Vreemd... 3 x kopers, geen een komt opdagen?!

lijkt me ook zeer lastig om zelf je motor te verkopen, dat is wel het voordeel van een handelaar, geen gejank, gewoon je geld en hij de motor.
komen steeds meer van die irritante grapjassen en dromers op mp, kost je gigantisch veel tijd en gezeur voor die paar eurie die je meer krijgt.
 
lijkt me ook zeer lastig om zelf je motor te verkopen, dat is wel het voordeel van een handelaar, geen gejank, gewoon je geld en hij de motor.
komen steeds meer van die irritante grapjassen en dromers op mp, kost je gigantisch veel tijd en gezeur voor die paar eurie die je meer krijgt.

:^ heb de mijne vorig jaar ook aan de handelaar verkocht, waardoor ik nog steeds voordeel had t.o.v. inruil. Wat een dombo's krijg je via MP!! Stuur je een foto, krijg je als reactie terug "Op die vakantiefoto is hij niet net gewassen/gepoetst. Heb je geen andere foto?"... ga dan naar een dealer... :r

Of een bod wat nergens op slaat en dan na je afwijzing zeggen "mijn budget is niet groter"... ga dan ook kijken binnen je budget en geen 1500 euro minder bieden... |(
 
Laatst bewerkt:
ik denk es dat ik ga zeggen waar mijn gs500 in onderdelen staat, bijna compleet. ik laat de schuur open en ik leg overschrijvingsbewijs erop. Als ze hem dan netjes overschrijven ben ik een gelukkig man. :P

Ow maar als je er vanaf wilt, dan geef m maar aan mij.
zet ik m wel in elkaar en heb ik een motor voor mn vriendin.
 
Ik heb eerst de betaling geregeld via Internet bankieren, de jongen die mijn vorige motor kocht wilde ook niet met zoveel geld over straat.
Binnen 5 min. stond het op mijn rekening en voor alle zekerheid doorgeboekt naar mijn spaarrekening.

Daarna de boel overgeschreven, beide partijen happy en zo hoort het.

Mensen die mailen voor onderdelen, gewoon netjes melden dat ze voor het totaal bedrag het desbetreffende onderdeel kunnen kopen en krijgen ze de rest van de motor er gratis bij. ;)

Zo deed ik het ook met mijn eerste motor die ik verkocht. Was alleen wel dat we allebei verschillende banken hadden waardoor het 3 dagen duurde. Was best even spannend maar uiteindelijk wel goed gekomen :')

De volgende keer geef ik het adres van het politiebureau wel op. Vraag ik of ze vantevoren even willen bellen als ze er bijna zijn. Mochten ze dan echt komen rijd ik daar wel naartoe. Mochten ze nu toch 's nacht komen kijken staan ze voor het politiebureau, weten ze meteen dat ze maar een ander slachtoffer moeten zoeken.
 
Ik zeg altijd tegen kijkers van,bel me maar als je in me woonplaats bent en dan haal ik diegene op. Vooral als de koper niet Nederlands klinkt, dat is geen discriminatie maar gewoon voorzorg in deze maatschappij van vandaag;)
 
Onlangs heeft iemand me gebeld voor mijn motor die te koop staat. het is een buitenlander, geen idee waar die vandaan komt. Maar toen ik vroeg of die een Nederlandse adres heeft, zei die dat hij de motor koopt en meeneemt naar buitenland. Maar ik vind het beetje vreemd, omdat de motor is een Honda CB1 en het is een schade motor(rijd gewoon). Ik vroeg me af waarom iemand een 27 jaar oude schade motor in hier wilt kopen en dan exporteren naar zijn eigen land.

Hebben jullie eerder ervaring met dit soort dingen?
 
Onlangs heeft iemand me gebeld voor mijn motor die te koop staat. het is een buitenlander, geen idee waar die vandaan komt. Maar toen ik vroeg of die een Nederlandse adres heeft, zei die dat hij de motor koopt en meeneemt naar buitenland. Maar ik vind het beetje vreemd, omdat de motor is een Honda CB1 en het is een schade motor(rijd gewoon). Ik vroeg me af waarom iemand een 27 jaar oude schade motor in hier wilt kopen en dan exporteren naar zijn eigen land.

Hebben jullie eerder ervaring met dit soort dingen?

geen ervaring mee. Maar ik verkoop niets aan buitenlanders en/of Amsterdammers. Dat scheelt een hoop gezeik.
 
Onlangs heeft iemand me gebeld voor mijn motor die te koop staat. het is een buitenlander, geen idee waar die vandaan komt. Maar toen ik vroeg of die een Nederlandse adres heeft, zei die dat hij de motor koopt en meeneemt naar buitenland. Maar ik vind het beetje vreemd, omdat de motor is een Honda CB1 en het is een schade motor(rijd gewoon). Ik vroeg me af waarom iemand een 27 jaar oude schade motor in hier wilt kopen en dan exporteren naar zijn eigen land.

Hebben jullie eerder ervaring met dit soort dingen?


Omdat die oude schademotor in bijv. Polen goedkoop opgelapt kan worden en er dan nog steeds winst op gemaakt kan worden? En omdat veel Polen tussen Nederland en Polen op en neer rijden handel meenemen om de reiskosten deels terug te verdienen?
 
Onlangs heeft iemand me gebeld voor mijn motor die te koop staat. het is een buitenlander, geen idee waar die vandaan komt. Maar toen ik vroeg of die een Nederlandse adres heeft, zei die dat hij de motor koopt en meeneemt naar buitenland. Maar ik vind het beetje vreemd, omdat de motor is een Honda CB1 en het is een schade motor(rijd gewoon). Ik vroeg me af waarom iemand een 27 jaar oude schade motor in hier wilt kopen en dan exporteren naar zijn eigen land.

Hebben jullie eerder ervaring met dit soort dingen?

Nigerianen bellen meestal niet dacht ik? Die frauderen toch alleen online?

Voor mijn motor die uiteindelijk voor € 175 is verkocht belde ook een buitenlander, maar dat ging toen niet door omdat ik iemand anders vond. Laat hem desnoods zelf uitzoeken hoe het zit met overschrijven e.d. En als hij cash wil betalen zou het gewoon prima kunnen.
 
Ik snap niet waarom dat argwaan op moet wekken, ik heb een paar jaar geleden een vx800 (ook een oud gebakje) verkocht aan een stel polen, spraken geen woord nederlands, beetje engels, heel nette mensen. Ze hebben gewoon onderhandeld, gekocht en ook meegenomen naar polen, ongeveer een half jaar later nog een foto gekregen met de opgeknapte motor.

Als ze het geld neeleggen waar jij tevreden mee bent en je netjes een vrijwaringsbewijs krijgt boeit het toch niet waar hij naartoe gaat?
 
Het maakt idd niet zoveel uit waar de motor uiteindelijk naartoe gaat, alleen het klonk beetje vreemd tussen mijn oren omdat het om een schade motor gaat. Maar als ik nu naar de reacties van rvh en pindakaas kijkt, dan zie ik de logica wel in zitten.
 
Tja,...klootjesvolk blijf je houden!
Als je de motor, bijv. vanwege de geplande verkoop, een tijdje niet meer gebruikt, kun je bijv. wat onderdelen tijdelijk demonteren,...zoals zadel en tank en evt. kentekenplaat.
Of motor opbokken en voorwiel er uit!
Dit doe ik als ik met gezin op (zomer)vakantie ga! Dan blijft ( helaas) de motor een tijdje onaangeroerd en om dan verrassingen te voorkomen, maak je het een eventuele nachttoerist die uit is op jouw tweewieler, wat lastiger!

8-)
Dat is een goed idee. Eigenlijk nooit aan gedacht.
 
zei die dat hij de motor koopt en meeneemt naar buitenland.
Kan prima zoals je hebt gelezen. Kentekenplaat eraf schroeven en met de papieren naar een RDW of Dekra gaan. Formulier invullen, plaat inleveren en paar euro aftikken en de koper krijgt de papieren die hij in Verweggistan nodig heeft en jij krijgt je vrijwaringsbewijs.
 
Het is niet alleen bij verkoop motor maar ook bij andere spullen die je via MP probeert te verkopen.

Laten we er maar gewoon eerlijk over zijn. Vaak is het zo dat een buitenlander, of iig iemand die gebrekkig Nederlands spreekt, zegt dat die morgen op dat precieze tijdstip komt voor de aankoop. "Zeker weten, meneer, morgen-avond 19.00h kom ik langs". Wat ik er dan altijd direct duidelijk overheen meld is dat vanaf 19.15h het item in kwestie aan de eerst volgende wordt verkocht. Bij een evt. 2e telefoontje kan je dan melden dat vanaf 19.15h de deal kan worden gemaakt. Zo heb ik al wel eens iets aan de 2e verkocht.

Ja, en toen stond toch een uur te laat de 1e beller op de stoep. Die was boos. Helaas verkocht! Hadden we toch zo afgesproken. Inmiddels wel geleerd om niet meer te gaan zitten wachten.

Wanneer je iets op MP zet en je hebt de enter-knop nog nauwelijks losgelaten krijg je soms al telefoon dat er interesse is. Ja, ook vaak slecht-NL-sprekenden. "Meneer, de vraagprijs is €100, maar ik bied €50 en kom direct ophalen". Als je pech hebt gaan ze dan over die €50 ook nog lopen zeiken om er €40 van te maken. Opzouten! De betreffende advertentie heeft nog vrijwel niemand gezien. Anders had je zelf wel de prijs op €50 kunnen zetten. Daar trappen we dus mooi niet in!

En als de prijs niet een beetje binnen het redelijke blijft, steek ik het nog net zo lief in de fik of breng het anders naar mijn schoonmoeder. Die is er ook altijd blij mee.(niet echt) Dan WIL ik niet eens meer verkopen!

Als ik zelf iets wil kopen en ben later dan afgesproken tijdstip dan bel ik altijd even om te melden dat ik vertraagd ben, maar wel onderweg. Zo kan het toch ook!

Er zijn ook wel buitenlanders waar je wel goed mee kan dealen. Mijn broer heeft z'n caravan aan een stel Litauers verkocht. Slecht Nederlands, maar verder niets op aan te merken!
 
Laatst bewerkt:
Dat herken ik.
Het lijkt voor marktplaatscowboys een soort hobby te zijn om altijd de helft te bieden van de vraagprijs. -O-
Zouden ze met die tactiek vaak succes hebben?

Marktplaats is voor menigeen een "job" geworden...
Vanuit je luie stoel kopen en verkopen, en daarnaast een uitkering trekken...
Mensen zitten hele dagen te bieden en te handelen, en de een zwicht voor 10% minder , en de ander voor 60% minder dan de vraagprijs...
Als ze denken dat ze er een stuiver aan kunnen verdienen, dan doen ze een bod....

Ik zocht laatst een split level airco....
Die staan er zat te koop, EN het is winter, dus de handel is nu beduidend minder...

Zoek mijn "slachtoffers" uit, en ga aan het bieden.....
Uiteindelijk een een jaar oude voor 125 euro op de kop kunnen tikken, die normaal bijna 1000,- euro heeft gekost...
Ik MOEST er geen hebben, ik wilde er een hebben
ZIJ MOESTEN niet verkopen, zij mochten verkopen
time is on my side
Andere die reageerden met ik wil er zoveel en zoveel voor hebben, heb ik gelaten voor wat ze zijn, dan krijg je achteraf wel mailtjes waarom je niet meer reageert, en dan leg je netjes uit dat het een eenmalig bod was zoals in de reaktie gemeld, dus het is over...

Zo koop ik ook mijn motoren en auto's...
Eenmalig bod , take it or leave it...
Maar wel kopen als het geaccepteerd wordt, zo ben ik dan ook wel
 
Het lijkt voor marktplaatscowboys een soort hobby te zijn om altijd de helft te bieden van de vraagprijs. -O-
Zouden ze met die tactiek vaak succes hebben?

Veel aanbieders vragen ook het dubbele dan wat ze er voor willen hebben })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan