Vreemd geval motor startte niet/ sloeg af

JHW

MF veteraan
19 sep 2015
1.241
1.546
Vreemd incidentje vandaag. Na een tijdje stilstand heb ik de B12 weer gestart, gewassen, rondje gereden, enz. Niks aan de hand.

Toen ik na het wassen en rijden stilstond op een parkeerplaats, zette ik de motor zoals gewoonlijk uit met de killswitch. Toen ik weer wilde starten, gebeurde er helemaal niks (ja, ik had de kilswitch weer op ON gezet). Paar keer de killswitch heen en weer gedaan, zijstandaard uit- en ingeklapt en hij startte weer, om bijna meteen daarna weer uit te vallen. Uiteindelijk normaal naar huis kunnen rijden, en aldaar het palletje van de jiffysensor ingespoten met ACF50 en ook wat ACF50 tussen de knop van de killswitch gespoten. Even getest en de startmotor reageerde meteen.

Volgens mij heb ik de meest voor de hand liggende redenen aangepakt, maar zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn?
 
ACF-50 is een preventief anti corrosie middel, dus niet achteraf.
Kan je beter een contactspray pakken, of openhalen en schoonmaken.
En wat is een b12?
 
Ik bedenk me net dat Suzuki ook nog een beveiliging dat je de koppeling moet intrekken bij het starten, dat zou het wellicht ook nog kunnen zijn. 🤔
 
WD40 is een water displacement.
Zo, de zaken nog even extra ingespoten met WD40, tevens de stekkers van de koppelingsschakelaar. Startmotor slaat nu meteen aan.

Even aankijken of het zo blijft. Edit 22-4: tot op heden geen gedoe gehad, dus ik neem aan dat het probleem met bovengenoemde acties opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan