Vreemd gezoem bij afremmen/constant rijden R6

Joris_R6

Die hard MF'er
13 jun 2004
295
0
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe kettingset (zo eentje met gouden plaatjes :9~ ), maar bij constant rijden rond 70km/u of bij het afremmen (ook rond de 70km/u) hoor je een soort hard geluid wat lijkt alsof de ketting ergens tegenaan loopt, soort van gezoem ofzo. Dit was bij mijn vorige ketting nooit zo. Ik heb alles al bekeken (ook dekseltje eraf gehaald enz.) maar er zitten nergens sporen van aanlopen ofzo. In iedere versnelling gebeurt het en altijd rond de 70km/u (niet bij optrekken, zowel hard als rustig). Ook bij koppeling in gebeurt het bij 70km/u. Kettingspanning is goed. Waar komt dit geluid vandaan??? Heb het al een tijdje en wordt ook niet minder (ook niet erger overigens). Alvast bedankt!
 
laat er eens iemand naast lopen die luistert waar het geluid vandaan komt :) ohwacht 70 he. hmm.

weet je zeker dat het van de ketting af komt. misschien is het een lager van het wiel, misschien je remmen.

succes in elk geval
 
Kheb het ook sinds ik voor nieuwe remblokken gemonteerd heb. Een soort zoemen wat erger wordt naarmate de remdruk hoger wordt.

Zal er wel bij horen :P
 
Vaak heb je bij orginele tandwielen aan de zijkanten een rubberren ring zitten die de buitenschakels opvangt/buffert.
Als je die op je vervangings tandwiel niet hebt, dan gaat je ketting als je rijd maar vooral als je het gas dicht gooit ratellen/rammelen op het voortandwiel.
Alle speling is dan hoorbaar omdat de rubberren bufferdie niet meer wegdrukt.
Als je hem opbokt en een harde draai aan het achterwiel geeft hoor je het al, klinkt anders als orgineel, went wel en anders twee keer zoveel geld uitgeven voor een orgineel voortandwiel (en dan meteen voor de fun factor 1 tand kleiner).
 
Nee, verder niks veranderd. Het is ook zo vaag dat het alleen bij rond de 70km/u echt onwijs hard is, verder hoor je er niks van. Als je de ketting heel dik smeert is het ietsjes minder, maar niet veel minder (en mijn ketting is altijd goed gesmeerd). Het vreemde is dat het echt een onwijze herrie geeft, maar alleen bij snelheden rond de 70km/u.
 
Nee, verder niks veranderd. Het is ook zo vaag dat het alleen bij rond de 70km/u echt onwijs hard is, verder hoor je er niks van. Als je de ketting heel dik smeert is het ietsjes minder, maar niet veel minder (en mijn ketting is altijd goed gesmeerd). Het vreemde is dat het echt een onwijze herrie geeft, maar alleen bij snelheden rond de 70km/u.
vind 70 km/h ook een rare snelheid om te rijden :? .. zou maar gewoon harder of juist zachter rijden.. probleem op gelost :}

|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan