vragen over schakelmeganisme

Norty

Rookie
5 feb 2008
8
0
kerkrade
hoi heeft misschien iemand een antwoord op de vraag of ik met mijn r1 (2002) het schakel meganisme kan omdraaien zodat ik naar onder opschakel en naar boven afschakel??

MvGr Silvio
 
Meestal is dat slechts een kwestie van het heveltje op de versnellingsbak omdraaien, als ie nu naar voren wijst dan dus naar achteren laten wijzen. Op die manier beweegt het heveltje contra aan wat je gewend bent en schakelt de bak dus "andersom".
 
ok maar heb ik daar dan genoeg plaats voor bij het blok ? en gaat dat stangetje dan niet zover naar boven dat ik te krapbij het frame kom te zitten ?
Tja, dat moet je even bekijken...

Eigenlijk hoeft de schakelstang niet eens los, haal gewoon het bovenste heveltje los van de as, en monteer hem de andere kant op wijzend terwijl je het schakelpedaal op de gewenste hoogte houdt.
Nu moet je voorzichtig proberen of alles vrij loopt en niets het frame raakt.

Als de hevel iets raakt moet je hem zo monteren dat hij in de uiterste stand net vrij is, daarna moet je de schakelstang opnieuw afstellen om het pedaaltje op de juiste hoogte te krijgen.

Redelijk logisch lijkt me...
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of het lukt met de orginele schakelset
:^
Bij sommige R1's kun je het heveltje zo omdraaien maar bij de 2002 versie zit het asje akelig dicht bij het frame...
Blijft over dat je de stang op een ander draaipunt aan het pedaal bevestigt maar ook dat lijkt niet te kunnen met de originele set, zo te zien is er geen ruimte voor de stang...
 
Terug
Bovenaan Onderaan