bjorncr125
MF'er
hallo
ik heb met mijn motor een warmloper gehad doordat de motor te heet werd.
Hij stopte er in een keer mee voor de bocht, ik kreeg hem toen niet meer aan.
Later toen ik bij de auto stond is die toch nog aangeslagen maar liep de erg slecht.
Toen ik de bougie eruit haalde kwam ik erachter dat er een stukje ijzer in de bougie zat.
Thuis dus de cilinder eraf gehaald, de zuiger was dus niet goed meer maar ook het plastic kapje wat tegen de cilinder zit was helemaal weggesmolten.
mijn eerste vraag is dus hoe kan het dat mijn motor zo warm is geworden?
de vorige eigenaar van deze motor had er een vastloper mee gehad en hij vertelde ook dat het plastic kapje van de powervalve was weggesmolten.
zou het met de powervalve te maken kunnen hebben, hoe kan ik zien of die kapot is(ik heb gehoord dat het ATAC systeem bij dit bouwjaar snel kapot gaat)?
Hoe kan ik checken of het koelsysteem het nog goed doet?
er zat nog wel genoeg kvs in dat had ik ook voor dit gebeurde ververst.
mijn motor is getuned, er staat BRS in de cilinder en in de zuiger zitten 2 kleine gaatjes die er denk ik origineel niet in horen. ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft?
ik moet wel zeggen dat de motor het wel zwaar te verduren heeft gehad, een hele mulle lange baan waar ik heel lang in hoge toeren reed. Normaal rij ik altijd een op een klein hard baantje bij mij in de buurt ben ook nog maar een beginner.
alvast heel erg bedankt
gr Björn
ik heb met mijn motor een warmloper gehad doordat de motor te heet werd.
Hij stopte er in een keer mee voor de bocht, ik kreeg hem toen niet meer aan.
Later toen ik bij de auto stond is die toch nog aangeslagen maar liep de erg slecht.
Toen ik de bougie eruit haalde kwam ik erachter dat er een stukje ijzer in de bougie zat.
Thuis dus de cilinder eraf gehaald, de zuiger was dus niet goed meer maar ook het plastic kapje wat tegen de cilinder zit was helemaal weggesmolten.
mijn eerste vraag is dus hoe kan het dat mijn motor zo warm is geworden?
de vorige eigenaar van deze motor had er een vastloper mee gehad en hij vertelde ook dat het plastic kapje van de powervalve was weggesmolten.
zou het met de powervalve te maken kunnen hebben, hoe kan ik zien of die kapot is(ik heb gehoord dat het ATAC systeem bij dit bouwjaar snel kapot gaat)?
Hoe kan ik checken of het koelsysteem het nog goed doet?
er zat nog wel genoeg kvs in dat had ik ook voor dit gebeurde ververst.
mijn motor is getuned, er staat BRS in de cilinder en in de zuiger zitten 2 kleine gaatjes die er denk ik origineel niet in horen. ik weet niet of dit er wat mee te maken heeft?
ik moet wel zeggen dat de motor het wel zwaar te verduren heeft gehad, een hele mulle lange baan waar ik heel lang in hoge toeren reed. Normaal rij ik altijd een op een klein hard baantje bij mij in de buurt ben ook nog maar een beginner.
alvast heel erg bedankt
gr Björn