Vragen rondom herkeuring WOK-Status

Ik laat m even open, ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen :)
bierenchips.gif
 
TS kreeg een WOK -> ik begreep altijd dat je dan niet meer mag rijden. Mocht TS dan wel naar huis rijden? Volgens mij niet nl.
Zou ook inhouden dat je vervoer/aanhanger moet regelen om bij het rdw te komen.

En had de agent dat dan ook niet aan TS moeten melden dat hij niet meer mocht rijden?
 
Ik denk dat het bij een wokmelding anders is als bij een voertiuigkeuring,dus niet er naar toe rijden
 
TS kreeg een WOK -> ik begreep altijd dat je dan niet meer mag rijden. Mocht TS dan wel naar huis rijden? Volgens mij niet nl.
Zou ook inhouden dat je vervoer/aanhanger moet regelen om bij het rdw te komen.

En had de agent dat dan ook niet aan TS moeten melden dat hij niet meer mocht rijden?
Natuurlijk mag je dan niet meer rijden,wat een verhaal

Kreeg van de agent te horen dat ik een paar uur de tijd had om naar huis te rijden daarna laten staan tot hij opnieuw gekeurd was
 
En die agenten lachen in die auto. We hebben deze jongen goed in zijn broek laten schijten. _O-
Krijg ondertussen steeds meer het idee dat dit nu het geval is haha :) zitten op dag 5 en er is nog steeds geen wok bekend bij het RDW
 
Ik denk dat het bij een wokmelding anders is als bij een voertiuigkeuring,dus niet er naar toe rijden
Ben er ondertussen wel achter dat je bij een WOK-Melding op de keuringdag zelf naar het RDW Station mag rijden. Echter moet je de snelste route pakken van je woonadres en mag je hier niet van afwijken.
 
Om een WOK aan te melden bij de RDW moeten ze op het bureau nogal wat handelingen op de computer verrichten. Kans dat er wat tussen is gekomen en dat dit vergeten is. (Of luiheid...) Dit kan je bij de RDW opvragen. (En geen kans op slapende honden wakker te maken, want zonder de ondertekende verklaring kan de RDW niks.)
 
Zou nog maar niet te vrolijk worden,best kans dat ze achterlopen met de papieren,heb ik ook een keer meegemaakt met een
inbraak,op het bureau wisten ze van niks en de agent die alles moest regelen had een paar dagen vrij,heeft uiteindelijk
nog een aantal dagen geduurd voordat ik het rapport kreeg.
 
Volgens mij kan je de WOK status ook niet meer online zien bij de RDW. Dit omdat er misbruik van werd gemaakt.

Zie: WOK-status niet meer in open voertuigdata | RDW

Onderin staat dit:
Op de website van de RDW, www.rdw.nl, en in de RDW voertuigapp is de actuele WOK-status nog wel te zien. In deze toepassingen kunnen alleen enkelvoudige kentekens bevraagd worden, die bovendien niet geautomatiseerd bevraagd en opgeslagen kunnen worden. Om verwarring te voorkomen krijgt dit gegeven de naam “Verbod om te rijden over de weg.”

Zou dus nog wel moeten werken.

Krijg ondertussen steeds meer het idee dat dit nu het geval is haha :) zitten op dag 5 en er is nog steeds geen wok bekend bij het RDW

Zou mooi zijn, maar hoe weet je dit nu zeker. Wanneer je nu gaat rijden en het klopt wel heb je een probleem.
Dit moet toch ergens te controleren zijn???

Je kunt met je Digid inloggen bij het rdw, misschien zie je meer dan
 
Beste luitjes van Motorforum,

Helaas heb ik gister een WOK-Status ontvangen voor het ontbreken van de DB-Killer in mijn einddemper
Dit is een Euro 3 gekeurde einddemper indien je gebruik maakt van de DB-Killer. Nu vroeg ik mij af of mijn uitlaat door de herkeuring kom indien ik mijn DB-Killer opnieuw installeer of is er de kans dat deze alsnog wordt afgewezen ondanks dat deze is E gekeurd? Ik heb al even door het wettenoverzicht gebladerd op wetten.overheid.nl maar kon het zo 1,2,3 niet duidelijk vinden!

Naast de uitlaat heb ik ook verstelbare rem en koppelingshendels en bar end mirrors zullen deze worden goedgekeurd of moeten de originele er op?

Hoor het graag als jullie meer weten!

Groet,

Ruben

Zeer waarschijnlijk krijg je een geluidstest, en als het niet boven een bepaalde grens komt is het ok.
En met een beetje geluk heb je een gast die het niet veel kan schelen en geeft een slinger aan het gas, en is het goed...

Niet te bang zijn, zie het als een licht veredelde APK.
Mijn kentekenbewijs is ooit ingenomen, en mijn auto moest opnieuw gekeurd worden (RDW), daarom heb ik hier ervaring mee..
 
Zeer waarschijnlijk krijg je een geluidstest, en als het niet boven een bepaalde grens komt is het ok.
En met een beetje geluk heb je een gast die het niet veel kan schelen en geeft een slinger aan het gas, en is het goed...

Niet te bang zijn, zie het als een licht veredelde APK.
Mijn kentekenbewijs is ooit ingenomen, en mijn auto moest opnieuw gekeurd worden (RDW), daarom heb ik hier ervaring mee..
Of iemand die van het weekend in de tuin van z’n dijkhuisje zit...😳
 
Terug
Bovenaan Onderaan