staat ook al ingevuld en je hoeft ook niet meer langs het gemeentekantoor ervoor. Dus om 00.00 uur kun je op een zware motor stappen.


Maar er zit een MAAR aan zoals je al velen hebt horen roepen op dit forum. Begin licht te rijden en bouw het langzaam op. Niet van 25Kw meteen naar 160 Pk of iets dergelijks. In het begin is iedere motor snel. En leren sturen kun je veel beter op een lichte motor.
 
Ok dan bedankt dat maakt veel helder.. dus als ik het goed snap kan ik als ik op mijn 18e mijn 25kw/lichtmotorrijbewijs haal kan ik dus op mijn 20ste op een bijvoorbeeld Triumph 650-2005?? maar dat raad je niet aan omdat je het moet opbouwen right??? :} :} :}
 
>>>> Algemene Motorpraat

Niet echt een technische vraag, hé. ;)

Overigens zijn er zat SS motoren op 25kW te krijgen, hoor. Met name de 400cc en 600cc sportmotoren zijn (vrijwel) allemaal ook in 25kW te vinden.

En ik denk dat je na 2 jaar op 25kW zelf wel kunt bepalen waar je dan aan toe bent. Volvermogen 600CC (100-120pk), 750cc of misschien wel een 1000.
 
Ik heb in juni 2003 mijn motor rijbewijs gehaald maarja was nog geen 21 jaartjes.
Ben dus op een Aprilia 125 cc begonnen maar z'on 2takt vindt ik toch niet echt prettig rijden dus weg ermeen
Moet nu dus nog 7 maanden op een lichte motor rijden.
De oplossing: Wij nemen een kawasaki ZXR 400 en laten hem knijpen.
Wat een verschil is dat.
Echt ik zou maar ff ervaring op doen op een lichte motor.
 
Ik heb in juni 2003 mijn motor rijbewijs gehaald maarja was nog geen 21 jaartjes.
Ben dus op een Aprilia 125 cc begonnen maar z'on 2takt vindt ik toch niet echt prettig rijden dus weg ermeen
Moet nu dus nog 7 maanden op een lichte motor rijden.
De oplossing: Wij nemen een kawasaki ZXR 400 en laten hem knijpen.
Wat een verschil is dat.
Echt ik zou maar ff ervaring op doen op een lichte motor.

250cc zou prettiger rijden (wel geknepen) dan de 125cc ;)
maar voor de rest kies een motor waar je je goed bij voelt *D
 
Nu een schakel brommer kopen. Als je 21 ben spoed cursus doen van 10 dagen daarna een ZX10 of gsxr1000 kopen en klaar is Kees. :9

wel lief blijven voor em he :+

gewoon lekker je rijbewijs halen.. >> 25 kw motor kopen --> 2 jaartjes rustig aan rijden.. lekker rijervaring opdoen.. dan zit je strax veel relaxter op n supersport.. na 25 kw eerst is onbegrensd 600tje en daarna doorgaan voor n 1000

enne met 25 kw rij je ook iedere auto eruit... (qua acceleratie dan he) tis genoeg om je te vermaken op dijkjes en binnenwegen.. :]

k heb zelf nu n 25 kw SV 650S na 25 kw eerst onbegrensd laten maken en dan verder kijken voor n R6 of n cbr 600 (RR misch) pas over n paar jaar gaan denken aan groter materiaal.. een goeie bocht rijden geeft mij nl een grotere kick dan met 200 over n snelweg crossen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan