Ton76
BillyNoMates
Wie weet waar de vreemde temperatuurstijging van mijn GPZ1000RX vandaan kan komen?
Ik heb laatst de oliekeerring en o-ringen van de waterpomp vervangen omdat de pomp wat olie lekte. Ik heb de radiateur gevuld met MPM -40 koelvloeistof. Het systeem lekt niet. De radiateur en het expansievat blijven keurig op niveau. Er lekt ook geen olie meer.
Maar na montage van de waterpomp heeft de motor dus last van plotselinge temperatuurstijgingen.
Het opwarmen van de motor gaat niet sneller dan voorheen. Op de snelweg blijft de motor keurig op temperatuur (ruim onder het midden). Als ik na de snelweg de bebouwde kom in rijdt is er ook nog niets aan de hand. Maar als ik vervolgens ergens voor een stoplicht sta en het duurt wat lang dan klimt de temperatuurmeter pas NA het optrekken plotseling vrij snel. Hij komt niet in het rode gedeelte. Ik zorg daar wel voor door de toeren laag te houden. Dat heeft duidelijk effect. Maar als er weinig afstand tussen de lichten zit dan sta ik daar dus met een motor met een temperatuur die behoorlijk richting rood wijst. Best spannend.
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Ik rij morgen even langs de motorzaak maar alle tips zijn uiteraard welkom!
Ik heb laatst de oliekeerring en o-ringen van de waterpomp vervangen omdat de pomp wat olie lekte. Ik heb de radiateur gevuld met MPM -40 koelvloeistof. Het systeem lekt niet. De radiateur en het expansievat blijven keurig op niveau. Er lekt ook geen olie meer.
Maar na montage van de waterpomp heeft de motor dus last van plotselinge temperatuurstijgingen.
Het opwarmen van de motor gaat niet sneller dan voorheen. Op de snelweg blijft de motor keurig op temperatuur (ruim onder het midden). Als ik na de snelweg de bebouwde kom in rijdt is er ook nog niets aan de hand. Maar als ik vervolgens ergens voor een stoplicht sta en het duurt wat lang dan klimt de temperatuurmeter pas NA het optrekken plotseling vrij snel. Hij komt niet in het rode gedeelte. Ik zorg daar wel voor door de toeren laag te houden. Dat heeft duidelijk effect. Maar als er weinig afstand tussen de lichten zit dan sta ik daar dus met een motor met een temperatuur die behoorlijk richting rood wijst. Best spannend.
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Ik rij morgen even langs de motorzaak maar alle tips zijn uiteraard welkom!