Vreemd geluid bij niet startende BMW R65 1981

Jusbmw

Rookie
6 mrt 2017
3
0
Amsterdam
Beste motorrijders,

Afgelopen week heb ik mijn BMW r65 1981 rijdend weggezet. De laatste rit maakte hij al lastig contact bij het starten (alsof hij kortsluiting maakt) maar sprong hij wel aan. Vandaag maakt hij bij het starten een snel tikkend geluid dat ergens vanuit de motor lijkt de komen waardoor hij niet start. De spanning vanaf de accu lijkt echter voldoende. Wat zou dit kunnen zijn?

Groeten,
Justin.
 
Je geeft het zelf al aan. Mogelijk kortsluiting in de bedrading en dat tikken zou het geklepper van een (start)relais kunnen zijn. Eerst maar eens alle bedrading en zekeringen nalopen. Alle aansluitingen van de bedrading nog goed. Geen draad die door de leeftijd kaal gesleten is en nu de draadkern open ligt en sluiting maakt?
 
Dat tikkende geluid zal het startrelais zijn. Dit gebeurt als door de startstroom de spanning inzakt. De accu is gewoon leeg of kapot.
Lijkt mij ook, mijn R65 deed hetzelfde (net zoals veel andere motoren met een slechte accu). Meet de spanning tijdens het starten en je vindt waarschijnlijk het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal de bedrading even checken en kijken of ik ergens een spanningsmeter op de kop kan tikken. Is iemand bekend met een BMW dealer in Amsterdam die goede onderhoudsbeurten verricht?

In de link het geluid waar ik over sprak:
 
Laatst bewerkt:
De accuspanning is te laag!

Opstarten mbv. startkabels en een flinke rit maken. Kan goed want je hebt vandaag een uur extra lang licht. Heb je nou binnenkort de zelfde problemen, dan is jouw accu verrot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan