Vragen van een aantal studenten doe mee ;)

TUdelft_gp3

Rookie
12 mei 2006
15
0
Delft
Dag allemaal,

Wij zijn een vijftal studenten van de technische universiteit in Delft. Momenteel zijn wij bezig met een onderzoek voor een van onze vakken (Customer research in New Product Development). Voor dit onderzoek hebben wij een motor product gekozen. Het probleem wat wij momenteel hebben, is dat wij niet veel mensen kennen die in het bezit zijn van een motorrijbewijs. Vandaar deze post op dit forum.

Graag zouden wij aan de hand van een online vragenlijst willen weten wat jullie van het product vinden. Dit zal ongeveer 6 a 7 minuten duren. Wij hopen dat er zoveel mogelijk mensen, die in het bezit zijn van een motorrijbewijs hieraan deelnemen.

Vanwege de internationale orientatie van dit vak, is de vragenlijst in het engels opgemaakt. Klik op onderstaande link om de vragenlijst in te vullen.

http://questions.netq.nl/nq.cfm?q=e081c0b1-2bf0-a000-c403-85b07c71fdc2

Alvast hartstikke bedankt voor het invullen!

met vriendelijke groet,

Team 3
 
tipje: Als je research doet naat je customers, doe dat dan in hun moerstaal, da's much more customer friendly zeg maar ;) (of zijn we te lui om ff te vertalen? )
 
tipje: Als je research doet naat je customers, doe dat dan in hun moerstaal, da's much more customer friendly zeg maar ;) (of zijn we te lui om ff te vertalen? )


Hoi Giz,

De vragenlijst was in eerste plaats ook in het nederlands maar, omdat wij als groep (bestaande uit zowel nederlandse als internationale studenten) gezamelijk de data moeten analyseren is engels hiervoor het meest geschikt.

groetjes,

team 3
 
Hoi Giz,

De vragenlijst was in eerste plaats ook in het nederlands maar, omdat wij als groep (bestaande uit zowel nederlandse als internationale studenten) gezamelijk de data moeten analyseren is engels hiervoor het meest geschikt.

groetjes,

team 3

Maakt het lastig voor jullie, maar hoe denk je dat andere bedrijven dat doen met vragenlijsten :?
 
Heb hem halverwege afgekapt :Z

- Geen idee hoeveel vragen er nog komen
- Geen idee hoeveel tijd het nog in beslag gaat nemen
- Het engels is echt te Nederlands
 
Ja wat moet je ervan zeggen he.
Heb je een mooi desboard neem je niet eens ff de tijd om er naar te kijken beetje zonde van je geld dan. :)

Maar geod het zal wel veiliger zijn :)
 
Tipje:
Doe het in het nederlands met een linkie er boven in de trant van

If you would like to fill out this questionaire in English press here

Helemaal lullig is dat wanneer je een vraag niet beantwoord je daarop wordt gewezen met een nederlandse tekst

Je zult maar geen nederlands spreken. Zit je daar te staren naar die rode letters -O-

En idd. Het engels kan beter en geef aan welke vraag je zit en hoeveel er nog komen.

Maak ook niet zo veel vragen verplicht. Of geef een optie van geen mening o.i.d

Laatste en dan hou ik op te zeiken. Haal dat vreselijke irritante amerikaanse reclamfilmpje er af.
 
Maakt het lastig voor jullie, maar hoe denk je dat andere bedrijven dat doen met vragenlijsten :?


Hi Giz,

Uiteraard zullen bedrijven de vragenlijst opstellen in de taal wat men daar in dat land spreekt. Misschien was het ook wel beter geweest om een nederlandse vragenlijst te posten maar er is bewust gekozen om het in het engels te maken (voor het gemak in het analyseren).

Maar onze vraag ging niet over een engelse of nederlandse vragenlijst opstellen, maar over jouw mening vam het product. Je bent absoluut niet verplicht om het in te vullen maar met jouw eventuele ervaring en kennis van motor rijden (waar wij geinteresseerd in zijn) kan dit een interessante bijdrage kunnen leveren aan ons onderzoek.

Groetjes,

Team 3
 
Iets beter onderzoek naar de modellen mag ook ;)

Deze valt gewoon onder supersport namelijk ipv sporttour ;)
E09B7D222BF0A000C405F1E68B4382B1.jpg
 
Tipje:
Doe het in het nederlands met een linkie er boven in de trant vanHelemaal lullig is dat wanneer je een vraag niet beantwoord je daarop wordt gewezen met een nederlandse tekst

Je zult maar geen nederlands spreken. Zit je daar te staren naar die rode letters -O-

En idd. Het engels kan beter en geef aan welke vraag je zit en hoeveel er nog komen.

Maak ook niet zo veel vragen verplicht. Of geef een optie van geen mening o.i.d

Laatste en dan hou ik op te zeiken. Haal dat vreselijke irritante amerikaanse reclamfilmpje er af.

Hoi Sjoske,

Bedankt voor je tips.

- Kennelijk hebben wij (en ons testpaneel) toch nog een aantal bugs over het hoofd gezien.
- Op zich is het geen probleem dat de rode letters verschijnen in het nederlands zijn; wij onderzoeken het namelijk voor de nederlandse markt,dus nederlandse motorrijders.
- Het filmpje is uiteraard nodig om je enig idee te geven over welk product wij het hebben en hoe het gepresenteerd wordt door de fabrikant. Mocht je het filmpje al gezien hebben dan kon je op "verder" klikken.
- Dat er nogal wat verplichte antwoorden waren om de data goed mee te nemen in het analyseren van de gegevens. Er is op het eind een mogelijkheid om je commentaar te leveren, zodat wij hier ook rekening mee houden.

In ieder geval bedankt voor het invullen en je commentaar.

groeten,

Team 3
 
Iets beter onderzoek naar de modellen mag ook ;)

Deze valt gewoon onder supersport namelijk ipv sporttour ;)
(Afbeelding)

Hoi MarcoZ,

Opgesteld door een aantal motorrijders en zij gaven ook aan dat het voor de een persoon een sporttour is en voor de ander een supersport. Er was ook een optie om je eigen motor in te vullen en aan te geven tot welke motor "type" het behoort.

Bedankt voor je reactie & commentaar

Groeten,

Team 3
 
- Op zich is het geen probleem dat de rode letters verschijnen in het nederlands zijn; wij onderzoeken het namelijk voor de nederlandse markt,dus nederlandse motorrijders.

Dus waarom dan in Engels :?

- Het filmpje is uiteraard nodig om je enig idee te geven over welk product wij het hebben en hoe het gepresenteerd wordt door de fabrikant. Mocht je het filmpje al gezien hebben dan kon je op "verder" klikken.

Had het filmpje nog niet gezien en wist ook niet precies waar het over ging

Denk dat er meer manieren zijn om dit te laten zien en dat kan op een betere manier als nu, filmpje komt nogal schreeuwerig op me over. Dit is imho meer een quik en dirty oplossing ;)

- Dat er nogal wat verplichte antwoorden waren om de data goed mee te nemen in het analyseren van de gegevens. Er is op het eind een mogelijkheid om je commentaar te leveren, zodat wij hier ook rekening mee houden.

Een aantal vragen zag ik zelf niet zo veel het nut van in dus vandaar dat ik het dan vervelend vond dat ik toch iets in moest vullen ipv snel door te kunnen gaan.

Misschien dat jullie dan toch nog een keer naar de vraagstelling kunnen kijken of die niet wat efficienter kan :)

In ieder geval bedankt voor het invullen en je commentaar.

Graag gedaan :Y
 
Test gedaan maar ik heb me enorm ge-irriteerd aan de test.... :r
 
Hoi MarcoZ,

Opgesteld door een aantal motorrijders en zij gaven ook aan dat het voor de een persoon een sporttour is en voor de ander een supersport. Er was ook een optie om je eigen motor in te vullen en aan te geven tot welke motor "type" het behoort.

Bedankt voor je reactie & commentaar

Groeten,

Team 3
Ik heb Hayden nog nooit op zn RCV door de polder zien toeren hoor. :? :X :N
 
Waarom voelt dat filmpje zo nep (amerikaans) aan? ik heb er zo m'n twijfels over..
 
danweer heb je excusses voor het engels afgewisseld met excusses voor het nederlands ??

En dan ook nog doodleuk verklaren dat je m niet in het nederlands vertaald omdat het dan voor jullie te lastig is??
Voor mij is het dan te lastig om het in het engels te lezen.

Als je wat van een ander vraagt mag je daar best wat moeite voor doen, het is tenslotte in JOU belang....???
 
Ik zat elke x te w8en op de zin:
"Maar wacht, er is nog meer!! Als je nu besteld krijg je GRATIS...." :P :)

Hehe, idd. Ik zat nog te wachten tot die gast zijn helm af zou doen en begon met:

"Hi there, I'm Mike and I have something amazing to show you. It will fuck up your helmet and you look completely ridiculous while riding your bike. Every GTI-driver with his cap backwards will now laugh at you even before spinning of at the traffic lights. Order now and the first fifty new entries will receive the second for half the price"
 
Terug
Bovenaan Onderaan