Vragen van een aantal studenten doe mee ;)

Pfff, denk dat de meeste mensen wel een beetje "onderzoekjes-moe" worden. De een na de andere student vind forums een makkelijke manier om snel een enquete of vragenlijst rond te laten gaan. Daar waar vroeger de drempel hoger lag en meer moeite moest worden gedaan om zo een onderzoek uit te voeren.

Verder had je als service natuurlijk ook de vragenlijst in het Nederlands kunnen maken en de antwoorden daarachter vanzelf in het engels laten vertalen, als je snapt wat ik bedoel. Dat wij bijvoorbeeld "Ja" invullen en dat jij dan doorkrijgt dat het "Yes" is voor je Engelstalige medestudenten. Maarjah, wellicht denk ik te makkelijk en moet studie natuurlijk niet teveel tijd innemen :+

En verder tjah, mij teveel moeite sorry ;)
 
Heren, doe het volgende keer aub NIET in het steenkolen-engels.....
Succes verder met je onderzoek.

Euh, heren? Ahum: Alex, Jennifer, Jun, Li, Vicky (laatste p vh onderzoek :o )



Wil die Sjaak op die bike wel eens een wheelie zien maken met dat ding op!

Nah ja idd suc6 vrdr
 
Pfff, denk dat de meeste mensen wel een beetje "onderzoekjes-moe" worden. De een na de andere student vind forums een makkelijke manier om snel een enquete of vragenlijst rond te laten gaan. Daar waar vroeger de drempel hoger lag en meer moeite moest worden gedaan om zo een onderzoek uit te voeren.

En verder tjah, mij teveel moeite sorry ;)

Tja, snap wat je bedoelt maar internet is natuurlijk wel een ideaal medium om onder een diverse populatie je enquete af te nemen. Naar mijn mening is het zelfs representatiever dan wanneer je fysiek tussen 12 en 5 in de 'gemiddelde' stad gaat staan om enquetes af te nemen......

Moest vorig jaar mijn afstudeeronderzoek doen en kwam er na een 200-tal enquetes achter dat in mijn steekproef nauwelijks mensen tussen de 25 en 45 zaten. Dus om dat op te lossen s'avonds gaan enqueteren rondom tennisbanen. Dit was voor mij en voor hun (geen zin in bullshit na je werkdag terwijl je je hobby beoefent) niet ideaal. Een enquete via internet invullen vind een dergelijk doelgroep echter vaak een veel minder groot probleem.
 
Ik heb 'm ingevuld. Paar opmerkingen:
- Ik stoorde me niet aan het Engels
- Kostte me weinig tijd
- Product is cool maar zou niet in het zicht moeten zitten. Ziet er gewoon raar uit zo'n ding op je helm!
- Veel succes! Ben zelf van huis uit ook ontwerper en zeg daarom dit: HIJ MOET NIET ZICHTBAAR ZIJN!! Maar ja...hij is nu eenmaal al ontworpen. '(
 
Dag allemaal,

Wij zijn een vijftal studenten van de technische universiteit in Delft. Momenteel zijn wij bezig met een onderzoek voor een van onze vakken (Customer research in New Product Development).


"Customer Research" valt of staat met de presentatie

...en daar schieten jullie aardig in tekort
ik had nog liever m'n antwoorden in een tekstfile willen toevoegen
Lijkt wel alsof de "customer" meer moeite moet doen voor jullie onderzoek als dat
jullie aan moeite erin hebben gestoken

denk maar zo "het gaat erom hoe je het verpakt"
daarna maakt het niet uit dat er stront in blijkt te zitten


Nog een nadeel voor jullie is dat deze "Amazing discovery" vorig jaar al uitgebreid
is besproken, de animo om er nog een keer diep over na te denken is dus laag
 
van kakkers (in wording) had ik toch wel een hoger niveau engels verw8.
Geeft mij meer het gevoel dat jullie ff makkelijk wat studie punten willen verzamelen.
Gooi er nog maar wat kreten doorheen als; enquete, internet, on-line, internationaal en hopen dat dat genoeg stroop is rond de monden van professoren en leraren.
Ach wat maak ik me druk, let but sit. :+
 
Pfff, denk dat de meeste mensen wel een beetje "onderzoekjes-moe" worden. De een na de andere student vind forums een makkelijke manier om snel een enquete of vragenlijst rond te laten gaan. Daar waar vroeger de drempel hoger lag en meer moeite moest worden gedaan om zo een onderzoek uit te voeren.

Verder had je als service natuurlijk ook de vragenlijst in het Nederlands kunnen maken en de antwoorden daarachter vanzelf in het engels laten vertalen, als je snapt wat ik bedoel. Dat wij bijvoorbeeld "Ja" invullen en dat jij dan doorkrijgt dat het "Yes" is voor je Engelstalige medestudenten. Maarjah, wellicht denk ik te makkelijk en moet studie natuurlijk niet teveel tijd innemen :+

En verder tjah, mij teveel moeite sorry ;)

Iedereen die heeft meegedaan harstikke bedankt! Wij hadden niet verwacht dat men zo snel zou reageren..geweldig!

Phat,

Ondanks dat het engels is, jij bent zelf vrij om te beslissen of je de enquete invult.
Wat je echter beweert over extra services over het vertalen en dat studeren niet teveel tijd mag kosten, is niet geheel op zijn plaats.
Laat ons dit verduidelijken.
Een voorbeeld wat betreft de vertaling;
In de vragenlijst komen er zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt open vragen voor. Als er bijvoorbeeld 80 of 90 verschillende meningen zijn opgeschreven, dan ben je uiteraard genoodzaakt om te categoriseren (waar zou enig verband kunnen liggen). Om eerst nog een vertaling uit te voeren en dit nog eens te verduidelijken naar je medestudenten vraagt iets meer tijd dan wanneer het in het engels is. Dit totale project heeft/had een totale tijdsduur van 2 maanden dus je moet ergens grenzen stellen hoe dit gaat aanpakken. Of dit dan de "makkelijk" manier is die wij dan gekozen hebben, dat laat ik aan jou over.

Wat studie betreft;
Dat wij gekozen hebben om een vragenlijst hier op het forum te plaatsen wil niet zeggen dat wij niet de makkelijkste weg gekozen hebben. Wij kennen gewoon simpelweg niet voldoende mensen in onze omgeving, die een motorrijbewijs hebben. Een van de voorwaarden van een onderzoek is wel dat de resultaten komen van goede representatieve personen. Vandaar op dit motor-forum.
Motorwinkels bezoeken of beurzen konden ook een alternatieve manier zijn om informatie van representatieve groepen te vergaren. Maar dan moesten wij ver reizen en sommige teamleden waren niet in het bezit van een OV (internationale studenten), dus dat werd al gauw een lastige optie. Bovendien is de vraag of de mensen wel zitten te wachten op "nog zo'n enquete" bij motorwinkels.

Door het plaatsen van de vragenlijst op het internet is het meer toegankelijk en open en kun je het vanuit thuis invullen. Bovendien willen wij een grote groep motorrijders bereiken. En wat is dan tegenwoordig het meest geschikte medium; het internet.

Wij hopen nu dat het iets duidelijker is voor jou waarom wij engels en dit motor-forum hebben gekozen.

bedankt voor je interesse Phat en vriendelijke groet,

Team 3
 
De toegang tot de vragenlijst is geweigerd.

Er zijn diverse redenen mogelijk waarom u geen toegang krijgt tot deze vragenlijst:
U heeft de vragenlijst al eens geheel of gedeeltelijk ingevuld;
De vragenlijst die u wilt invullen is al afgesloten of is uitgeschakeld;
Er zijn al voldoende vragenlijsten ingevuld;
Er worden op dit moment werkzaamheden uitgevoerd aan de server.
Dan niet! -O-
 
toegang tot de vragenlijst is geweigerd??

Is de lijst verboden voor mensen van de concurende studie ofzo? :+ (tis maar een gokje, maarre... ID? Zit zelf in Eindhoven :) )
 
toegang tot de vragenlijst is geweigerd??

Is de lijst verboden voor mensen van de concurende studie ofzo? :+ (tis maar een gokje, maarre... ID? Zit zelf in Eindhoven :) )

Dag dj1,

Ik zou niet weten wat er gebeurd is. Zal het morgen ff bekijken

groeten,

Team 3
 
Wil ik die lijst eindelijk gaan invullen..

"De toegang tot de vragenlijst is geweigerd.
Er zijn diverse redenen mogelijk waarom u geen toegang krijgt tot deze vragenlijst:
U heeft de vragenlijst al eens geheel of gedeeltelijk ingevuld;
De vragenlijst die u wilt invullen is al afgesloten of is uitgeschakeld;
Er zijn al voldoende vragenlijsten ingevuld;
Er worden op dit moment werkzaamheden uitgevoerd aan de server."

En ik maar denken dat het in het engels was... :? :+
 
Aangezien de vragenlijst toch niet ingevult kan worden.. dan maar even een plaatje.. :+

Dus, als jullie deze idioot door de TU wijk zien racen.. even :W
full


:+ :+ :+ :+
 
I'm very sorry but I don't speek dutch. I'm wondering what this message means:
De toegang tot de vragenlijst is geweigerd.
Er zijn diverse redenen mogelijk waarom u geen toegang krijgt tot deze vragenlijst:
U heeft de vragenlijst al eens geheel of gedeeltelijk ingevuld;
De vragenlijst die u wilt invullen is al afgesloten of is uitgeschakeld;
Er zijn al voldoende vragenlijsten ingevuld;
Er worden op dit moment werkzaamheden uitgevoerd aan de server.

I didn't get any questions so what is the use of this test?

Thanks for answering in english.
 
bla bla...
Team 3

80% van de communicatie is non verbaal en gaat verloren bij een schriftelijke enquete... Mwja en een volmonidgie JA zijn hierbij beide ja.
Wanneer je dus 20% van het aantal mensen dat jullie enquete invult IRL zou interviewen, face to face, heb je dezelfde hoeveelheid betrouwbare, juiste informatie...
Jammer dat veel studenten tegenwoordig voor de online enquetes gaan... De scherpe hoekjes, die juist zo belangrijk zijn mis je hiermee volkomen...
 
Hi Giz,

Uiteraard zullen bedrijven de vragenlijst opstellen in de taal wat men daar in dat land spreekt. Misschien was het ook wel beter geweest om een nederlandse vragenlijst te posten maar er is bewust gekozen om het in het engels te maken (voor het gemak in het analyseren).

Maar onze vraag ging niet over een engelse of nederlandse vragenlijst opstellen, maar over jouw mening vam het product. Je bent absoluut niet verplicht om het in te vullen maar met jouw eventuele ervaring en kennis van motor rijden (waar wij geinteresseerd in zijn) kan dit een interessante bijdrage kunnen leveren aan ons onderzoek.

Groetjes,

Team 3


Giz??? Interessant????



tsja...
 
I'm very sorry but I don't speek dutch. I'm wondering what this message means:I didn't get any questions so what is the use of this test?

Thanks for answering in english.
Did you by any chance mean 'speak Dutch'? ;)
Thereby, your signature is Dutch, so this means you DO speak Dutch :P
Maar het ging om het idee, ik snap 'm :)
80% van de communicatie is non verbaal en gaat verloren bij een schriftelijke enquete... Mwja en een volmonidgie JA zijn hierbij beide ja.
Wanneer je dus 20% van het aantal mensen dat jullie enquete invult IRL zou interviewen, face to face, heb je dezelfde hoeveelheid betrouwbare, juiste informatie...
Jammer dat veel studenten tegenwoordig voor de online enquetes gaan... De scherpe hoekjes, die juist zo belangrijk zijn mis je hiermee volkomen...
:^ :^ HElemaal correct :}
 
80% van de communicatie is non verbaal en gaat verloren bij een schriftelijke enquete... Mwja en een volmonidgie JA zijn hierbij beide ja.
Wanneer je dus 20% van het aantal mensen dat jullie enquete invult IRL zou interviewen, face to face, heb je dezelfde hoeveelheid betrouwbare, juiste informatie...
Jammer dat veel studenten tegenwoordig voor de online enquetes gaan... De scherpe hoekjes, die juist zo belangrijk zijn mis je hiermee volkomen...


Dag Ms.Stuntie,

80/20 daar heb je helemaal gelijk in.
De vragenlijst die hier gepost is, is aan de hand van resultaten uit een voorgaand focusgroep opgesteld. Een focusgroep houdt in dat wij een kleine groep mensen (7 in ons geval) uitgenodigd hadden om te praten over het product in een experimentele ruimte. De deelnemers waren allen motorrijders, sommige met iets meer ervaring dan de andere. Interessante informatie en meningen werden gewisseld. Dit duurde bij elkaar ruim 2 uur.

Gemeld moet worden dat wij 1 focusgroup hebben uitgevoerd. Dit betekent dat dit natuurlijk niet voldoende is en niet te generaliseren valt. Meerdere focusgroups inclusief een vragenlijst online zijn uiteraard betrouwbaarder maar zoals je begrijpt is dit kostbaar(speciale onderzoeksruimtes, vergoeding), lastig te plannen (beschikbaarheid ruimte, overdag voor deelnemers)en tijd intensief(+/-2 uur overdag exclusief reistijd).

Er zijn verschillende voordelen en nadelen van beide methoden en dit zijn uiteraard ook niet de enige onderzoek methodes.

Bedankt voor je interesse en wij wensen je een heel fijn weekend

groeten,

Team 3
 
toegang tot de vragenlijst is geweigerd??

Is de lijst verboden voor mensen van de concurende studie ofzo? :+ (tis maar een gokje, maarre... ID? Zit zelf in Eindhoven :) )

Dag dj1,

Volgens ons (althans op deze pc) doet hij het weer.

Veel succes met je studie in TU eindhoven ;) en ja het is inderdaad ID/IO hehe

groeten,

Team 3
 
Terug
Bovenaan Onderaan