Vreemd... 3 x kopers, geen een komt opdagen?!

Wordt allemaal een beetje overdreven....Dit zijn de zgn. Marktplaatskopers, ze doen een goed bod en vervolgens hoor je er niets meer van, ze maken een afspraak en komen vervolgens niet opdagen...Niet omdat het criminelen zijn die je fiets willen jatten, maar gewoon omdat ze iets anders hebben gevonden en het ze niet kan boeien om je af te bellen ;) .
 
Goedenavond,

Ik heb enkele weken geleden mijn motor op internet gezet. Ik ben inmiddels door 3 mensen gebeld die wel interesse hadden. Dit waren tot 3 x toe buitenlandse mensen (no offence tegen buitenlanders). Ik heb tot 3 x toe mijn adres doorgegeven en zij gaven een tijd aan wanneer ze wilden komen. Tot 3 x toe over een maand tijd is er geen een op komen dagen. Vind dit echt bizar. Ik heb gelukkkig een schuur enkele straten bij mijn huis vandaan maar zal dit zo een actieve bende zijn ofzo??

Groeten

Ik hoop dat je motor in een beveiligde garage staat.
Verder goed verzekeren tegen diefstal.
 
Wordt allemaal een beetje overdreven....Dit zijn de zgn. Marktplaatskopers, ze doen een goed bod en vervolgens hoor je er niets meer van, ze maken een afspraak en komen vervolgens niet opdagen...Niet omdat het criminelen zijn die je fiets willen jatten, maar gewoon omdat ze iets anders hebben gevonden en het ze niet kan boeien om je af te bellen ;) .
Dat is ook mijn ervaring.

Je krijgt een bod waarvan je denkt: Ok, daar mag ie voor weg. En vervolgens hoor je niets meer. Gewoon het bod van marktplaats verwijderen, bij echte interesse nemen ze wel weer contact op.

En natuurlijk zijn er altijd wel dieven aktief op marktplaats. Ik zeg dan dat ik hem speciaal voor de verkoop uit de stalling zal halen en een nachtje bij mijn huis zal parkeren.
 
De tip om je wielen los te halen vind ik wel klasse :)
En dan de assen gewoon ergens op een vreemd plekje leggen.

Doet me denken aan Mr.Bean die het stuur van zn mini meeneemt uit de auto :P
 
Laatst bewerkt:
zeker goed opletten voor je motor. je kan tegewoordig niemand meer vertrouwen. grote kan dus dat ze alleen hebben gebeld voor je adres en dan een keer "onaangekondigd langskomen"

te triest voor woorden natuurlijk maar ik zou alvast maatregelen nemen. ook een knuppel naast je bed ofzo mocht je snachts iets vreemds horen
 
Tikje parra wel......

Als je iets te koop zet dan weet je dat er van alles reageert. Grappenmakers met fantasiebiedingen komen steeds vaker voor, dan nog mensen die overal op bieden zonder ooit écht iets te kopen, dan de categorie die uiteindelijk toch altijd elders koopt (bv. in de winkel) of gewoon een beter aanbod heeft gevonden.
En ja, er is uiteraard ook een categorie die van plan is je te bedonderen en/of je motor te jatten. Maar da's ten opzichte van alle overigen (gelukkig) een hele kleine.

Voorzichtigheid voor alles, maar niet iedereen is op je motor uit......
 
De tip om je wielen los te halen vind ik wel klasse :)
En dan de assen gewoon ergens op een vreemd plekje leggen.

Doet me denken aan Mr.Bean die het stuur van zn mini meeneemt uit de auto :P
Uiteindelijk is alles terug te herleiden naar Mr.Bean. Zoals wanneer hij met kerst zijn hoofd in de kut van een kalkoen stopt om zn horloge te zoeken. Dat gebeurt mij ook altijd. B|
 
Laatst bewerkt:
ik denk es dat ik ga zeggen waar mijn gs500 in onderdelen staat, bijna compleet. ik laat de schuur open en ik leg overschrijvingsbewijs erop. Als ze hem dan netjes overschrijven ben ik een gelukkig man. :P
 
Hoe laten jullie je eigenlijk betalen na het verkopen van een motor?
Doe je dat contant (ook bij vele duizenden euro´s) of laat je het bedrag overschrijven?
En moet het bedrag dan bij dat overschrijven eerst op de rekening staan voordat je de motor op een andere naam laat zetten of niet?
 
Misschien een gast die de motor heel graag wilt kopen, maar nu nog net niet genoeg geld heeft. En zijn marktplaats uitstel trucje gebruikt. Een paar keer bieden met verschillende namen en dan tot 3 keer toe niet op komt dagen om het maar steeds uit te stellen totdat hij zijn loon binnen heeft.

Of ben ik een optimist ?
 
Ik krijg van dit soort praktijken al steeds minder zin om de motor te verkopen en denk stiekem ook wel dat de motor niet van baas verwisseld. (tenzij die door die of gene gejat word B| )
Begrijp compleet wat je bedoelt, het is ook gewoon klote... :/
Toen ik zelf een motor ging kopen (was uiteindelijk 900 euro) had ik het geld niet meegenomen, maar eerst laten overschrijven op mijn naam en toen bij die jongen thuis via internet over gemaakt :Y Was eerste keer dat ik zoiets kocht, best spannend ;)

Ik hoop dat je er geen gezeik van krijgt, ik zou echter wel kijken of iemand 'zeker van zijn zaak' overkomt mbt aanschaf van de motor (hoe gemotiveerd/ vrolijk over de aankoop komen ze over?)... Maar goed dat die garage niet aan je huis grenst, dan was je waarschijnlijk al het haasje geweest -O-
 
Hoe laten jullie je eigenlijk betalen na het verkopen van een motor?
Doe je dat contant (ook bij vele duizenden euro´s) of laat je het bedrag overschrijven?
En moet het bedrag dan bij dat overschrijven eerst op de rekening staan voordat je de motor op een andere naam laat zetten of niet?

Toen ik mijn motor ging kopen, had ik 5500 euro cash in mijn binnenzak. Ben een yugo, dus hoefde me nergens zorgen over te maken :P
 
Toen ik mijn motor ging kopen, had ik 5500 euro cash in mijn binnenzak. Ben een yugo, dus hoefde me nergens zorgen over te maken :P


Ik dacht aan dat verhaal van die motor koper/jatter die even een proefrit ging maken.
Aangezien ik mijn motor(scooter) wil gaan verkopen/inruilen wil ik wel eens weten wat de meeste verkopers doen.
 
Snap niet dat jullie kunnen denken uitstel trucje dit dat...
Tis gewoon iemand geweest die hem wel wil jatten ipv kopen.
Zou opassen dat je niet gevolgd word naar je garagebox.
Lijkt me toch duidelijk valt ook niet op 3 x belt er een buitenlands persoon waar opzicht niks mis mee is en die komen alle 3 niet dus een vrienden verband die de motor wel willen komen wegjatten lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ach, misschien denken we wel te veel na. Maar ik denk er liever iets teveel over na als iets te weinig waarodoor ik morgen met de fiets naar school zou moeten. De jongen die gister belde gaf wel aan dat hij een sv wilde ruilen. Ik heb hierop gezegd dat ik geen sv wilde. Hij vroeg toen wel direct mijn adres en gaf aan een uur later naar me toe te komen.

Al met al een vreemd zaakje.
 
Bij mij achter is het nu ook wat donker, en mogelijk dat ze hier bij de overburen de achterdeur hebben proberen te openen (schanierpinnen waren grotendeels uit de schanieren)

Ben er net achter dat in mijn schuur wel van die anti inbraak pennen in het schanier zitten, maar van het huis niet. Morgen maar meteen ff bij de gamma wat spul halen en monteren. Daarnaast ff een schijnwerper aan het huis zetten, want inbrekers zijn net vampieren: Allergisch voor licht ;-)
 
Hoe laten jullie je eigenlijk betalen na het verkopen van een motor?
Doe je dat contant (ook bij vele duizenden euro´s) of laat je het bedrag overschrijven?
En moet het bedrag dan bij dat overschrijven eerst op de rekening staan voordat je de motor op een andere naam laat zetten of niet?


Ik heb eerst de betaling geregeld via Internet bankieren, de jongen die mijn vorige motor kocht wilde ook niet met zoveel geld over straat.
Binnen 5 min. stond het op mijn rekening en voor alle zekerheid doorgeboekt naar mijn spaarrekening.

Daarna de boel overgeschreven, beide partijen happy en zo hoort het.

Mensen die mailen voor onderdelen, gewoon netjes melden dat ze voor het totaal bedrag het desbetreffende onderdeel kunnen kopen en krijgen ze de rest van de motor er gratis bij. ;)
 
Snap niet dat jullie kunnen denken uitstel trucje dit dat...
Tis gewoon iemand geweest die hem wel wil jatten ipv kopen.
Zou opassen dat je niet gevolgd word naar je garagebox.
Lijkt me toch duidelijk valt ook niet op 3 x belt er een buitenlands persoon waar opzicht niks mis mee is en die komen alle 3 niet dus een vrienden verband die de motor wel willen komen wegjatten lijkt me.
zo als ik zo para zou moeten leven zou ik het slecht hebben zeg!
dit gebeurt zo vaak via biedingen dat ze later niet komen opdagen!
Wil niet meteen zeggen dat er meerdere dievenbendes op je motor uit zijn! _O- _O-
 
Ik heb eerst de betaling geregeld via Internet bankieren, de jongen die mijn vorige motor kocht wilde ook niet met zoveel geld over straat.
Binnen 5 min. stond het op mijn rekening en voor alle zekerheid doorgeboekt naar mijn spaarrekening.

Daarna de boel overgeschreven, beide partijen happy en zo hoort het.

Ja okee, zo ga ik het doen.
Bedankt Bazzi.
 
Hoe laten jullie je eigenlijk betalen na het verkopen van een motor?
Doe je dat contant (ook bij vele duizenden euro´s) of laat je het bedrag overschrijven?
En moet het bedrag dan bij dat overschrijven eerst op de rekening staan voordat je de motor op een andere naam laat zetten of niet?
Als zowel koper als verkoper een girorekening heeft is het simpel: samen naar het postkantoor. Daar kun je dan overschrijven en overschrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan