vreemd probleem Thundercat (draait slecht)

llivocool

Die hard MF'er
2 dec 2002
681
0
Borgerhout
Het Thundercatje van mijn vriendin heeft door de zwangerschap en bevalling meer dan 1,5 jaar stilgestaan. We hebben hem zaterdag voor het eerst van stal gehaald, en na een paar minuten proberen sloeg de motor terug aan. Meteen vertrokken voor een testritje, en wat blijkt, als je de gas lost, dan slaat de motor steeds af. De ralenti bijregelen had geen zin, want als ik dat deed, dan ging hij even hoger in toeren, maar dan viel hij ook weer gewoon stil.

Ik heb dan vandaag de kappen eraf gehaald, nieuwe luchtfilter gestoken en de luchtinlaten van de carbs gehaald en de naaldjes die je dan ziet proper gemaakt, en alle kanaaltjes in de carbs uitgeblazen.

Na het boeltje terug gemonteerd te hebben blijft het probleem.... Toen we hem op stal zetten 1,5 jaar geleden was alles nog prima.

Even later.....

Ik heb de tank leeggemaakt en nieuwe benzine ingegoten. Hij blijft nu wel draaien op ralenti (1200 toeren), maar als ik aan de gas kom, dan gaat hij na even aarzelen in toeren en komt hij zeer langzaam terug naar 1200 toeren.

Wat gek is, is dat de stukken uitlaat van cylinder 2 en 4 opmerkelijk kouder blijft dan de rest. Bij het checken van de bougie van cylinder 4 (er even uitgehaald en gestart terwijl ik het de bougie tegen de cylinderkop hield) blijkt dat de bougie goed vonkjes krijgt/maakt.

wat nu...
 
Ik zou eerst toch eens alle bougies vervangen de ene vonk is niet de andere en ze zouden wel eens niet "heet" genoeg kunnen zijn. Hoe ruikt de uitlaat zit er een benzine geur in???? Wat duid op een onvolledige verbranding, zit het probleem in je carbs dan zou je geen benzine moeten ruiken.


(mijn 2 cent)
 
Zo'n reiniger werkt best aardig, maar alleen op plekken waar benzine ongehinderd kan komen. Als er een verstopping zit, werkt dat dus niet. Gewoon lekker met de hand schoonmaken dus.
 
Daar heb je een punt. Ik denk dat het kanaaltje voor stationair draaien van carbuartor 2 en 4 verstropt zit. Maar als hij stationair niet wil draaien, dan kan het spul daar idd moeilijk komen... De boel helemaal uitbouwen? Dat is echt een rotklus bij de Thundercat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan