Vragen rond brandstofpomp voor injectie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Ik heb thuis injectoren van een yamaha R6 maar ik zie hier geen retour leiding aan, er zit wel iets bij de leiding maar is dit een druk regelaar?

Zie namelijk geen terug koppeling?

dsc01417oi.jpg


Hoe wordt dan de druk geregeld van de brandstof pomp?

Ik heb namelijk een externe brandstofpomp nodig geschikt voor deze injectoren (zonder re tourleiding), deze brandstofpomp moet ook nog over een pwm regeling beschikken.

De pwm regeling, zijn deze ook in 5V type beschikbaar en wat is het amperage?

Of moet dat steeds over de 12V draad gebeuren want in dat geval moet ik een transistor plaats om via de pwm van de arduino de pomp te kunnen regelen.

Zijn er standaard auto's met externe brandstof pomp en pwm regeling?

Nog een bijkomstig vraagje over ketting en tandwielen.

Voor mijn suzuki heb ik een 530 ketting maar het ducati wiel dat ik wil plaatsen heeft tandwielen geschikt voor een 525 ketting.

Kan ik dan een 525 tandwiel plaatsen mits de steek het zelfde is?

Ketting heeft dan wel meer zijdelingse speling maar kan dit kwaad?

Of is een 525 set dan toch beter?

Groeten,
Benjamin
 
Maar waarom stel je dan nog vragen?
Maak het werkend en op de testbank met dat apparaat.
Dan laat je hier de testbankuitdraai zien van al je afzonderlijke testen, de test met alles opgebouwd en de test van de standaardmotor.
Of twijfel je nog een beetje?
 
Omdat ik geen ervaring heb met injectie, laat staan injectoren gebruiken als elektrische gestuurde powerjets voor brandstof verrijking bij overdruk?

Daarom deze vragen.

Kwa pomp en drukregelaar heb ik al genoeg informatie.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je toch veel hooi op je vork genomen. Hoe ga je die injectoren in godsnaam aansturen? Gewoon rechtstreeks aansluiten op de arduino? Of een relais ertussen? Je gaat nog tegen een hoop elektronische problemen oplopen.
 
Omdat ik geen ervaring heb met injectie, laat staan injectoren gebruiken als elektrische gestuurde powerjets voor brandstof verrijking bij overdruk?

Daarom deze vragen.

lol.

op heel deze aardkloot lopen er toch héél veel kl**thommels rond, maar er is (correktie : was O-) ) volgens mij geen enkele dom genoeg om een perfekt goedkoop betrouwbaar toegelaten systeem om zeep te gaan helpen met een kompleet van de pot gerukt idee om 2 verschillende systemen op 1 motorblok te bouwen die allebei perfekt het volledige takenpakket kunnen vervullen maar beide afwisselend te gaan gebruiken en te denken dat hij dat wel "effe vanachter zijn pc-ke" tot een goed eind gaat brengen.

ik snap dan ook niet waarom je vragen hebt naar info over iets dat gewoonweg niet bestaat |(

verder probeer je een systeem specifiek voor 2-takten over te zetten naar 4-takten. waarschijnlijk omdat je geen flauw benul hebt van 2-takten en nog veel minder van power jets. en ja : dat is een uitdaging naar u ! waarom gebruiken ze powerjets bij 2-takten ?
 
Maar als je ram-air hebt, waarom zou je de vlotterkamerbeluchting dan NIET op je airbox aansluiten?
Dat hoort daarop aangesloten te worden.

Wat ik eerder zei, je maakt een ingewikkelde "oplossing" voor een probleem dat er niet is!


Uitdagingen zijn het. Problemen bestaan niet.

Er komen ook heel wat rondjes op het circuit aan voor BennieBoy want er zijn geen windtunnels die hij kan gebruiken om zijn ram air dinges in te gaan testen.
Misschien dat ie nog eens leert rijden.
En als ie dat een beetje kan rijden door die vele rondes ervaring schrijft ie de tijdswinst waarschijnlijk op al z'n technisch hoogwaardige aanpassingen af. :W

8-)
 
Uitdagingen zijn het. Problemen bestaan niet.

Er komen ook heel wat rondjes op het circuit aan voor BennieBoy want er zijn geen windtunnels die hij kan gebruiken om zijn ram air dinges in te gaan testen.
Misschien dat ie nog eens leert rijden.
En als ie dat een beetje kan rijden door die vele rondes ervaring schrijft ie de tijdswinst waarschijnlijk op al z'n technisch hoogwaardige aanpassingen af. :W

8-)
Uiteindelijk gaat het om het resultaat of niet soms? ;)
 
En na als je dan na al die inspanning en investeringen in tijd en geld de boel toch een beetje draaiend hebt rij je nog steeds op een met alle respect oud lomp hok op het circuit.

voor de rest ben ik er vast van overtuigd dat de hele motorwereld tot nu heeft zitten slapen, en jij de ultieme oplossing hebt gevonden.
 
En na als je dan na al die inspanning en investeringen in tijd en geld de boel toch een beetje draaiend hebt rij je nog steeds op een met alle respect oud lomp hok op het circuit.

voor de rest ben ik er vast van overtuigd dat de hele motorwereld tot nu heeft zitten slapen, en jij de ultieme oplossing hebt gevonden.


Het bekende wiel opnieuw uitvinden maar dat was al tig keer neer getikt geloof ik.

Hoe is het eigenlijk met dat sexy achterwiel afgelopen B ?

8-)
 
Lees nog eens wat ik plaatste, 1mb overdruk.

overdruk is de hogere druk dan luchtdruk.

Dacht jij nu 1mb absolute druk, dat is bijna vacuüm?

jan: de druk sensor die ik nu heb is geen absolute druk sensor. Deze meet 2 drukken, namelijk atmosferisch (referentie) en overdruk. Er wordt een vergelijking gemaakt tussen atmosferische en overdruk en dat geeft een bepaalde spanning in milivolt.

Als ik de vlotterkamer beluchting gewoon op atmosferisch laat heb je toch na een tijd kans dat de benzine ommeduur uiit de vlotterkamer beluchting begint te komen?

Ik heb een benzinepomp voor mijn carburateurs die 0.3-0.5 bar druk steekt.

Want in de carburateur doorlaat heerst hogere druk dan atmosferisch.

Vlotterkamerbeluchting bij een carburateur moet niet naar de luchtfilterkast maar riching de inlaat van de topkuip omdat er bij geen ram-air er een onderdruk in zou kunnen heersen (weer druk verschil). Ik heb ook 2 kanalen voorzien in de inlaat van mijn topkuip.

Consent Form | Sport Rider

[afbeelding]


Dank je wel voorde les meet en regeltechniek....... het is dat ik hier al een paar jaar ervaring mee heb anders zou ik echt mijn best doen om het je uit te leggen maar....... je weet het zelf heel goed... :W :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan