Vreemd rammeltje bij 7500-8000 tpm

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Als ik tussen de 7500 en 8000 toeren rij, dan hoor ik uit het motorblok een beetje een vreemd hoog ratelgeluidje/rammeltje komen.
Het maakt niet uit in welke versnelling ik daar rij, het gebeurt steeds bij dat toerental.
Als de motor koud is en ik net wegrij, dan hoor ik het eigenlijk niet, maar zodra hij warmer wordt, dan begint het steeds iets harder. Niet dat het echt luid is maar ik kan aan dat rammeltje horen dat ik tussen de 7500 en 8000 tpm maak zonder op de toerenteller te kijken, het valt dus wel op. Het geluid komt dus volgens mij uit het motorblok.

Ik weet het, zal moeilijk worden maar iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
 
Ik heb het bij me kawa zx-6r gehad.Dan rammelde er iets en dan weer niet.Heel irritant.Het was bij mij de nokkenas-spanner.Was een veel voorkomend probleem bij het bouwjaar 1999.Misschien is het bij jouw motor ook en anders zou ik zo nie 1 2 3 weten wat het is.
Suc6 ermee :)
 
volledige medische naam:
Koop snel een 2 de hands thundercat getuned door Mobu met 105 achterwiel pk\'s van een medeforumlid, zodat deze een leuke R6 kan halen.... ;)
Leuk, als dat forumlid nou ook nog een leuk prijsje bedenkt, dan heb ik nog wel interesse ook.
Alleen kunnen de $$$ wel eens een probleem vormen momenteel. :(
 
Kleppen stellen, misschien? Maat van mij kreeg last van zwevende klepjes of zoiets boven de 10000 toeren... Was verholpen na kleppen stellen...

Zwevende klepjes lijkt me sterk, omdat dit te maken heeft met de stugheid v/d klepveren, maar het geluid was na het stellen iig wel weg....
 
misschien een koppelingsrammel, druklager van m\'n koppeling was gaar, altijd bij de 7000 een rammeltje, later werd het een soort zoem..
nokasketting kan ook te los staan, maar dan rammelt ie boven de 8000 nog harder..
klepveren versleten KAN, zwevende kleppen krijg je \"lijkt\" mij niet bij de 8000 toeren, ik kreeg ze bij 11.000 pas :) (jaja eencilinder 4 takt 106cc *D )
LOL ik weet het al, je ketting staat niet goed gespannen, of er hangt ergens een verloren thundercatboutje in je oliekoeler ofzo :Z

weet eigenlijk niet of het opgaat voor jouw motor maargoed.
 
Ga ik doen, laat een collega die al jaren motorrijdt er binnenkort op rijden en misschien dat hij weet wat het is. Ik hoop het want het is een beetje een irritant geluid aan het worden. |(

Als mijn fiets gerepareerd is, stuur die kerel dan effe hierheen..
ik heb namelijk ook zo\'n afgrijselijk geluid (alsof iets metaligs in de motor ergens tegen schuurt) bij 7000 a 7800 rpm
 
Thanks voor de suggesties!

De ketting moet iig nog iets strakker, zit nu wat te veel speling op. Denk niet dat dit probleem daardoor veroorzaakt wordt maar je weet het maar nooit natuurlijk.
 
Als mijn fiets gerepareerd is, stuur die kerel dan effe hierheen..
ik heb namelijk ook zo\'n afgrijselijk geluid (alsof iets metaligs in de motor ergens tegen schuurt) bij 7000 a 7800 rpm
Ja, dan hebben wij ongeveer hetzelfde probleem! Ik heb dus ook zo\'n metalig rammelgeluid en ook ongeveer bij hetzelfde toerental.

Denk niet dat die collega naar Belgie toerijdt, kom hier maar heen! })
 
Terug
Bovenaan Onderaan