Vragen over termen als snelgas

TheMauster

MF veteraan
25 jul 2005
21.175
8
Rotterdam ergens
Facebook
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een circuit fiets en nu heb ik wat vragen over de termen die gebruikt worden voor extra's op circuit fietsen en dan vooral wat het is wat het doen en misschien hoe het werkt, heb zelf al wat gegoogled maar heb het hier tch maar neer geplept

1 snelgas, sneller gasrespons bij gasgeven?
2 Stompgrip -- das tegen het vergeleiden bij gas geven en remmen, dit zit op je tank
3 Explosafe -- dit zit in je tank was vroeger verplicht bij zac races maar nou niet meer(heb ik me laten vertelen)? tegen klotsen en explosie van de tank bij zware crashes

4 clip-ons, was daar dan anders aan dan je standaard clip-ons?


Bedankt alvast :)
 
1 = grootere gaskoker. daarom heb je een kleinere slag met je gas nodig om van gas dicht naar volgas tegaan.

2= soort grip pads voor op je tank zodat je betere grip heb op je tank. zodat je niet naar voren schuift bij het hard aanremmen en niet van je motor pleurt bij extreem afhangen.

3= explosafe is een soort schuim in je tank tegen het klotsen van de benzine volgens mij..
 
Laatst bewerkt:
race clip-ons hebben vaak losse buizen dat als je valt en hij breekt je alleen een andere buis erin doet en je kan weer rijden
 
kon ik ook, maar wat ze op het net hebben staan is net een stukkie boven me budget -O-

ben overegens aan het kijken voor een gsx-r en nou twijfel ik tussen een 600 of een 750cctje
heb afgelopen jaar op me straat fiets gereden een srad 600cc en dit was wel fijn maar jah als je de bocht uit komt zie je iedereen weg knallen B|
 
Laatst bewerkt:
henks motor store wilde ik inderdaad even langs gaan...

JVP moet ik ook maar doen wel een van gehoord *O*

Als je John van jvp even doorgeeft wat je budget is kan die misschien wel wat voor je opsnorren. Hij krijgt regelmatig mailtjes van racers die hun spullen willen verkopen via hem. Gister liet hij me nog een zx6r van 03 of 04 zien voor 4500E met allerlei extra's.

Moet je het wel snel doen, want vrijdag is ie al op vakantie...
Succes
 
Als je John van jvp even doorgeeft wat je budget is kan die misschien wel wat voor je opsnorren. Hij krijgt regelmatig mailtjes van racers die hun spullen willen verkopen via hem. Gister liet hij me nog een zx6r van 03 of 04 zien voor 4500E met allerlei extra's.

Moet je het wel snel doen, want vrijdag is ie al op vakantie...
Succes

thanx ik denk dat ik dinsdag effe een rondje rij, waardenburg en dan door naar ede :Y
 
foto vergeten |(

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan