vreemd geluid bij R1

jacques K

Rookie
20 mrt 2007
7
0
Mijn R1 maakt een vreemd geluid als deze word gestart,als die koud is.het is heel even,zodra die warm is gaat het geluid weg.motor weggebracht en de klacht kwam van een ketting van de oliepomp deze stond te slap.Komt dit vaak voor.
 
dank je, ik ben nogal visueel ingesteld, vandaar. verder niks tegen Ducs, maar ik vraag me dan af hoe jij dan tegen Bimota's SB's en YB's aankijkt.

maar dat is een ander topic


Heb tot nog niet al te lang geleden een SB6R en een YB8 gehad.
M.n. de SB6R heeft een prachtig frame. Het zitje met kontje, 100% carbon, is zelfdragend en eveneens erg mooi. Heb ze op enig moment verkocht omdat ik (en ik wil hier geen R1 rijders en vergelijkbaar op hun tenen trappen) vier-in-lijn nogal saai begon te vinden.
Qua design blijven ze evenwel apart en onvergelijkbaar (de YB8 uiteraard in z'n eigen tijdsgeest).
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnelijk de nokkenas-ketting, alleen als ie koud is.
Geen probleem gewoon oprijden die R1 :P
Trouwens heb een engelse triple en loopt als een zonnetje zonder tikken of ratelen (wel rauw maar dat hoort ) *D
 
Hmm, het is me niet echt opgevallen dat je de oliepomp-ketting kan spannen. Deze staat altijd al flink slap met een beugeltje eromheen dat de ketting niet te veel heen en weer kan klapperen.

Hebben ze die ketting vervangen dan? Of een schakel verwijdert? :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan