vreemd geluid bij sleutel omdraaien

arjan425

Die hard MF'er
18 jan 2009
387
0
hallo allemaal sinds kort heb ik iets eigennaardigs op mijn fzr
als ik de sleutel omdraai in mijn contact hoor ik trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr soort snel tikkend geluid :/

heeft iemand meschien enig idee wat dit is?
(motor is wel te starten)
 
dat is je brandtofpomp, doet mijn fzr (uit 1989) ook...
sleutel omdaaien, TRRRRRRRRRRRRR klaar......
volkomen normaal dus.

hoe leger de tank, hoe langer de TRRRRRR aanhoudt...

wat me verrast, is dat je dit pas "sinds kort" hoort :?
 
Laatst bewerkt:
Wat een waanzinnig snelle reacties :D
Het klopt inderdaad mijn motor staat nu al een tijdje stil en er zit weinig benzine in de tank
ik dacht dat word weer een duur mankement :+


en de motor heb ik nog niet zo lang O-)
 
Laatst bewerkt:
ah dat verklaart het...

kijk maar eens rechtsonder je dummytank/luchtfilter huis.
dr zit een grote cilinder die wel een beetje lijkt op een groot uitgevallen brandstoffilter.
dat is je pomp, het is een electrische membraampomp die dus pulserend pompt...

die pompt de benzine in je vlotterbakken, en stop met pompen als de vlotterbakken vol zijn.
als je motor langer stilstaat is er meer uit je vlotterbakken verdampt, dus moet ie langer pompen.
zo ook als je tank leger is, dan helpt de zwaartekracht wat minder mee waardoor ie wat meer moet pompen.

achja, zo leer je langzamerhand beter je motor kennen :)
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad er valt nog veel te leren voor mij :)
had ook net gelezen hier dat het handig is om een benzinestabilisator in de tank te gooien als ik er weer op gaat rijden. je leert nog is wat hier ;)
 
beter is hem niet zo lang stil te laten staan ;)

ze kunnen best wat hebben hoor, maar je accu en dergelijke lijden er toch wat van. ook zul je minder snel last hebben van gom in je vlotterbakken..

die stabilsator heb ik geen ervaring mee, dat ding van mij heeft op zn langst nu 2 weken stilgestaan, vanwege de gladde wegen. kou en water moet ie maar tegen kunnen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan