Vreemd... 3 x kopers, geen een komt opdagen?!

bikerider

MF veteraan
6 jan 2006
1.403
2
Hoofddorp
Goedenavond,

Ik heb enkele weken geleden mijn motor op internet gezet. Ik ben inmiddels door 3 mensen gebeld die wel interesse hadden. Dit waren tot 3 x toe buitenlandse mensen (no offence tegen buitenlanders). Ik heb tot 3 x toe mijn adres doorgegeven en zij gaven een tijd aan wanneer ze wilden komen. Tot 3 x toe over een maand tijd is er geen een op komen dagen. Vind dit echt bizar. Ik heb gelukkkig een schuur enkele straten bij mijn huis vandaan maar zal dit zo een actieve bende zijn ofzo??

Groeten
 
altijd motor bij een vriend/kennis/famillielid zetten als je het verkoopt, het liefst ver van je eigen adres af, bekijk altijd zijn id goed, kijk ook of hij er betrouwbaar uitziet of niet.

en ook NOOIT de overschrijvingspapieren bij je hebben, stel je word overvallen, dan is het echt zuur
 
Echt vreemde gasten. Ik heb tot 2 x toe een telefoonnummer gevraagd en die kreeg ik zonder aarzelen. Heb gelukkig mijn motor niet echt in de omgeving maar vind het wel k*T
 
Inderdaad rare situatie... Hoop dat je niet 's nachts wakker wordt van gekloot bij je garagedeur ofzo... Succes met de verkoop van je bike trouwens
 
afhankelijk van waar je woont gewoon een afspraak maken op een neutraal terrein, bijvoorbeeld bij een ikea of mediamarkt voor of een cafeetje en vanuit daar proefrit en als ze hem willen kopen thuis afhandelen.

zou maar goed opletten....
 
voor je naar je huis toegaat wel eerst vragen of je het geld mag zien, ttis niet brutaal, maar het is om jezelf te beschermen

zie je geen flappen dan zou ik :W :W doen
 
Ik denk dat ze tot 3x toe om het adres hebben gevraagd en alle keren gezien hebben dat er geen motor staat. De tweede en derde keer was gewoon ter controle, om zeker te weten dat het adres klopt...
 
Ik denk dat ze tot 3x toe om het adres hebben gevraagd en alle keren gezien hebben dat er geen motor staat. De tweede en derde keer was gewoon ter controle, om zeker te weten dat het adres klopt...

Dat denk ik dus ook. Vaak gaan ze van te voren even neuzen.
Kijken hoe makkelijk het is e.d.
Overigens, je geeft zelf aan dat je wel een telefoonnummer hebt gekregen.
Niet meer gebeld naar die nummers?
 
Inderdaad rare situatie... Hoop dat je niet 's nachts wakker wordt van gekloot bij je garagedeur ofzo... Succes met de verkoop van je bike trouwens

Ik zal het niet kunnen horen als ze lopen te kloten bij de deuren. Ik ga nu zelf in hoofddorp wonen, en woon nu nog in aalsmeer waar de motor ook staat. Maar aangezien de motor een paar straten verderop staat zal ik het gekloot niet horen.

Ik heb trouwens ook al meerdere adressen opgegeven. Zowel in hoofddorp als aalsmeer.
 
afhankelijk van waar je woont gewoon een afspraak maken op een neutraal terrein, bijvoorbeeld bij een ikea of mediamarkt voor of een cafeetje en vanuit daar proefrit en als ze hem willen kopen thuis afhandelen.

zou maar goed opletten....

Ik krijg van dit soort praktijken al steeds minder zin om de motor te verkopen en denk stiekem ook wel dat de motor niet van baas verwisseld. (tenzij die door die of gene gejat word B| )
 
Ik zal voor de zekerheid maar even de dobermann een paar avondjes in je garage/schuur laten slapen. ;)

Onze dobberman is ongeveer zo groot als een motorlaars en de eerste de beste die die grijpt moet nog komen. Sterker nog het is al heel wat als ie van de bank komt om je te verwelkomen 's middags. |(
 
Ik denk dat ze tot 3x toe om het adres hebben gevraagd en alle keren gezien hebben dat er geen motor staat. De tweede en derde keer was gewoon ter controle, om zeker te weten dat het adres klopt...

Ik heb in mijn geval meerdere adressen opgegeven zowel in hoofddorp als in aalsmeer. Missschien dat ze daarom nog een paar keer belde?
 
Dat denk ik dus ook. Vaak gaan ze van te voren even neuzen.
Kijken hoe makkelijk het is e.d.
Overigens, je geeft zelf aan dat je wel een telefoonnummer hebt gekregen.
Niet meer gebeld naar die nummers?

Ik werd de vorige x zelfs gebeld met een huisnummer van iemand wat ik kon opzoeken via internet. Adres en alles. Later de avond opgebeld en ik zou terug gebeld worden, moet nog gebeuren.
Een van de andere nummers was niet in gebruik en het laatste nummer werd niet beantwoord, dus zal wel van iemand anders zijn ofzo.
 
Bel hem op en zeg dat je de motor verkocht hebt.

Ik heb al een x gebeld vanavond en er werd niet beantwoord. Ik ga er nu niet meer achteraan.

Het speelt alleen een beetje met je dat zo iemand nu weet dat op dit adres iemand een motor heeft. Voor hetzelfde geld gaat zo een stumpert een dagje op een parkeerplaats staan, observeert ie je een tijdje en komt ie vervolgens nog eens s nachts terug.

Blijft toch triest dat je nergens meer van op aan kan.
 
Heb ook al van kennis gehoord dat ze bij hem kwamen kijken voor een motor en hem dus uiteindelijk niet goed vonden en dus niet kochten.
En 2dagen later hem toch maar s'nachts uit de schuur hebben mee genomen.
 
Laatst bewerkt:
R eentjes zijn altijd in trek bij de boeven. })
Ik vind het wel vaag dat er al 3 keer gebeld is. 3 concurrerende bendes?
Gewoon extra voorzichtig zijn en net als eerder gezegd, ergens neutraal afspreken.
 
Bikerider wat nu gaat de r1 alweer weg?
Vaag man inderdaad je moet opassen met wie je belt en te vertellen waar je woont.
Heb het al vaker gelezen hier een week later was zn motor gejat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een x gebeld vanavond en er werd niet beantwoord. Ik ga er nu niet meer achteraan.

Het speelt alleen een beetje met je dat zo iemand nu weet dat op dit adres iemand een motor heeft. Voor hetzelfde geld gaat zo een stumpert een dagje op een parkeerplaats staan, observeert ie je een tijdje en komt ie vervolgens nog eens s nachts terug.

Blijft toch triest dat je nergens meer van op aan kan.

Tja,...klootjesvolk blijf je houden!
Als je de motor, bijv. vanwege de geplande verkoop, een tijdje niet meer gebruikt, kun je bijv. wat onderdelen tijdelijk demonteren,...zoals zadel en tank en evt. kentekenplaat.
Of motor opbokken en voorwiel er uit!
Dit doe ik als ik met gezin op (zomer)vakantie ga! Dan blijft ( helaas) de motor een tijdje onaangeroerd en om dan verrassingen te voorkomen, maak je het een eventuele nachttoerist die uit is op jouw tweewieler, wat lastiger!

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan