Vredesmotor gestolen in Amsterdam

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
Een Indonesische motor is vannacht gestolen op de hoek Leidsegracht/Marnixstraat.

Jeffrey, de eigenaar van de BMW GS1150 uit 2000, rijdt de hele wereld door om de boodschap van vrede te verkondigen. Hij heeft inmiddels 72 landen bezocht. Zijn avonturen zijn terug te lezen op zijn website.

Na 72 landen bezocht te hebben, moet zijn motor natuurlijk weer gestolen worden in Amsterdam :(

AT5.
 
hij krijgt vast wel een nieuwe

“Iranians fixed my motorbike at no cost, saying: ‘We do not want your money, you are representing us, go for peace, we want peace’,” Polnaja told AKI.
He said he is very grateful to Iranians. His sponsors offered him a new motorbike, an offer he refused, preferring to continue his journey on the same bike once it was repaired.
 
:^ idd..

Die gast heeft van alles op die fiets meegemaakt. Het is aannemelijk om te stellen dat er een hoop emotionele waarde aan zit. Maar ach hij krijgt toch een nieuwe :+ dus wat maakt het ook uit...
 
misschien dat de dieven de motor verkopen en het geld aan een goed doel schenken haha
nee mensen moeten van elkaar spullen afblijven, en of hij nu een nieuwe motor krijgt of niet doet er niet toe.
 
Nee, want "an offer he refused, preferring to continue his journey on the same bike".

Maar we hebben deze discussie niet echt he :P

Nee, want waarschijnlijk rijdt er nu een Oostblokker of knuffelM.. op 'the same bike'.

Maar het is wel schrijnend, rij je het geciviliseerde centraal Europa binnen nadat je door landen heen bent gereden waarbij je kans maakte dat je van je fiets af werd geschoten wordt je fiets gejat.......... :( :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
dit is wereldreiziger 2 die zijn motor kwijt speelt aan criminelen in adam.
Vorig jaar of het jaar daarvoor hadden we toch nog zon gevalletje? een bmw xchallenge 450 gepikt.

Mensen vragen mij altijd of ik niet bang ben dat mijn motor gestolen zal worden ergens in een of ander ver land, de kans daartoe is volgens mij kleiner daar dan hier :')
 
Laatst bewerkt:
Iran blijkt juist één van de vriendelijkste plekken te zijn om op de motor te komen. Iedereen wordt als een gast behandeld, van gratis eten in restaurants tot gratis hulp en onderdelen voor de motor. Op advrider alleen maar positieve verhalen over Iran gelezen, de regering daargelaten...

Zeer triest dit, hopelijk wordt de motor in goede staat teruggevonden.
 
Nee, want waarschijnlijk rijdt er nu een Oostblokker of knuffelM.. op 'the same bike'.

Maar het is wel schrijnend, rij je het geciviliseerde centraal Europa binnen nadat je door landen heen bent gereden waarbij je kans maakte dat je van je fiets af werd geschoten wordt je fiets gejat.......... :( :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
:')
Net als Ghandi decennia geleden al zei: een geciviliseerd westen is een goed idee :Y
 
Wat ik dan niet snap is dat dit een nogal opvallende motor is om te jatten. Al die stickers en een buitenlands kenteken. Dat doet vermoeden dat ie meteen ergens een garage in gaat om gestript te worden.
Mijn XT is ook ooit (tijdelijk) gestolen geweest, maar dat waren joyriders die schrokken van alle media aandacht. Misschien helpt het ook bij deze motor dat ie overal in de aandacht staat. Maar ja...met een NL kenteken en die koffers/stickers eraf ziet ie eruit als elke andere GS. Zo opvallend zijn die dingen inmiddels niet meer.

Hopelijk vinden ze 'm terug.

btw: dit kan natuurlijk overal gebeuren. Er zijn talloze wereldreizigers onderweg op enig moment en wij horen natuurlijk alleen maar van de motoren die in Nederland gejat worden. Ik wed dat ze overal ter wereld wel gejat worden. Leuk trouwens dat heel veel mensen meteen een bepaalde groep aanwijzen als de mogelijk dief. Aub: gebruik nou eens een keer je hersens. Alsof Nederlanders nooit iets fout doen of nooit iets stelen. Misschien voor jullie een geruststellende gedachte om er iets 'buitenlands' van te maken, maar de grootste schurken, massamoordenaars en dieven zijn nog altijd zo blank als jullie achterwerk. Denk daar maar eens over na voordat je zo mindless een bepaalde groep apart zet als criminelen.
 
Goeie reclame ook voor Nederland.
Het land van de vrijheid zelfs zo vrij dat ze je spullen "lenen" zonder te vragen :r
 
Wat ik dan niet snap is dat dit een nogal opvallende motor is om te jatten. Al die stickers en een buitenlands kenteken.
IK heb vaker gehoord van een GS die gestolen werd om te joyriden.
Geen ene keer waren het jongens met een motorrijbewijs. De ballen verstand ervan.
(natuurlijk :+ )

8a06bdadfe5f951bd975343798f26881.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat ik dan niet snap is dat dit een nogal opvallende motor is om te jatten. Al die stickers en een buitenlands kenteken. Dat doet vermoeden dat ie meteen ergens een garage in gaat om gestript te worden.
Mijn XT is ook ooit (tijdelijk) gestolen geweest, maar dat waren joyriders die schrokken van alle media aandacht. Misschien helpt het ook bij deze motor dat ie overal in de aandacht staat. Maar ja...met een NL kenteken en die koffers/stickers eraf ziet ie eruit als elke andere GS. Zo opvallend zijn die dingen inmiddels niet meer.

Hopelijk vinden ze 'm terug.

btw: dit kan natuurlijk overal gebeuren. Er zijn talloze wereldreizigers onderweg op enig moment en wij horen natuurlijk alleen maar van de motoren die in Nederland gejat worden. Ik wed dat ze overal ter wereld wel gejat worden. Leuk trouwens dat heel veel mensen meteen een bepaalde groep aanwijzen als de mogelijk dief. Aub: gebruik nou eens een keer je hersens. Alsof Nederlanders nooit iets fout doen of nooit iets stelen. Misschien voor jullie een geruststellende gedachte om er iets 'buitenlands' van te maken, maar de grootste schurken, massamoordenaars en dieven zijn nog altijd zo blank als jullie achterwerk. Denk daar maar eens over na voordat je zo mindless een bepaalde groep apart zet als criminelen.
_O-
Als we dan het eerste, beste opsporingsprogramma bekijken dan zien we daar in dezelfde verhouding criminele blanken voorbijkomen uiteraard.
 
Jammer om te horen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de diefstalcijfers van motorfietsen in het buitenland om te kunnen vergelijken met de diefstalcijfers hier in Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan